شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی ، با حضور مهندس چیت چیان وزیر نیرو و مهندس کردی مدیر عامل شرکت توانیر ، بهره برداری همزمان از ۱۱ پروژه شرکت برق منطقه ای آذربایجان با بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

 در مراسمی که به همین منظور روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در ساختمان جدید شرکت برق منطقه ای آذربایجان ترتیب یافت ، همچنین مهندس میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب ،مهندس پورمهدی معاون امورعمرانی وفنی استانداری آذربایجان شرقی، دکتر نجفی شهردار کلانشهر تبریز ، مدیران عامل صنعت آب وبرق آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند .

در این مراسم ابتدا مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان ضمن خوش آمد گویی به وزیر نیرو و سایرحضار ، گزارشی از پروژه های آماده بهره برداری و نیز پروژه های در حال اجرای شرکت برق منطقه ای آذربایجان را ارائه نمود.

مهندس صبوری در تشریح ۱۱ پروژه آماده بهره برداری برق آذربایجان که شامل احداث ، توسعه و افزایش ظرفیت چندین ایستگاه برق در جای جای استان می باشد، در خصوص ساختمان ستادی و دیسپاچینگ شمالغرب کشور نیز اظهار داشت که اجرای این پروژه تاریخ ۱۰ ساله دارد و هم اکنون در حال افتتاح آن هستیم ، بالغ بر ۲۵۲ میلیارد ریال هزینه در برداشته است .

مهندس صبوری در ادامه گزارش خود تعداد پروژه های انتقال و فوق توزیع در دست اقدام در استانهای تحت پوشش برق آذربایجان را ۱۱۲ پروژه با مجموع ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده عنوان نمود.

وی هم چنین گزارشی از فاینانس بانک توسعه اسلامی برای برق آذربایجان نیز ارائه کرد و گفت : در این خصوص ۸ پروژه مهم و زیر بنایی برق آذربایجان در سطح سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در حال اجراست .

مدیرعامل برق آذربایجان در پایان سخنان خود به کمبود تولید برق در استان آذربایجان شرقی با وجود صنعتی بودن این استان نسبت به مصرف آن اشاره کرد و از وزیر نیرو ومدیر عامل توانیر درخواست کرد برای رفع این مشکل مهم دستورات ویژه صادر کند .

در ادامه مراسم آقای مهندس چیت چیان وزیر نیرو ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران و مسئولین صنعت آب و برق آذربایجان شرقی ، از اینکه پروژه های برق آذربایجان در این ایام که مصادف با ایام مبارک شعبان است ، به بهره برداری می رسند ابراز خوشنودی کرده و برای مردم بزرگوار استان تبریک گفت .

وزیر نیرو همچنین افتتاح ساختمان ستادی برق آذربایجان و دیسپاچینگ شمالغرب نیز به لحاظ تجمیع فعالیت ها در این ساختمان را با ارزش و مناسب توصیف کرد.

مهندس چیت چیان سپس با اشاره به مسئولیت سنگین صنعت برق در جامعه ، محدودیت منابع مالی و عدم تعادل اقتصادی ( عدم توازن درآمدها و هزینه ها برای تولید ، انتقال و توزیع برق ) در این بخش مهم و فراگیر را یکی از مشکلات مهم صنعت برق دانست .

وی در عین حال با اشاره به جدیت ، تلاش ، پشتکار و دانش نیروی انسانی فعال در صنعت برق اظهار داشت که مدیران و کارکنان صنعت برق با جدیت خدمات خود را به طور شبانه روزی انجام می دهند.

مهندس چیت چیان گسترش و توسعه ظرفیت های تولید و انتقال برق را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانسته و در این راستا توجه به انرژیهای تجدید پذیر ، تولید پراکنده (G .D) و بخصوص CHP ، را برای پایداری شبکه برق بسیار مهم عنوان نمود.

وزیر نیرو هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود لزوم تامین برق در استان آذربایجان شرقی را خصوصاً در بخش اقتصاد ، صنعت و تولید را مورد تاکید قرار داده و گفت: متاسفانه در سالهای اخیر سرمایه گذاری در تولید برق استان صورت نگرفته است و لذا باید هم به پروژه های بخش خصوصی از جمله احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی هریس و نیز سرمایه گذاری های دولت در توسعه نیروگاههای موجود هر چه سریعتر توجه جدی داشته باشیم.

در این مراسم هم چنین به تعدادی از مدیران و مجریان پروژه های مختلف برق آذربایجان از سوی وزیر نیرو لوح تقدیر اعطاء گردید .

شایان ذکر است در بدو ورود وزیر نیرو و مسئولین استانی به ساختمان جدید شرکت برق منطقه ای آذربایجان یادمان شهدای گرانقدر برق آذربایجان با نثار فاتحه مورد بهره برداری قرار گرفت .

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1394/02/30   تعداد بازدید 1835     https://azrec.co.ir/blog/u/21157  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض