شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

 برگزاری اولین جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافندغیرعامل استان  در سال 95

در این جلسه بر ساختار اداری پدافند غیرعامل در دستگاههای اجرایی، ضرورت آموزشهای تخصصی، مانور و رزمایش ، شناسایی و اقدامات مقابله با تهدیدات تکنولوژی ها و سیستم های نوین در حوزه انرژی و آب تأکید شد.

اولین جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافندغیرعامل استان در سال ۹۵ با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استان، مدیر کل امنیت و انتظامات استانداری آذربایجانشرقی، مدیران عامل و مدیران پدافند غیرعامل اعضاء کارگروه تخصصی انرژی و آب به میزبانی شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد .

 در این جلسه که روز دوشنبه 28 تیرماه به ریاست مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان (رئیس کارگروه ) آقای مهندس صبوری برگزار شد، پیرامون برنامه ها و اقدامات اعضاء کارگروه در سال 94 و تداوم آن در سال 95 ، حول محورهای طرحهای مطالعاتی و پژوهشی، امنیت اطلاعات و پدافند سایبری، مانور و رزمایش، آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، حفاظت و امنیت فیزیکی زیرساختها، اجرای طرحهای پدافند غیرعامل، چشم انداز، طرحها و برنامه های مورد انتظار از اعضاء کارگروه مورد بحث، تبادل نظر و تصمیم گیری قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، مهندس صبوری مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان و رئیس کارگروه ، ضمن خوش آمدگویی و برشمردن اهمیت زیرساختهای حوزه انرژی و آب ( زیرساختهای برق ، آب ، گاز ، نفت و ارتباطات )، تهدیدات و مخاطرات ویژه این حوزه بویژه سیستمها و تکنولوژیهای نوین، ضرورت شناسایی و ارائه طرحها و برنامه های مقابله با تهدیدات دشمن جهت تداوم خدمات رسانی، افزایش ظرفیت وکاهش آسیب پذیری مورد تاکید قرار دارند. وی ضرورت توجه به آموزشهای عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل و همچنین سرمایه گذاری در بخش تولید پراکنده و انرژیهای نو به عنوان راهکار ویژه صنعت برق جهت کاهش وابستگی به تولید متمرکز و پیامدهای ناشی از آن را مورد تاکید قرار داده و آمادگی لازم جهت جذب سرمایه گذار در این حوزه را اعلام نمود.

در ادامه دبیر کارگروه (مجری مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE  شرکت برق منطقه ای آذربایجان) گزارش اقدامات دبیرخانه کارگروه و اهم اقدامات و برنامه های اعضا ء کارگروه در سال 94 و تداوم آن در سال 95 را بیان نمود.

در این جلسه ، سردار جهانسری مدیر کل پدافند غیرعامل استان، ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و اعضای کارگروه در رابطه با   اهمیت زیرساختهای حوزه انرژی و آب ( زیرساختهای برق ، آب ، گاز ، نفت و ارتباطات )، تهدیدات و مخاطرات ویژه این حوزه و ضرورت شناسایی و ارائه طرحها و برنامه های مقابله با تهدیدات دشمن جهت تداوم خدمات رسانی، افزایش ظرفیت وکاهش آسیب پذیری مطالبی را بیان کرد. سردار جهانسری با تأکید بر آموزشهای عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل به سرمایه گذاری در مورد انرژی های نو تأکید کرد و افزود: راهکار ویژه صنعت برق جهت کاهش وابستگی به تولید متمرکز و پیامدهای ناشی از آن تمرکز و سرمایه گذاری در انرژی های نو است.

در این جلسه، مدیر کل محترم امنیت و انتظامات استان، ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری این جلسه، ضرورت اهتمام، آموزش و تغییر نگرش در این حوزه را یادآوری و مورد تاکید قرار داد .

در ادامه جلسه، اعضاء کارگروه ضمن ارائه نکته نظرات و پیشنهادات، ضرورت ایجاد ساختار مناسب پدافند غیرعامل در دستگاهها و بکارگیری نیروهای متخصص پدافندغیرعامل در این ساختار، برگزاری دوره های تخصصی آموزشی پدافند غیرعامل و سناریو نویسی و مانور و رزمایش را مورد تاکید قرار دادند.

در پایان جلسه، مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان و رئیس کارگروه ضمن جمعبندی از حضور اعضاء و مدعوین تشکر و قدردانی نمودند.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/04/30   تعداد بازدید 1443     https://azrec.co.ir/blog/u/20944  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض