شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

نیروگاه بادی ۶۶۰ کیلوواتی سراب با حضور خانم دکتر بهمنی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی و مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

در مراسمی که پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه در همین خصوص ترتیب یافت ، جمع کثیری از مسئولین و اهالی منطقه و نیز تعدادی از مدیران برق آذربایجان حضور داشتند.

 

در این مراسم ابتدا مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به مردم بزرگوار و شهید پرور شهرستان سراب ، با اشاره به خدمات صنعت برق در شهرها و روستاهای کشور ، اظهار داشت که هم اکنون  کلیه روستاهای دارای منطقه از نعمت برق بهره مند هستند.

وی سپس با اشاره به رشد مصرف برق در کشور و بخصوص بالا بودن سرانه مصرف برق گفت: این ویژگیها می طلبد تا نیروگاههای جدید در کشور احداث شوند و در همین راستا ، سیاست وزارت نیرو بر تامین برق از طریق انرژیهای پاک از جمله بادی و خورشیدی است.

مهندس صبوری با بیان پتانسیل های شهرستان سراب برای احداث نیروگاههای بادی ، ابراز اطمینان کرد که با احداث این نیروگاه ، زمینه برای احداث چنین نیروگاههایی در شهرستان سراب فراهم می گردد که در همین راستا پیشنهاداتی از سوی یک سرمایه گذار خارجی در مقیاس بسیار وسیع تر ( معادل ۳۰۰ مگاوات) دریافت و مذاکراتی نیز انجام یافته است وی نقش استانداری را نیز در این خصوص جدی و ارزشمند دانست.

مدیرعامل برق آذربایجان در تشریح مشخصات فنی نیروگاه بادی سراب تصریح کرد که این نیروگاه در زمینی به مساحت ۴۰×۴۰ متر و با هزینه ای معادل ۳۰ میلیارد ریال احداث گردیده و ارتفاع برج آن حدود ۴۰ متر می باشد.

مهندس صبوری ظرفیت فعلی پست های انتقال و فوق توزیع در شهرستان سراب را ۹۰ مگاولت آمپر اعلام و اظهار داشت که با راه اندازی پست ۲۳۰ کیلوولت نفلین سینیت شهرستان سراب و خطوط ارتباطی آن که با مجموع ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار در حال احداث است ، ظرفیت منصوبه این شهرستان به حدود ۲۵۰ مگاولت آمپر افزایش می یابد که بیش از ۴ برابر مصرف حال حاضر این شهرستان در تمام بخش های صنعتی ، کشاورزی ، خانگی ، تجاری و ... خواهد بود.

مدیرعامل برق آذربایجان در پایان سخنان خود از پیگیری های خانم دکتر بهمنی نماینده مردم سراب در تحقق پروژه های صنعت برق در این شهرستان قدردانی به عمل آورد. 

در این مراسم همچنین خانم دکتر بهمنی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی ، با قدردانی صمیمانه از توجه ویژه مهندس صبوری مدیرعامل و سایر مسئولین صنعت برق آذربایجان به شهرستان سراب از زحمات و عنایات ویژه مسئولین توانیر نیز قدردانی نمود.

وی از جمله نیازهای لازم برای تامین انرژی برق را  تامین زیر ساختها دانسته و توسعه پایدار در یک منطقه را مرهون وجود تاسیسات زیر بنایی همچون صنعت برق اعلام نمود .

خانم بهمنی از احداث نیروگاه بادی در شهرستان سراب به عنوان دومین شهرستان بعد از تبریز ابراز خرسندی کرد و اظهار امیدواری کرد که با حمایت های توانیر وشرکت برق منطقه ای آذربایجان در  جذب سرمایه گذاری مربوطه ، شاهد مزرعه بادی در این منطقه باشند.

وی مردم شهرستان سراب را مردمی پیگیر در امور عمرانی و توسعه قلمداد کرد و از حمایت آنان در تحقق پروژه های مهم و زیر بنایی در این شهرستان قدردانی کرد.

در پایان این مراسم کار کلید زنی و بهره برداری رسمی از پروژه نیروگاه بادی سراب توسط خانم بهمنی و مهندس حسین صبوری انجام گرفت و توضیحات فنی لازم توسط مسئولین برق آذربایجان به حاضرین در مراسم ارائه گردید.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1394/03/25   تعداد بازدید 1668     https://azrec.co.ir/blog/u/21141  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض