شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی و مسئولین فرهنگی صنعت برق کشور برگزار شد:

دهمین همایش آموزشی مسئولین فرهنگی صنعت برق سراسر کشور

با سخنرانی حضرت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز ، دهمین همایش آموزشی مسئولین فرهنگی صنعت برق کشور با میزبانی شرکت برق منطقه ای آذربایجان در محل مجتمع عالی آموزشی صنعت آب و برق آذربایجان برگزار شد.

در این همایش که به مدت دو روز (30-۲۹ تیرماه) برگزار می گردد، ابتدا مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان  و رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق آذربایجانشرقی ضمن خیر مقدم گویی ، اظهار داشت: امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تمامی آحاد جمعیت شهری و روستایی از نعمت آب و برق برخوردارند که در راستای سیاستهای محرومیت زدایی نظام است.

وی ایجاد توسعه صنعتی و رفاه اجتماعی را وظایف اصلی خادمان آب و برق دانست که به صورت شبانه روزی باید تداوم داشته باشد.

مهندس صبوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع و برنامه های فرهنگی در سازمانها اظهار داشت: قطعا توصیه های روحانیت معزز و برنامه های موثر مسئولین فرهنگی میتواند در تعالی فرهنگی سازمان بسیار موثر باشد و تعهد و خدمات مسئولان را غنی تر و اثر بخش سازد.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز به عنوان مهمان ویژه این همایش، طی سخنانی این همایش را کاری ارزشمند و مبارک دانسته و نعمت آب و برق را از نعمتهای ارزشمند الهی قلمداد نمود.

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید، برکت آب و به تبع آن انرژی برق را برای انسان و نباتات بسیار با اهمیت دانست.

آیت الله شبستری با اشاره به اینکه اکنون زندگی مردم، صنایع و پیشرفت جامعه به برق وابسته است تصریح کرد: مردم باید در مصرف برق توجه ویژه ای داشته باشند و تاکید مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی علاوه بر رشد تولید، توجه به صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف است. چراکه اگر صرفه جویی نباشد هرچقدر خودکفا باشیم بازهم به هدف نهایی نخواهیم رسید.

امام جمعه تبریز روحانیت و مسئولین فرهنگی ادارات دولتی را متولیان فرهنگی جامعه دانسته و با بیان برخی ویژگی ها و الگوهای امام راحل و مقام معظم رهبری در موضوع قناعت در زندگی شخصی شان، از متولیان فرهنگی جامعه خواست تا روی مسئله قناعت و صرفه جویی توجه جدی داشته باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی جامعه که مورد هجمه بی سابقه فرهنگی دشمنان و استکبار جهانی قرار داریم ، تبلیغ معارف اسلامی و الگوهای فرهنگ اسلام در سازمانها علاوه بر آثار موثر آن در جامعه، موجب دلگرمی ، روحیه قوی و فعالیت های مخلصانه مسئولین و کارکنان ادارات نیز خواهد بود.

حضرت آیت الله شبستری تصریح کرد که لازم است برنامه های فرهنگی در ادارات و جامعه به زبان روز و به تناسب افکار زمانه مطرح گردد و نسل جوان حتما مورد توجه جدی قرار گیرد چراکه تبیین مسایل فرهنگی و معارف اسلامی اکنون با وجود شبکه های مختلف اجتماعی  ازهر زمان دیگر ضروری تر است.

در ادامه همایش حجت الاسلام و المسلمین علی یزدان پرست مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو طی سخنانی ضمن اظهار خرسندی از حضور در تبریز و جمع مدیران آب و برق آذربایجانشرقی و مسئولین فرهنگی صنعت برق سراسر کشور خطاب به مسئولین فرهنگی اظهار داشت : شما سربازان جبهه فرهنگی کشور و صنعت برق هستید و لذا باید از فرصتهای پیش آمده در فرهنگ سازی بر مبنای اصول اسلامی کمال استفاده را داشته باشید.

وی در ادامه سخنان خود صنعت آب و برق را از پیچیدگی و تخصص بالا ارزیابی کرده و گفت: با این حال فعالیت فرهنگی این مجموعه در سطح کشور هم تراز با بسیاری از بخشهای اصلی فرهنگی کشور از پویایی وسیعی برخوردار است.

حاج آقا یزدان پرست سپس به برخی تفاهم نامه های بخش فرهنگی وزارت نیرو با سایر ارگان ها و واحدهای آموزشی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه طی تفاهم نامه ای که با دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی مرکز داریم در بخش آموزش های غیر حضوری قرآنی تا پایان سال ۹۴ بالغ بر ۴۷۰۰ نفر از آموزشهای این مرکز بهره مند شده اند.

وی در پایان سخنان خود برخی مصوبات، اقدامات و ابلاغیه های وزارت نیرو در موضوع فرهنگی خصوصاً در بخش های اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ... برای حاضرین تشریح نمود و در پایان سخنان خود از زحمات مجموعه فرهنگی صنعت برق از جمله آقایان شیخی و ساسانی (مسئول امور فرهنگی صنعت آب و برق آذربایجانشرقی) و همکارانشان به دلیل برگزاری مطلوب این همایش صمیمانه قدردانی نمودند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین شیخی مسئول امور فرهنگی و دینی صنعت برق کشور به طور مفصل پیرامون برنامه های فرهنگی صنعت برق مطالبی را بیان داشت و به سوالات حاضرین پاسخ گفت.

شایان ذکر است در این همایش آقایان حجج اسلام حسینی مسئول فرهنگی شرکت مدیریت منابع آب کشور، مهاجری مسئول فرهنگی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مقدم، مسئول نظارت و ارزیابی وزارت نیرو و مدیران عامل شرکتهای صنعت آب و برق آذربایجانشرقی نیز حضور داشتند.

ادامه همایش با برنامه های آموزشی به شرح ذیل تداوم یافت:

-        برنامه های فرهنگی سال 95

-        مبحث اوقات فراغت (طرح تابستانی فرزندان همکار صنعت برق)

-        یازدهمین دوره مسابقات قرآنی فرزندان همکار وزارت نیرو

-        مباحث ارزیابی فرهنگی وزارت نیرو توسط حاج آقا مقدم

-        سامانه گزارش گیری سحاب توسط حاج آقا کاکاوند

-        ارائه مبحث اقامه نماز توسط آقای هدایت مسئول اقامه نماز وزارت نیرو

لازم به ذکر است اختتامیه این همایش آموزشی در روز چهارشنبه 30 تیرماه با حضور مهندس رضایی رئیس شورای فرهنگی شرکت توانیر برگزار خواهد شد. 

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/04/29   تعداد بازدید 1497     https://azrec.co.ir/blog/u/20947  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض