شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

"کمیته مدیریت مصرف " شرکت برق منطقه ای آذربایجان با حضور مدیرعامل تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که پیش از ظهر روز یکشنبه ۶ اردیبهشت ماه در سالن جلسات این شرکت ترتیب یافت، ابتدا خانم مهندس نیکورای معاون برنامه ریزی وتحقیقات برق آذربایجان ضمن اشاره به فرا رسیدن ماههای گرم سال ، برنامه های کلان این شرکت در مدیریت مصرف برق ، نحوه برنامه ریزی و همکاری با صنایع عمده منطقه را تشریح کرد.

سپس خانم مهندس طباطبا وکیلی رییس گروه مدیریت مصرف شرکت، گزارشی از عملکرد برق آذربایجان در طرح تعطیلات تابستانی صنایع در سال ۹۳ را ارائه کرد و پیک سایی حداقل ۴۰ مگاواتی در تابستان سال گذشته را از نکات بارز آن دانست .

 

وی سپس با اشاره به برنامه های برق منطقه ای آذربایجان برای مدیریت مصرف سال ۹۴ اظهار داشت: برای این هدف، تعدادی از واحدهای صنعتی جهت اجرای طرح تعطیلات تابستانی اعلام آمادگی کرده اند.

رییس گروه مدیریت مصرف برق آذربایجان همچنین از برگزاری همایش " مدیریت مصرف برق در واحدهای صنعتی " با حضور مسئولین واحدهای بزرگ صنعتی منطقه در روز ۷ خرداد ماه خبر داد.

در پایان این جلسه ، مهندس صبوری مدیرعامل برق آذربایجان ، طی سخنانی در بیان برخی  چالش های خاص در ناکافی  بودن مدیریت مصرف برق ، پایین بودن نرخ فروش برق و نیز  نبود برخی الزامات قانونی را از جمله این چالشها و نقصان قلمداد نمود .

وی ضرورت توجه به بازده و برچسب انرژی تاسیسات و تجهیزات برق از سوی تولید کنندگان  و مصرف کنندگان را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: وزارت نیرو برای تامین سالانه پیک بار کشور که طبق بررسی  های انجام یافته تنها 300 ساعت در سال می باشد ( حدود 2درصد سال) ، مجبور است سالانه 4 الی 5 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور بیافزاید  و در این راه ، سرمایه گذاری سنگینی را متحمل  شود در حالیکه معقولانه ترین راه ، مشارکت مشترکین در اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف برق خصوصاً در بخش های مهمی همچون خانگی ، صنعتی و تجاری است.

مدیرعامل برق آذربایجان همچنین ضمن تاکید بر توجه ویژه به "قانونگذاری" و "مدیریت سمت تقاضا"در بحث مدیریت مصرف برق ، لزوم آگاه سازی مردمی و تسری بیش از پیش  فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در جامعه را در کنار برنامه ها و سیاست تشویقی ، امری ضروری خواند.

مهندس صبوری در بخش دیگری از سخنان خود وصول به موقع مطالبات را نیز برای  شرکت ، بسیار مهم دانسته و تشکیل تیم کاری برای تعامل با صنایع همکار در منطقه را خواستار شد.

وی در پایان سخنان خود ، بر توجه ویژه نیروگاههای منطقه برای  استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و ضرورت تامین برق در زمان پیک بار را بسیار مهم قلمداد نمود.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1394/02/06   تعداد بازدید 1562     https://azrec.co.ir/blog/u/21170  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض