شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

 با حضور دبیر انجمن انرژی ایران و همزمان با 15 ژوئن روز جهانی باد صورت گرفت:

بازدید جمعی از دانشجویان از توربین های بادی برق آذربایجان

 

بمناسبت ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ماه) روز جهانی باد ، جمعی از دانشجویان دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز طی بازدید از توربین های بادی شرکت برق منطقه ای آذربایجان واقع در ارتفاعات عون ابن علی تبریز، این روز را گرامی داشتند.

در این بازدید که پیش از ظهر روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه ترتیب یافت ، دکتر بهنام محمدی دبیر انجمن انرژی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز حضور داشت.

در این بازدید که با هماهنگی روابط عمومی برق آذربایجان ترتیب یافت ، ابتدا با حضور در مقبره یادمان شهدای گمنام شهر تبریز یاد این شهدای والا مقام را گرامی داشتند ، سپس دکتر توحیدی از اساتید دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز و عضو هیات علمی این دانشگاه، پیرامون اهمیت انرژی باد به عنوان یکی از ثروتهای خدادادی و پاک در برابر انرژیهای فسیلی مطالبی را بیان داشتند.

دکتر محمدی همچنین ضمن تشریح فعالیت های انجمن انرژی ایران برای بالابردن آگاهی های مردم در زمینه انرژی بادی اظهار داشت که ایران یکی از کشورهایی است که از سه سال پیش روز جهانی باد را گرامی داشته و برنامه های مختلفی را انجام می دهد.

در این بازدید همچنین مهندس باغبان سیروس کارشناس انرژیهای نو برق منطقه ای آذربایجان به تشریح مشخصات فنی و مزیت های برق تولیدی از طریق نیروگاهها و توربین های بادی پرداخت.

وی همچنین برنامه های شرکت برق منطقه ای آذربایجان برای جلب سرمایه گذاران در این زمینه و سیاست های تشویقی وزارت نیرو برای خرید تضمینی برق تولیدی از  این نوع نیروگاههای بادی بخش خصوصی را برای حاضرین تشریح کرد.

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/03/26   تعداد بازدید 1339     https://azrec.co.ir/blog/u/20957  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض