شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با حضور وزیر نیرو صورت گرفت:

افتتاح ۶ پروژه مهم انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای آذربایجان در استان اردبیل

با حضور مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو، دکتر خدابخش استاندار استان اردبیل و مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان، ۶ پروژه مهم انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای آذربایجان در استان اردبیل با مجموع ۱۴۷ میلیارد تومان به طور همزمان به بهره برداری رسید.

مهندس چیت چیان در آئین بهره برداری از این پروژه ها که روز شنبه ۱۷ مهرماه در اردبیل برگزار شد، با اشاره به اهمیت بخش انتقال در صنعت برق اظهار داشت: همکاران ما در صنعت برق باید در کنار توجه به پروژه های توسعه ای، همت خود را مصروف استفاده بهینه از امکانات موجود، کاهش تلفات، افزایش راندمان، افزایش ضریب بار و کاهش خاموشی ها نمایند تا برقی مطمئن به مردم بزرگوار کشورمان تامین نمایند.

وی با اشاره به اهمیت پروژه های آماده بهره برداری صنعت برق در استان اردبیل تصریح کرد که استان اردبیل با تلاش خادمان صنعت برق از زیرساخت بسیار خوبی برخوردار است.

وزیر نیرو خاطر نشان ساخت که این پروژه ها با توجه به هم مرزی استان اردبیل با کشور جمهوری آذربایجان به دلیل همکاری در تبادل برق بین دو کشور و اتصال شبکه برق استان به شبکه سراسری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در تشریح پروژه های مذکور از جمله مهمترین این پروژه ها، پروژه خط تک مداره ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سبلان به پست ۴۰۰ کیلوولت آیدوغموش میانه به طول ۱۵۵ کیلومتر با هزینه ای بالغ از ۹۵ میلیارد تومان قلمداد کرد و هدف از این پروژه مهم را رفع حبس تولید نیروگاه سبلان اردبیل و اتصال آن به شبکه سراسری کشور اعلام نمود.

وی همچنین توسعه بخش ۲۳۰ و ۳۳۰ کیلوولت پست پارس آباد مغان را نیز از دیگر پروژه های قابل افتتاح اعلام کرد و گفت: این پروژه با ۳۹ میلیارد تومان هزینه طی ۱۸ ماه گذشته احداث گردیده که به منظور افزایش انرژی متبادله با جمهوری آذربایجان تا میزان ۵۰۰ مگاوات، تکمیل و راه اندازی گردیده است.

مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع استان اردبیل از دیگر پروژه های افتتاحی شرکت برق مطقه ای آذربایجان بود.

مهندس صبوری هزینه احداث و راه اندازی این پروژه را ۸.۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این پروژه، ضمن حفظ و ارتقاء پایداری شبکه، کار کنترل و نظارت شبکه فوق توزیع استان به طور دقیق انجام خواهد گرفت.

شایان ذکر است سایر پروژه های افتتاحی برق منطقه ای آذربایجان در این مراسم، به شرح ذیل بوده است:

-         ورود و خروج خط نیروگاه سبلان- ایمیشلی و فیبر نوری در پست 230 کیلوولت مغان با هزینه 1.550 میلیارد تومان

-         توسعه بی خط 230 کیلوولت در پست نیروگاه سبلان با هزینه 2 میلیارد تومان

-         بهینه سازی خط اردبیل- پره سر و احداث 20 کیلوولت در پست 63.20 کیلوولت مرادلو با هزینه 1.600 میلیارد تومان

گفتنی است در پایان این مراسم، کار بهره برداری همزمان از پروژه های برق آذربایجان با ارتباط ویدئویی با محل پروژه های پست ۲۳۰ به ۳۳۰ کیلوولت پارس آباد مغان و نیز مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع اردبیل توسط وزیر نیرو آغاز شد.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1395/07/17   تعداد بازدید 1150     https://azrec.co.ir/blog/u/20886  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض