شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

مدیرعامل برق آذربایجان نوسازی شبکه و افزایش امکانات و ظرفیت شبکه های انتقال و توزیع کلانشهر تبریز را بسیار الزامی و جدی دانست

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان نوسازی شبکه افزایش ظرفیت بخش انتقال برق کلانشهر تبریز را بسیار ضروری و الزامات صنعت برق دانست .

مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در نشستی که در آستانه آغاز فصل گرما و در جمع مدیران عامل و معاونین شرکت های تولید و توزیع نیروی برق منطقه آذربایجان سخن می گفت: ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت پیک بار منطقه در فصل تابستان افزود: این کلانشهر۲ میلیون نفری از نظر وضعیت شبکه توزیع ، فوق توزیع و انتقال نیروی برق در وضعیت خوبی قرار ندارد و برای رفع مشکلات و نوسازی بسیاری از نقاط مهم و کلیدی آن ، اعتبارات ویژه ای نیاز است.

وی همچنین وضعیت تولید برق در استان آذربایجان شرقی را با توجه به اهمیت صنعتی ، جمعیتی و جغرافیایی آن به دلیل همجواری با کشورهای طرف قرارداد مبادله برق با کشورمان و حتی در مقایسه با استانهای اردبیل و آذربایجان غربی بسیار پائین دانسته و گفت: که برای زدودن این مشکلات علاوه برتلاش برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش تولید برق، از مسئولین امر نیز می خواهیم در بخش های مذکور به استان آذربایجان شرقی  و بخصوص کلانشهر تبریز توجه ویژه ای داشته باشند.

مهندس صبوری سپس با اشاره به رویکرد این شرکت در رفع مشکلات بخش انتقال و فوق توزیع منطقه آذربایجان در سطح سه استان تحت پوشش ، اظهار داشت : که در سال ۹۵ تعداد ۴۶ پروژه در این بخش در سطح منطقه به مرحله اجرائی خواهد رسید که برای تکمیل آنها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی نوسازی و افزایش ظرفیت شبکه های انتقال شهرستانهای پیرانشهر و مهاباد را از جمله پروژه های اولویت دار برق منطقه ای آذربایجان در سال ۹۵ اعلام نمود.

مهندس صبوری ضمن تاکید بر اهمیت پروژه هایی که در سطح شهرستانهای مختلف استانهای آذربایجان غربی ، اردبیل و آذربایجان شرقی اجرا می شوند ، اجرای تونل انرژی و احداث پست ۲۳۰ کیلوولت GISدر شهر تبریز را برای این شهر بسیار حیاتی دانست و از جمله پروژه های مهم برق آذربایجان در سال ۹۵ قلمداد نمود.

دکتر میلانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در این جلسه یکی از پربارترین شبکه های ۲۰ کیلوولت کشور را ، شبکه ۲۰ کیلوولت کلانشهر تبریز اعلام کرد و ضمن مقایسه وضعیت توزیع برق در شهرهای همطراز همچون مشهد، اصفهان و شیراز اظهار داشت که تنها در تعداد فیدرهای منصوبه و مورد بهره برداری این شهرها ، تبریز در حد نصف وضعیت برخورداری این شهرهاست که در صورت عدم توجه به رفع این مشکل ، به عنوان یک هشدار تلقی می شود.

در این جلسه همچنین مدیران عامل شرکتهای تولید و معاونین بهره برداری شرکتهای توزیع نیروی برق منطقه و تنی چند از مسئولین حاضر ، آخرین اقدامات  شرکتهای متبوع خود را پیرامون مدیریت مصرف و گذر پیک بار تابستان 95 ، تشریح و هماهنگی های لازم را مورد بحث و بررسی قراردادند. 

 

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/03/09   تعداد بازدید 1400     https://azrec.co.ir/blog/u/20963  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض