شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان آذربایجان شرقی ، جلسه هم اندیشی پیرامون ، فعالیت های اجرایی و فعالیت های صنعت برق آذربایجان با حضور مهندس کردی مدیرعامل شرکت توانیر برگزار شد.

در این جلسه که عصر روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس شرکت برق منطقه ای آذربایجان ترتیب یافت ، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای و شرکت های توزیع نیروی برق منطقه و شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی و جمعی از معاونین و مدیران ارشد صنعت برق آذربایجان حضور داشتند.

ابتدا مهندس صبوری ضمن اشاره به اهمیت سفر پر برکت ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان ، از حضور آقای مهندس کردی مدیر عامل شرکت توانیر در جمع تلاشگران صنعت برق آذربایجان قدردانی کرد.

وی همچنین گزارش مفصلی از آخرین وضعیت اجرایی شرکت برق منطقه ای آذربایجان را ارائه وبرخی از چالشهای موجود را به اطلاع مدیرعامل توانیر رساند.

مهندس صبوری در تشریح پروژه های در حال اجرا ، به پروژه های مربوط به وام ۱۲۵ میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی (IDB) نیز اشاره کرده و با بیان اینکه برای تحقق و دریافت منظم این وام ، آورده ۳۵ درصد شرکت برق منطقه ای آذربایجان جزو الزامات و شرایط مهم آن محسوب می شود، از مدیرعامل محترم شرکت توانیر در خواست کرد تا در این خصوص توجه جدی و دستورات ویژه صادر نمایند .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان همچنین کمبود ظرفیت تولید برق نسبت به مصرف در استان صنعتی آذربایجان شرقی را نیز مطرح کرده و برای رفع این مشکل پیشنهاداتی را ارائه نمود.

مدیرعامل برق آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات نقدینگی و کمبود منابع مالی نیز اشاره کرده و اظهار داشت که عارضه مشکلات مالی بسیار سنگین است و تا کنون مدیران و حتی پیمانکاران ما در صنعت برق آذربایجان آن را با مدیریت شایسته و احساس وظیفه و همدلی به جان خریده و چهره تابناک صنعت برق را همچنان منور ساخته اند.

در این جلسه هم چنین آقایان مهندسین کاظمی کیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ، سرافراز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ، علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل ، دکتر میلانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ، مهندس پاشایی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی ، مهندس عباس نژاد قائم مقام و معاون طرح و توسعه برق منطقه ای آذربایجان ، آقای قربان پور معاون منابع انسانی ، خانم نیکورای معاون برنامه ریزی و تحقیقات ، آقای علیزاده لمعانی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای آذربایجان گزارشاتی پیرامون حوزه مدیریتی خود ارائه کرده و نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

در پایان این جلسه مهندس کردی مدیرعامل شرکت توانیر پس از استماع گزارشات مطرح شده ، طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و با اظهار خوشحالی از حضور در جمع مدیران صنعت برق آذربایجان ابراز اطمینان کرد که بر آیند اینگونه جلسات مثبت خواهد بود.

مهندس کردی با اشاره به نگرش ها و تغییرات عمده چند سال گذشته در صنعت برق ، اظهار داشت : در چند سال اخیر انتظارات از صنعت برق سنگین تر و ویژه تر شده است که تغییر رویه مصرف و جهش افزایش ناگهانی مصرف برق و جابجایی زمان پیک مصرف از مهمترین این تغییرات است.

مدیرعامل توانیر سپس با اشاره به مشکلات مالی در صنعت برق ، لزوم تلاش برای توجه بیش از پیش دولت و نمایندگان محترم مجلس به این مشکلات را بسیار مهم دانسته و گفت : اگر ما بخواهیم بر مبنای رشد سالانه مصرف ، حتی با وجود توجه به اصلاح الگوی مصرف ، پیش برویم ناگزیر به سرمایه گذاری برای افزایش میزان تولید در کشور هستیم . این در حالی است که ما هرچه در تولید سرمایه گذاری کنیم ، مجبوریم   3 الی 4 برابر آن را در بخش شبکه های انتقال سرمایه گذاری نمائیم.

وی مشکلات برق را بسیار پرحجم توصیف کرده اما در عین حال بالاترین فرصت در این بخش را حتی به نسبت سایر بخش ها ، وجود نیروی انسانی توانمند و فرهیخته دانست که می توانند بخشی از این مشکلات را به سامان برسانند.

مهندس کردی در بخش دیگری از سخنان خود ، بر مدیریت مصرف و تامین مطلوب انرژی برق و خدمت به مردم در این بخش و معطوف داشتن توجه مسئولین ارشد استانی و کشوری و نمایندگان مجلس به مشکلات صنعت برق بطور منطقی که امری ضروری ومهم است، تاکید نمود.

وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی صمیمانه از فعالیت بسیار خوب شرکت های صنعت برق آذربایجان در موضوع " طرح جهادی کاهش تلفات" با اشاره به اصل ۴۴ و نیز اقتصاد مقاومتی ، کاهش پیک بار حتی بیش از سهمیه پیش بینی شده ، افزایش راندمان نیروگاهها و کاهش تلفات شبکه را به سود اقتصاد ملی کشورمان قلمداد وتصریح کرد که شرکت توانیر از هر پیشنهاد جامع و کامل در موضوع کاهش تلفات ، کاهش پیک مصرف و مشکلات مالی استقبال می کند.

در پایان این جلسه مهندس صبوری مدیرعامل برق آذربایجان ، همکاران خود را به حضور پربار در چهارمین کنگره بین المللی اتوماسیون صنعت برق که اسفند ماه سال جاری به میزبانی شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار می شود فراخواند.

وی همچنین در حضور مدیرعامل توانیر و سایر مسئولین حاضر ، از سالها خدمت صادقانه آقای مهندس حمید معصومی که آخرین روز کاری خود را جهت بازنشستگی در جلسه حضور داشتند ، صمیمانه تقدیر و تشکر کرده و ایشان را از مدیران و مسئولین خوشنام و برجسته صنعت برق آذربایجان قلمداد نمودند.

 

 

 

 

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1394/02/31   تعداد بازدید 1885     https://azrec.co.ir/blog/u/21156  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض