شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

 

نیروگاه آبی مغان بعد از ۳ سال توقف ، هم اکنون با رفع مشکلات فنی ،در مدار تولید قرار گرفته است.

 

مدیرعامل برق آذربایجان بر بهره برداری کامل توسعه پست ۲۳۰/۳۳۰ کیلوولت پارس آباد مغان تا پایان شهریور ماه سالجاری تاکید کرد.

 

مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در ادامه بازدیدهای خود از پروژه های درحال اجرای این شرکت ، از پروژه توسعه پست پارس آّباد مغان در شمال استان اردبیل بازدید کرد.

در این بازدید که روز یکشنبه 11 مرداد ماه و با همراهی معاونین طرح و توسعه و بهره برداری و جمعی از مجریان و مدیران این شرکت ترتیب یافت ، از آخرین وضعیت اجرائی  و پیشرفت فیزیکی پروژه به آگاهی رسید.

مهندس صبوری پس از بازدید در نشستی با مدیران حاضر و پیمانکاران و مشاور پروژه ، با اشاره به اهمیت خاص این پروژه در راستای افزایش ضریب اطمینان شبکه در منطقه و نیز تسهیل در امر تبادل برق با جمهوری آذربایجان، بر تکمیل و راه اندازی این پروژه تا پایان شهریور ماه تاکید کرد.

در این جلسه همچنین ، مجریان و پیمانکاران پروژه ، برخی نقطه نظرات و مشکلات اجرائی را به استحضار مدیرعامل رساندند.

پروژه توسعه پست ۲۳۰/۳۳۰ کیلوولت پارس آباد مغان در محدود مجتمع کشت و صنعت این شهرستان قرار دارد که عملیات اجرائی آن از دیماه سال ۹۳ آغاز شده است.

هم اکنون عملیات ساختمانی پروژه از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد برخوردار است و بیش از ۹۰ درصد تجهیزات HV در این پروژه نصب شده است که پس از تامین کابلهای کنترل، عملیات وایرینگ شروع ونسبت به تست تجهیزات اقدام خواهد شد.

مهندس صبوری همچنین در ادامه ، از نیروگاه آبی مغان نیز بازدید به عمل آورده و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت تولیدی و دریاچه این نیروگاه  قرار گرفت.

در این بازدید گزارشات تولید، میزان آمادگی و تعمیرات انجام یافته از سوی مدیر نیروگاه به مدیرعامل برق آذربایجان ارائه شد.

آقای مهندس صبوری نیروگاه آبی مغان را نیروگاهی پاک دانسته و با اشاره به اینکه این نیروگاه بعد از ۳ سال توقف ، با همکاری خوب شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با برق آذربایجان وارد مدار تولید قرار گرفته، اظهار داشت که هم اکنون برق تولیدی این نیروگاه با ظرفیت اسمی ۱۳ مگاوات به شبکه سراسری تزریق می گردد.

شایان ذکر است نیروگاه آبی مغان در 20 کیلومتری شهر پارس آباد ودر محوطه کشت و صنعت مغان واقع شده که با اجرای شرکت برق منطقه ای  آذربایجان از سال 81 به بهره برداری رسیده و متعلق به شرکت برق منطقه ای آذربایجان می باشد.

 حجم دریاچه این نیروگاه ۱۲ میلیون متر مکعب می باشد که توان تولیدی آن پس از تبدیل ، به شبکه 20 کیلوولت تزریق می گردد. 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1394/05/12   تعداد بازدید 1914     https://azrec.co.ir/blog/u/21119  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض