شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

به مناسبت هفته دولت صورت گرفت:

نشست خبری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان با خبرنگاران رسانه های گروهی

مهندس صبوری: طی ۳ سال اخیر ۴۰ پروژه مهم برق رسانی با مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان توسط این شرکت در استان های تحت پوشش اجرا و به بهره برداری رسیده است.

 

مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در یک نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد و برنامه های این شرکت، به پرسش های مختلف خبرنگاران رسانه های گروهی پاسخ گفت.

در این نشست خبری که پیش از ظهر روز یکشنبه ۷ شهریور ماه ترتیب یافت، وی صنعت برق را مهم ترین زیرساخت توسعه و تولید در کشور دانسته، اظهار داشت رفاه اجتماعی جامعه و چرخه صنعت کشور به انرژی برق وابسته است.

وی به توانمندی فنی و تکنولوژی صنعت برق کشورمان اشاره کرد و گفت: هم اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ۱۰۰درصد تجهیزات و بهره برداری توزیع و انتقال نیروی برق و نیز بیش از ۹۰ درصد تجهیزات و مراحل نصب و راه اندازی نیروگاهی توسط متخصصان و جوانان کشورمان انجام می گیرد.

مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح بخشی از مشکلات و چالش های صنعت برق منطقه (استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل) در بخش های مختلف تولید، انتقال و توزیع، به طرح های بهره برداری شده طی ۳ سال اخیر اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۴۰ پروژه مهم برق رسانی در بخش انتقال در سطح منطقه با مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین اظهار داشت که طی هفته دولت سال جاری نیز 30 پروژه در سطح منطقه با مجموع قریب به  200 میلیارد تومان نیز به بهره برداری رسید.

مهندس صبوری همچنین اظهار داشت که در حال حاضر ۴۵ پروژه نیز با ۸۹۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده در سطح سه استان در حال اجراست که اکثر آنها تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در تشریح برخی اقدامات این شرکت در بخش اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد که تنها راه برون رفت از مشکلات منابع مالی فقط اقتصاد مقاومتی است و یکی از جدی ترین تکالیفی که در صنعت برق در این خصوص مطرح است بحث کاهش تلفات که در یک اقدام جهادی از سوی وزارت نیرو در حال اجراست و علاوه بر آن، بحث اصلاح الگوی مصرف، استفاده از نیروگاههای تجدید پذیر و تولید پراکنده، بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی، هوشمند سازی کنتورهای برق و ... می باشد.

مهندس صبوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت نوسازی شبکه برق منطقه در بخش انتقال و فوق توزیع، برخی پروژه های در دست اجرا در سطح منطقه را برای خبرنگاران تشریح کرد.

وی همچنین اهمیت شهرهای بزرگ منطقه از جمله تبریز، ارومیه و اردبیل به پروژه های در حال انجام در این شهرها پرداخت و به عنوان نمونه اظهار داشت که در کلانشهر تبریز ۵ پروژه مهم در دست اجرا داریم که از جمله آنها می توان به تونل انرژی، پست ۲۳۰ کیلوولت GIS و خط کابلی ۱۳۲ کیلوولت این شهر اشاره گرد.

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/06/07   تعداد بازدید 1093     https://azrec.co.ir/blog/u/20911  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض