شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

برنامه ارزیابی فعالیت های شرکت برق منطقه ای آذربایجان در بخش GIS انجام گرفت. در جلسه افتتاحیه این برنامه ارزیابی که روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه ترتیب یافت ، دکتر عبادی رئیس دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیر طوسی و مشاور عالی GIS توانیر ، خانم مهندس نیکپور مسئول GIS شرکت توانیر در بخش انتقال و فوق توزیع، مهندس عباس نژاد قائم مقام و معاون طرح وتوسعه، خانم مهندس نیکورای معاون برنامه ریزی وتحقیقات، آقای خسروشاهی معاون مالی و پشتیبانی، آقای محمودیان مدیر دفتر حقوقی، مهندس حسنی خسروشاهی مدیر دفتر فناوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات برق آذربایجان، مهندس نقدی شایان نماینده برق منطقه ای آذربایجان در کمیته راهبردی GIS توانیر و مسئول GIS شرکت و جمعی از مدیران و مسئولین برق منطقه ای حضور داشتند.

 

 در ابتدای این جلسه، خانم مهندس نیکورای ضمن خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از انجام این برنامه ممیزی، اظهار امیدواری کرد که بتوانند در جهت بهینه سازی و نهادینه کردن هرچه بهتر و موثرتر این سيستم در مجموعه شرکت مثمر ثمر باشند . وی تجميع تجارب در جهت استفاده بهينه از سيستم اطلاعات جغرافيایی را از اهداف مورد انتظار در اين ارزيابی ها قلمداد نمود .

 در ادامه ، خانم مهندس نيکپور هدف از اين ارزيابی را احصاء نقاط قوت و شناسایی نقاط قابل بهبود قلمداد کرده و ارائه راهکارها و پيشنهادهای لازم در روند فعاليت شرکت در بخش GIS را نيز از ديگر اهداف و برنامه های کلی اين ارزيابی قلمداد نمود .

دکتر عبادی مشاور عالی GIS توانیر نیز با بیان اینکه در این ارزیابی ها ، بحث های مربوط به GIS و پیشرفتی که شرکت ها می توانند از بابت  توسعه سیستم های GISداشته باشند ، مورد بررسی و کنکاش قرار  می گیرد، اهداف و محورهای  ارزیابی مذکور را نیز برای حاضرین تشریح کرده و شناسایی و تحلیل نقاط قوت و قابل بهبود شرکت ها از نظر عملیاتی نمودن GIS ، پیشنهاد روند اصلاحی توسعه GIS و نیز رده بندی کلیه شرکت ها به صورت توصیفی را از اهداف اصلی برنامه ارزیابی مذکور اعلام نمود.

در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت GIS برق آذربایجان از بدو استقرار تا کنون ، توسط خانم مهندس ارغوانیان از کارشناسان ذیربط برق منطقه ای آذربایجان، ارائه گردید.

وی آموزش، فرهنگ سازی ، کاربردی شدن سیستم GIS، به هنگام سازی داده های مکانی و توصیفی پایه و کاربردی آن در برق منطقه ای آذربایجان به تفکیک استانهای تحت پوشش را از گامهای مهم این اقدامات اعلام کرده و به تشریح آنها پرداخت.

مهندس بهروز عباس نژاد قائم مقام و معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای آذربایجان به عنوان سخنران نهایی جلسه افتتاحیه ، با قدردانی و اظهار خوشوقتی از حضور مسئولین GIS و تیم ارزیابی مجرب اعزامی از توانیر ، بحث نهادینه سازی ، به هنگام سازی ، بروز رسانی و ارتقاء سیستم های GIS در بخش های مختلف صنعت برق را بسیار مهم و از ارکان اساسی مورد انتظار مسئولین و کاربران دانست.

مهندس عباس نژاد آموزش و تغییر ذهنیت در هر بخشی از روند تکمیلی و بروز رسانی سیستم GIS را به عنوان گام اول و ضروری ، لازم ولی ناکافی دانسته وبر نظام مند شدن به هنگام سازی و بروز رسانی سیستم های  GIS در صنعت برق  تاکید کرد.

پس از پایان جلسه افتتاحیه، کار ارزیابی فعالیت های برخی معاونت ها و واحدهای شرکت برق منطقه ای آذربایجان آغاز شد.

همچنین جلسه اختتامیه بعد از ظهر همانروز در سالن جلسات شرکت برگزار شد. در این جلسه مسئولین ارزیابی، آموزش GIS برای مدیران و کارشناسان، ایجاد انگیزه برای همکاران در استفاده از GIS را از نقاط قوت برق آذربایجان در زمینه GIS  برشمردند. 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1394/03/27   تعداد بازدید 1558     https://azrec.co.ir/blog/u/21139  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض