شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

برگزاری کارگاه آموزشی" گزارش نویسی عمومی وفنی " در شرکت برق منطقه ای آذربایجان

کارگاه های آموزشی" گزارش نویسی عمومی و فنی"با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزارشد.

در این کارگاه آموزشی که بطور جداگانه به مدت دو روز از سوی دفتر برنامه ریزی منابع انسانی و آموزش شرکت در محل سالن کنفرنس برق آذربایجان ترتیب یافت، مدرسی کارگاه گزارش نویسی عمومی بر عهده دکتر خاکپور بود.

وی ابتدا با معرفی دسته بندی و انواع گزارش از لحاظ نحوه بیان و نگارش اظهار داشت: گزارش عمومی با داشتن محدودیت ، می تواند گروهی یا فردی باشد و این محدودیت می تواند از منابع و اندازه ، ارزش و رسمیت دوره و مدت و شکل و هدف مورد توجه قرار گیرد.

مدرس دوره همچنین به سیر تاریخی گزارش نویسی نیز اشاره کرده و موضوع ، خواننده ، نویسنده ، ساخت و هدف را از اجزای گزارش عنوان نمود.

دکتر خاکپور مسئولیت پذیری و تعهد در گزارش نویسی را نیز بسیار مهم قلمداد کرده ، ساختار گزارش و نیز وظایف و مراحل پیش و پس از گزارش نویسی را نیز تشریح کرد.

مدرس این کارگاه آموزشی در پایان، به بیان نظم و ترتیب ، دستور زبان ، ساده نویسی ، عفت کلام ، گویا بودن ، صراحت کلام و ... پرداخته و نیز ویژگی های یک گزارش خوب را بیان داشت.

در روز دوم نیز کارگاه آموزشی" گزارش نویسی فنی " با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان فنی برگزار شد

در این کارگاه آموزشی که ، آقایان دکتر محمدی و مهندس نظری مدرسی آن را برعهده داشتند، ابتدا ضمن بیان کلیاتی از گزارش های علمی و فنی و راهنمای نگارش در این خصوص ، تعاریف و ویژگی های گزارش علمی- فنی را برای حاضرین تشریح کردند.

اساتید مذکور همچنین با برشمردن ساختار، عناصر و اجرای گزارش ، نکات مهم در نوشتن متن گزارش را نیز تبیین کردند.

در ادامه این کارگاه آموزشی ، مدرسان مربوطه ، نکات برجسته در نگارش گزارش کوتاه و بلند فنی – مهندسی و نیز چگونگی ارائه شفاهی آن را نیز برای حاضرین آموزش دادند.

در پایان این کارگاه آموزشی اجزای نامه های اداری و فنی ، عنوان بندی گیرنده ، فرستنده و موضوع نامه را نیز تشریح شده و نمونه هایی از نامه ها و گزارشات فنی را برای حاضرین ارائه گردید.

 IMG 3457IMG 3481IMG 3490

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1396/05/18   تعداد بازدید 741     https://azrec.co.ir/blog/u/20767  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض