شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو صورت گرفت:

بهره برداری از ۱۵ پروژه برق منطقه ای آذربایجان در استان آذربایجانغربی با مجموع ۶۵۸ میلیارد ریال هزینه

در چهارمین روز از هفته دولت ۱۵ پروژه مهم برق رسانی با مجموع ۶۵۸ میلیارد ریال هزینه توسط شرکت برق منطقه ای آذربایجان در استان آذربایجانغربی به بهره برداری رسید.

در مراسمی که عصر روز جمعه ۵ شهریور ماه به همین مناسبت در محل امور انتقال نیروی برق آذربایجانغربی در شهر ارومیه ترتیب یافت، آقایان دکتر دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو ، خبازی مدیر کل امور اداری و مالی استانداری آذربایجانغربی، مهندس صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان، مهندس حسن بگلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی و جمع کثیری از مسئولین استانی و صنعت برق آذربایجان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مهندس صبوری با تبریک هفته دولت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت خصوصا شهیدان رجایی و باهنر، گزارشی از پروژه های افتتاحی شرکت برق منطقه ای آذربایجان در استان را برای حاضرین تشریح کرد.

وی همچنین ضمن بیان اهداف این پروژه ها اظهار اطمینان کرد که تامین برق در استان آذربایجانغربی از اطمینان بیشتری برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان همچنین مشخصات فنی و اهداف برخی پروژه های مهم در دست اجرا در این استان را نیز تشریح نمود. مهندس صبوری اظهار داشت که در حال حاضر ۱۱ پروژه مهم نیز با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در سطح استان آذربایجانغربی در دست احداث داریم که با بهره برداری از این پروژه ها وضعیت تامین انرژی برق در استان مناسب تر خواهد بود.

مهندس صبوری در ادامه سخنان خود به مشکلات مالی صنعت برق خصوصا حوزه برق منطقه ای آذربایجان اشاره کرد و گفت: علی رغم این مشکلات کارهای خوبی در بخش توسعه انجام میگیرد و این امر تعهد و وظیفه مداری کارکنان برق منطقه ای آذربایجان را نشان می دهد.

در این مراسم همچنین مهندس حسن بگلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی نیز به توضیح پروژه های این شرکت در سطح استان که طی هفته دولت به بهره برداری می رسد ، پرداخت.

در ادامه مراسم دکتر دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو به  سیاست های توسعه ای و اقتصادی وزارت نیرو در سال اقتصاد مقاومتی پرداخت.

وی صنعت برق را از مهم ترین بخشهای زیربنایی و توسعه محور قلمداد کرده و اظهار امیدواری کرد که با تکمیل پروژه های مهم صنعت برق در بخشهای تولید، انتقال و توزیع شاهد توسعه سایر بخشها و افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان باشند.

مهندس دائمی با اشاره به فعالیتهای دولت و خصوصا وزارت نیرو در بخش اقتصادی اظهار داشت: وزارت نیرو از ابتدای شروع دولت یازدهم تلاش گسترده ای برای کاهش تلفات انرژی برق داشته است، بطوری که رقم تلفات انرژی از 15 درصد به 08/10 درصد کاهش یافته است. وی همچنین  افزایش بهره وری نیروگاهها و رفع موانع تولید را نیز از دیگر اقدامات اقتصادی وزارت نیرو عنوان نمود.

مهندس دائمی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی های تجدید پذیر اظهار داشت: که پیش بینی می شود در سال ۹۵ حدود ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدید پذیر کشور افزوده شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در بخش پایانی سخنان خود در خصوص فعالیتهای اقتصادی این وزارتخانه، به خرید تضمینی برق تولیدی توسط وزارت نیرو از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو با اینکه در مجموع به طور میانگین هر کیلووات ساعت انرژی برق را 65 تومان می فروشد اما انرژی تولیدی بخش خصوصی را به قیمت تضمینی 400 تومان خریداری می کند. وی مدت زمان قرارداد خرید تضمینی  را  10 ساله اعلام نمود که قابل افزایش به 20 سال می باشد.

در پایان این مراسم؛ بهره برداری همزمان از ۱۵ پروژه مذکور با کلیدزنی مسئولین حاضر انجام گرفت.

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/06/05   تعداد بازدید 1080     https://azrec.co.ir/blog/u/20914  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض