شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار آذربایجانشرقی صورت گرفت:

بهره برداری از ۸ پروژه و کلنگ زنی دو پروژه مهم برق منطقه ای آذربایجان با مجموع ۱۳۳ میلیارد تومان

پروژه تونل انرژی یکی از مهم ترین پروژه های صنعت برق در شهر تبریز است 

دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی در مراسم بهره برداری از پروژه های مهم برق منطقه ای آذربایجان وضعیت تولید برق در استان را در مقایسه با مصرف آن ناکافی دانسته و اظهار داشت: قطعاً لازمه توسعه در استان وجود انرژی برق مطمئن می باشد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت نوسازی شبکه و اجرای طرح های بزرگ نیروگاهی در استان برای جبران این کمبود تولید تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده با مسئولین صنعت برق استان و شخص مقام وزارت عالی نیرو، حداقل نیاز فوری استان برای افزایش سطح تولید برق، ۲ هزار مگاوات است.

استاندار آذربایجانشرقی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه "تونل انرژی" کلانشهر تبریز نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از مهم ترین پروژه های صنعت برق در شهر تبریز است و امیدواریم طبق برنامه مراحل اجرایی آن انجام گیرد.

در ادامه مراسم مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان این شرکت را دومین شرکت بزرگ برق منطقه ای کشور بعد از برق منطقه ای تهران قلمداد کرده و گفت: برق آذربایجان جزو شرکتهایی است که علاوه بر مسئولیت فنی مسئولیت سیاسی نیز دارد و با ۴ کشور همسایه کار تبادل و ترانزیت برق را انجام می دهد و به زودی شبکه برق ایران از طریق جمهوری آذربایجان به روسیه و اروپا متصل خواهد شد.

وی کشورمان را در بخش برق جزو رتبه چهاردهم جهان و اول خاورمیانه اعلام کرد و گفت: کشور ما در بخش برق به خودکفایی مطلوبی رسیده به طوری که ۱۰۰ درصد تجهیزات بخش انتقال و توزیع و بیش از ۹۰ درصد تجهیزات نیروگاهی در داخل تولید و اجرا می شود.

مهندس صبوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۴ مجموعه ۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸۳ میلیارد تومان در منطقه به بهره برداری رسیده گفت: سهم استان آذربایجانشرقی ۲۲ پروژه با قریب به ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

مهندس صبوری مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان در خصوص ۸ پروژه آماده بهره برداری این شرکت نیز اظهار داشت: پروژه های مذکور قریب به ۳۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی افزود: امروز همچنین با حضور استاندار آذربایجانشرقی مراحل اجرایی دو پروژه مهم در کلانشهر  تبریز شامل "تونل انرژی تبریز" و "پروژه خط کابلی 132 کیلوولت مسیر پست گلستان به پست ستارخان" نیز با مجموع بیش از 103 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده، آغاز می شود که امیدواریم طی دو سال آتی به بهره برداری برسند.

در این مراسم همچنین دکتر روشن میلانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز از افتتاح ۳۰ پروژه این شرکت خبر داد و گزارشی از فعالیتهای شرکت متبوع خود را برای حاضرین بیان داشت.

در پایان این مراسم، به صورت ویدئو کنفرانس پروژه های هفته دولت افتتاح و با ارتباط ویدئویی مراحل اجرایی پروژه های تونل انرژی و خط کابلی ۱۳۲ کیلوولت تبریز آغاز شد.

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/06/06   تعداد بازدید 915     https://azrec.co.ir/blog/u/20913  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض