شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

 جلسه مشترک  مدیران صنعت آب و برق آذربایجان شرقی با مسئولین فرهنگی وزارت نیرو

با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی یزدانپرست مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی این وزارتخانه ، مسئولان فرهنگی شرکتهای مادر تخصصی برق ، آب و آبفا و مدیران عامل شرکت های وزارت نیرو در استان آذربایجان شرقی،  برنامه های فرهنگی وزارت نیرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیش از آغاز جلسه که عصر روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه در محل شرکت برق منطقه ای آذربایجان ترتیب یافت، مسئولین حاضر ابتدا در مقابل یادمان شهدای شرکت برق منطقه ای آذربایجان ادای احترام نموده و فاتحه ای به روح پرفتوح این بزرگواران قرائت کردند.

در ابتدای جلسه ، مهندس صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان و رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل آب وبرق استان با اشاره به تعامل خوب بین مدیران و مسئولین شرکت های آب وبرق استان ، این تعامل را بسیار سازنده ، موثر وستودنی توصیف و گفت : اینکه در قالب یک خانواده بزرگ در خدمت به مردم تلاش می کنیم خداوند را بسیار شاکریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان این شرکت را از نظر جمعیت تحت پوشش ، دومین شرکت برق منطقه ای کشور بعد از تهران نام برد و گفت: این شرکت علاوه بر فعالیت های اصلی خود، مسئولیت سیاسی نیز دارد چرا که مهمترین منطقه کشورمان در تبادل انرژی برق با چهار کشور همسایه ،(جمهوری آذربایحان ، ارمنستان ، ترکیه و عراق) می باشد که علاوه بر آن ، ان شاءا... در آینده ای نزدیک جمهوری اسلامی ایران از طریق جمهوری  آذربایجان ، به شبکه برق روسیه و سپس اروپا متصل خواهد شد.

مهندس صبوری کارکنان آب و برق را افرادی تلاشگر و متعهد در خدمت گسترده به مردم اعلام کرد و گفت:دغدغه مهم و تعهد اصلی و افتخار ما این است که کل جمعیت کشور ، تحت پوشش خدمات آب وبرق است چرا که سایر ادارات از چنین شرایطی برخوردار نیستند .

وی افزود : با این شرایط و محدودیت منابع مالی وزارت نیرو ، اگر نیت الهی و خدمت مخلصانه در کار نباشد قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد و در مسایل فرهنگی نیز رویکرد صنعت آب و برق استان ، رویکردی با محوریت منویات  نظام مقدس جمهوری اسلامی و بر مبنای تعهد سازمانی است.

وی در پایان سخنان خود وجود روحانیت در کنار تلاشگران و خادمان  صنعت آب وبرق را موجب دلگرمی آنان دانسته و تصریح کرد که برنامه های فرهنگی سرلوحه فعالیت های صنعت آب وبرق بوده و بدون آن ، خدمات آب وبرق راه به جایی نخواهد برد.

در ادامه جلسه، مهندس یوسف سرافراز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نیز رضایت مردمی را جزو اولویت کاری شرکت متبوع خود قلمداد کرده وگفت : علیرغم مشکلاتی که از نظر منابع مالی در مجموعه وزارت نیرو هست ، خوشبختانه  وجود تعامل و همدلی بسیار شایسته در بین شرکت های آب و برق استان ، این بخش را در بین سایر دستگاههای دولتی متمایز و پرافتخار کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی از اولویت های مهم شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی است ، اظهار داشت: در این خصوص ، علاوه بر برنامه های درون سازمانی، برنامه های  بسیار گسترده ای نیز در کنار فعالیت های فرهنگی مدیریت مصرف و تبیین اولویت های اقتصاد مقاومتی، در نماز جمعه شهرستانهای مختلف نیز سخنرانیهای متعددی در موضوع صنعت برق انجام گرفته است.

مهندس سرافراز اجرای برنامه های آموزشی  ایمنی و طرح تکریم ارباب رجوع و ... را از دیگر برنامه های محوری این شرکت در ابعاد فرهنگ سازی ،علاوه بر برنامه های اصلی اقامه نماز ، امر به معروف و نهی از منکر ، عفاف و حجاب و ... قلمداد نمود.

در ادامه ،مهندس علیرضا ایمانلو مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به برخی فعالیت های این شرکت اظهار داشت که هم اکنون شرکت آب وفاضلاب شهری استان  به مردم 59 شهر ارائه خدمات می پردازد.

مهندس ایمانلو همچنین برخی پروژه های مهم این شرکت از جمله احداث دو تصفیه حانه بزرگ درشهرهای تبریز و آذرشهر برای انتقال سالانه دهها  میلیون متر مکعب آب تصفیه شده به دریاچه ارومیه نیز خبر داد.

وی در تشریح فعالیت های فرهنگی شرکت متبوع خود نیز وجود حاج آقا ساسانی مسئول امور فرهنگی و دینی صنعت آب وبرق استان را بسیار مغتنم ، محوری و با رفتاری پدرانه توصیف کرده و گفت : این امر موجب شده تا کل مجموعه آب وبرق استان همگام و در اجرای برنامه های فرهنگی ملی و مذهبی منسجم باشند.

مهندس علی صمد نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی نیز با ارائه گزارشی اظهار داشت که از ۲۷۱۳ روستای دارای سکنه استان ۱۹۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۷۶۳ روستای زیر ۲۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی برخوردارند که ۶/۹۷ درصد جمعیت روستائی استان را شامل می شود.

وی  نیز برنامه های فرهنگی شرکت متبوع خود را برای حاضرین تشریح نمود.

در ادامه جلسه، آقایان مهندس نهال پروری معاون شرکت توزیع نیروی برق تبریز ،  مهندس جاوید پور معاون شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی ، مهندس پاشائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی و دکتر پریش رئیس مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب وبرق آذربایجان از دیگر مدیران این جلسه بودند که به ارائه گزارشی از واحدهای تحت مدیریت خود پرداختند.

برخی مسئولین فرهنگی شرکتهای آب وبرق استان نیز گزارشات تکمیلی اقدامات فرهنگی شرکتهای متبوع خود را تشریح کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ساسانی مسئول امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق  آذربایجان شرقی نیز ضمن خیر مقدم گویی به حاج آقا یزدانپرست و سایر مدیران فرهنگی آب و برق مجموعه وزارت نیرو در استان، با بیان اینکه مجموعه مدیران آب و برق استان ید واحدی در حمایت از برنامه های فرهنگی دارند ، این تعامل را برای آذربایجان شرقی بسیار با ارزش قلمداد نمود .

وی گفت : اجرای برنامه های فرهنگی در وزارت نیرو بدلیل ارتباط گسترده و مستقیم با مردم، به هیچ عنوان هزینه نبوده بلکه یک سرمایه گذاری دراز مدت و موثر است .

حاج آقا ساسانی سپس برخی فعالیت های انجام یافته در بخش های مختلف فرهنگی را تشریح نمود. در ادامه، حاج آقا شیخی مسئول امور فرهنگی و دینی صنعت برق کشور و حاج آقا حسینی مسئول امور فرهنگی و دینی شرکت مدیریت منابع آب کشور در سخنان کوتاهی برخی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی این شرکت های مادر تخصصی را در سال "اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل " بیان داشتند .

حجت الاسلام و المسلمین یزدانپرست به عنوان سخنران پایانی جلسه ،ضمن قدردانی از مدیران عامل و مسئولین فرهنگی صنعت آب و برق آذربایجان شرقی ، با اشاره به اینکه جامعه اسلامی ما جامعه ای بصیر و آگاه است گفت : اینکه چرا مشابه اتفاقات کشور های منطقه در کشور ما اتفاق نمی افتد ناشی از دینداری و دین شناسی مردم و مسئولین آن است.

وی با تاکید بر اینکه باید آحاد مختلف جامعه را عزیز بداریم ،تصریح کرد : مدیران و مسئولین ما خصوصاً در وزارت نیرو باید برای زدودن غرور اجتماعی ، نگاه به درون خود داشته باشند و سه نکته را در بحث مدیریتی خود مد نظر قرار دهند از جمله اینکه ضمن برخورداری از  قدرت پرهیزگاری و تقوا ، از سعه صدر و نیز توانایی عملکرد پدرانه نسبت به زیر مجموعه خود را داشته باشند .

وی ضمن قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی های مدیران آب و برق آذربایجان شرقی از برنامه های فرهنگی این شرکت ها ،اظهار داشت : بنیان صنعت آب و برق بنیانی پاک است و قطعاً اگر پشتوانه فعالیت های اجرایی ،امور فرهنگی نباشد ، اثر بخش نخواهد بود .

حاج آقا یزدانپرست در ادامه سخنان خود اصلاح الگوی مصرف و کاهش تلفات را از مصادیق عملی اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت : تولید ،توزیع و مصرف از ابعاد اقتصادمقاومتی است که باید در بخش آب و برق جدی گرفته شود .

بحث پیرامون تکریم ارباب رجوع ، اقامه نماز جماعت ،امر به معروف و نهی از منکر ،آموزش برنامه های قرآنی ، ارزیابی ها و برنامه های اوقات فراغت فرزندان همکاران و ... از دیگر موضوعاتی بود که حاج آقا یزدانپرست در خصوص آنها مواردی را مطرح کرد . 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/04/29   تعداد بازدید 1237     https://azrec.co.ir/blog/u/20946  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض