شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

مدیرعامل برق آذربایجان در دیدار با استاندار اردبیل:

با تکمیل خط انتقال پارس آباد به جمهوری آذربایجان امکان تبادل ۴۰۰ الی ۵۰۰ مگاوات نیروی برق با این کشور فراهم می شود

فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف در سازمانها و جامعه  باید در اولویت قرار گرفته و به عنوان یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر مجید خدابخش استاندار اردبیل در دیدار با مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان با تبریک متقابل سال نو ، ضمن تاکید بر این مطلب ، اظهار داشت : بحث دانش بنیان بودن به عنوان یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد .

در این دیدار که روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه به مناسبت آغاز سال جدید در محل استانداری انجام گرفت، تنی چند از مسئولین صنعت برق آذربایجان مهندس صبوری را همراهی کردند.

استاندار اردبیل همچنین با استقبال استانداری و سایر مسئولین استان از سرمایه گذاریهای انجام یافته در بخش برق استان اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر سرمایه گذاری برای افزایش واحدهای تولیدی نیروگاه سبلان و نیز سرمایه گذاری برای تولید برق از انرژی زمین گرمایی ( ژئوترمال) مشکین شهر در حال انجام است و در کنار این موارد ، روند احداث نیروگاههای خورشیدی و بادی در استان باید شتاب بیشتری به خود بگیرد.

دکتر خدابخش همچنین بر ایجاد امکانات نیروگاههای خورشیدی در ادارات پرمصرف تاکید و لزوم اجرای طرح ذخیره عملیاتی  برق در صنایع را امری ضروری خواند.

وی همچنین اظهار داشت باید از لحاظ صرفه اقتصادی و با در نظر گرفتن موضوع پدافند غیر عامل ، همایش و تبلیغات در راستای جذب سرمایه گذاری به سمت ایجاد نیروگاههای مقیاس کوچک ( D.G) انجام گیرد.

در این دیدار همچنین مهندس صبوری ضمن تشکر و قدردانی صمیمانه از حمایت ها و مساعدت های استاندار محترم ، گزارشی از آخرین وضعیت صنعت برق در استان اردبیل را تشریح کرد.

وی گفت : طی سالهای 94 و 95 تعداد 12 پروژه با مجموع 140 میلیارد تومان از سوی شرکت برق منطقه ای آذربایجان در سطح استان اردبیل به بهره برداری رسیده و یا در مراحل نهائی اجرا قرار دارند و علاوه بر آن ، عملیات اجرائی چندین  پروژه مهم دیگر با اعتباری بالغ بر 210 میلیارد تومان در سطح استان آغاز شده و طی چهار سال آتی به بهره برداری می رسند.

مهندس صبوری یکی از پروژه های بسیار مهم صنعت برق در این استان را خط ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سبلان به پست آیدوغموش میانه عنوان نمود که با هدف اتصال به شبکه سراسری و بالابردن قابلیت اطمینان نیروی برق در این استان صورت گرفته است.

وی همچنین پروژه احداث خط و زیر ساخت های مربوط به اتصال شبکه ۲۳۰کیلوولت به ۳۳۰ کیلوولت پارس آباد به جمهوری آذربایجان را از دیگر پروژه های مهم برق آذربایجان در استان اردبیل ذکر کرد که با تکمیل آن ، امکان تبادل ۴۰۰ الی ۵۰۰ مگاوات انرژی برق توسط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان فراهم می شود.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/01/22   تعداد بازدید 1052     https://azrec.co.ir/blog/u/20983  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض