شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در دیدار شهردار تبریز با وزیر نیرو:

اجرای ۳ پروژه مهم با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان جهت تامین برق مطمئن مرکز کلانشهر تبریز

شهردار تبریز در این دیدار ، با اشاره به زمینه‌های همکاری وزارت نیرو در مباحث مختلف نیرورسانی و زیرساختی شهر تبریز، همراهی وزارت نیرو و شرکت برق منطقه ای آذربایجان را در اجرای برنامه‌های گردشگری سال ۲۰۱۸ ضروری خواند.

در این دیدار که در ساختمان وزارت نیرو صورت گرفت ، همچنین آقایان مهندس میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب ، دکتر حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ، مهندس رحمانی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و مهندس صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان ومدیرعامل شرکت توزیع تبریز نیز حضور داشتند.

در این دیدار دکتر صادق نجفی شهردار کلانشهر تبریز اظهار داشت : در سال‌های اخیر، بخش مهمی از دستاوردهای عمرانی شهرداری تبریز مرهون همراهی دستگاه‌های مختلف اجرایی است؛ با این حال، با توجه به گستردگی مباحث عمرانی شهر، نقش‌آفرینی وزارت نیرو، در قالب یک برنامه دائمی و جامع ضروری است.

شهردار تبریز با اشاره به تاثیر شبکه‌های هوایی انتقال و توزیع انرژی الکتریکی در کیفیت بصری شهر، ایمنی و سلامت شهروندان و اجرای پرشتاب پروژه‌های عمران شهری تصریح کرد: در این راستا، اجرای شبکه‌های زیرزمینی، در یک برنامه میان‌مدت، از ضرورت‌های سیستم برق‌رسانی شهر تبریز است؛ در این صورت، کیفیت برق‌رسانی شهر افزایش و تلفات آن نیز کاهش خواهد داشت.

دکتر نجفی تاکید کرد: شهرداری تبریز، در صورت حمایت و اقدام عملی از سوی وزارت نیرو، مصمم است که با حمایت شورای محترم، در این راستا، نقش لازم را ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که توسعه شهر تبریز، استفاده از سیستم‌های روشنایی روز جهان را اجتناب‌ناپذیر کرده است، گفت: اقدامات گسترده‌ای که شهرداری در حوزه عمران، زیبایی و ارتقای فضای بصری شهر مورد توجه قرار داده، تنها در صورتی نمود شبانه خواهد داشت که جلوه شهر از نورپردازی و روشنایی لازم برخوردار باشد؛ لذا در این موضوع نیز نیازمند همراهی و حمایت وزارت نیرو هستیم.
شهردار تبریز بکارگیری انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را بخش دیگری از محورهای همکاری دو طرف عنوان کرد و افزود: امروز قابلیت‌های شهرداری تبریز در حوزه بازیافت زباله وارد حوزه انرژی شده است؛ بنابراین حمایت‌های فنی و ساختاری وزارت نیرو می‌تواند این موضوع را در گستره بیشتری، عملیاتی کند؛ در این صورت در یک برنامه میان‌مدت می‌توانیم به استفاده از انرژی‌های نو در معابر، پارک‌ها و ساختارهای عمومی شهر امیدوار باشیم.

در این دیدار همچنین حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان اظهار داشت: جهت تامین برق مطمئن مرکز شهر تبریز در حال حاضر ۳ پروژه مهم با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان از جمله احداث پست kv۲۳۰ GIS تبریز و احداث تونل انرژی (kv۲۳۰ ) در حال اجرا می باشد.

مهندس حمید چیت‌چیان وزیر نیرو نیز پس از استماع گزارش شهردار تبریز با تبریک دستاوردهای بین‌المللی کلانشهر  تبریز،  از آمادگی وزارت نیرو برای حمایت از پروژه‌های توسعه ‌محور شهر تبریز خبر داد و افزود: موارد مطرح‌شده در بخش‌های مختلف ارتقای سطح روشنایی، تبدیل شبکه‌های هوایی برق به سیستم‌های زیرزمینی، جابجایی تاسیسات برق در مسیر اجرای پروژه‌ها و استفاده از انرژی‌های نو، از برنامه‌های اصلی وزارت نیرو است.

 شهردار تبریز در پایان این دیدار با اهدای لوح عمارت تاریخی شهرداری تبریز، از حمایت‌ها و تلاش های مهندس چیت‌چیان قدردانی کرد.

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/02/13   تعداد بازدید 1321     https://azrec.co.ir/blog/u/20974  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض