شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

مدیرعامل برق آذربایجان با تاکید بر اهمیت مدیریت پیک بار تابستان باید با عملکرد شبانه روزی نگذاریم هیچ مشکلی در برق مصرفی مردم مردم شریف منطقه ایجاد شود

در آستانه فصل گرما و به منظور بررسی آخرین اقدامات و برنامه های شرکت برق منطقه ای آذربایجان برای گذر از پیک بار تابستان ، کمیته مدیریت مصرف این شرکت با حضور مدیرعامل تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که روز دوشنبه ۱۷خرداد ماه ترتیب یافت، مهندس صبوری مدیرعامل برق آذربایجان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، با اشاره به اهمیت مدیریت پیک بار تابستان ، این امر را یکی از مهمترین و جدی ترین برنامه های شرکت دانسته و در عین حال اظهار داشت:که نگهداری شبکه قدیمی با افزایش بی حد و حصر بار، بسیار دشوار و جذب سرمایه گذاری در این شرایط برای رفع مشکلات شبکه، امری دشوارتر ست.

وی با بیان محدودیتهای خاص صنعت برق در بخش منابع مالی ، نسبت به سایر دستگاهها و بخش های خدماتی کشور ، خاطر نشان کرد که تا قیمت واقعی و هزینه کرد تامین برق از مشترکین اخذ نگردد بحث های مدیریتی آنگونه که مد نظر است کار ساز نخواهد بود.

مهندس صبوری با تاکید بر لزوم هماهنگی و همسویی با مشترکین عمده صنعتی تصریح کرد که باید در اجرای برنامه ها و سیاست های تشویقی وزارت نیرو با مشترکین صنعتی از جمله در موضوع " طرح تعطیلات تابستانی " و" طرح ذخیره عملیاتی" تلاشهای گسترده ای انجام دهیم .

وی اظهار داشت: کمک صنایع با همکاری حداکثری آنها در طول سال، به خصوص در فصل تابستان می تواند صنعت برق کشور را برای گذر از پیک بار تابستان، موفق سازد.

مدیر عامل برق آذربایجان در ادامه سخنان خود به تلاش همکاران در استفاده حداکثری از ظرفیت تولید برق گفت:جمیع این شرایط، باید طوری مدیریت شود که مردم عزیز منطقه شاهد خاموشی نشوند و یا میزان خاموشی به حداقل ممکن رسیده و بی برقی، بایستی با برنامه ریزی کامل اعمال شود.

مهندس صبوری همچنین با تاکید بر ضرورت هماهنگی میان بخش های تولید ، انتقال و توزیع ، خاطر نشان کرد که در مورد هر خاموشی با برنامه یا ناخواسته که اتفاق می افتد باید با هماهنگی کامل و مستمر، در اسرع وقت نسبت به اقدام اصلاحی و رفع عیب ،اقدام گردد.

وی نگهداری شبکه از جمله کنترل ولتاژ و فرکانس را بسیار مهم و از اولویت های اصلی شرکت دانسته و اظهار داشت که باید دست در دست هم از آبروی وزارت نیرو دفاع کنیم و با برنامه ریزی دقیق، از ایام پیک بار گذر نمائیم تا ، مشکلی متوجه عملکرد دولت خدمتگزار نشود.

مهندس صبوری در پایان سخنان خود اظهار اطمینان کرد که با تلاش خادمان صنعت برق ، در ماه مبارک رمضان هیچ محدودیتی در برق مصرفی مردم شریف منطقه ایجادنخواهد شد.

دراین جلسه که تنی چند ازمعاونین و مدیران شرکت از جمله مهندس عباس نژاد قائم مقام و معاون هماهنگی و خانم مهندس نیکورای معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت نیز حضور داشتند، مهندس برنجی مدیر امور دیسپاچینگ با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت کلی شبکه ، آخرین وضعیت شاخص عملکرد فرکانس شبکه ، کیفیت فرکانس ، شاخص ولتاژ و رویت پذیری شبکه انتقال و مشترکین عمده صنعتی منطقه را تشریح نموده و نکات ضعف و قوت شبکه را بیان داشت.

 مهندس برنجی  درپایان با ارائه گزارشی از وضعیت پیک بار امسال نسبت به سال 94 ، اظهار داشت که پیک بار اردیبهشت 95 نسبت به مدت مشابه سال 94عدد پائین تری را نشان می دهد واین امر، بیشتر بدلیل شرایط جوی بوده هرچند که برای ماههای آتی نمی توان پیش بینی دقیقی از شرایط جوی داشت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تبادل برق شبکه و تولید برق منطقه و پیش بینی های انجام یافته در این خصوص اظهار داشت که تولید واقعی امسال در منطقه آذربایجان در فصل تابستان به 2800 مگاوات می رسد در صورتی که پیش بینی می شود میزان  مصرف منطقه در زمان پیک ، به 3053 مگاوات افزایش یابد.

در ادامه جلسه ، خانم مهندس طباطباوکیلی رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت نیز  با ارائه گزارشی ، سهمیه کاهش پیک بار اعلام شده از سوی دیسپاچینگ ملی برای شرکت برق منطقه ای آذربایجان در ایام پیک بار تابستان سال جاری را 60 مگاوات اعلام کرد و گفت : با انجام برنامه ها و تدابیر برق منطقه ای آذربایجان ،پیش بینی می شود این کاهش بار تا 70مگاوات ، افزایش یابد.

خانم مهندس طباطباوکیلی اجرای"  طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی " و" طرح ذخیره عملیاتی" صنایع را از مهمترین برنامه های شرکت در حوزه مدیریت مصرف و کاهش پیک دانسته و تصریح کرد که با هماهنگی ها و برنامه ریزی های بعمل آمده ، مشترکین عمده صنعتی منطقه در سه استان تحت پوشش، آمادگی خود را برای اجرای این طرح ها اعلام داشته اند.

وی در پایان گزارش خود، برخی تدابیر این شرکت در تعمیم فرهنگ مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف در سایر بخش ها از جمله خانگی ، کشاورزی و تجاری را نیز بیان داشت.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/03/18   تعداد بازدید 1263     https://azrec.co.ir/blog/u/20960  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض