شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با حضور معاون منابع انسانی و تحقیقات و مدیران کل ذیربط شرکت توانیر برگزار شد:

نشست منطقه ای بررسی چالشها و تبیین انتظارات از شرکتهای زیر مجموعه صنعت برق در بخش های منابع انسانی و تحقیقات

نشست منطقه ای بررسی چالش ها و تبیین انتظارات بخش های مختلف منابع انسانی و تحقیقات صنعت برق با حضور مهندس کرم رضایی معاون و مدیران کل حوزه معاونت منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر ، دکتر میلانی مدیرعامل ، معاونین و مدیران ارشد شرکت برق منطقه ای آذربایجان در این شرکت برگزار شد.

در این نشست ۵ساعته که روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه ترتیب یافت ، ابتدا دکتر میلانی ضمن خوش آمدگویی به مسئولان توانیر و با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست ، با توجه به اهمیت ویژه آن برای مجموعه کارکنان، اظهار امیدواری کرد که با تبادل افکار در این نشست بتوانند گامهای موثرتری در بخش منابع انسانی و تحقیقات صنعت برق دارند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی فنی از آخرین وضعیت شرکت در بخش های تولید ، انتقال و توزیع نیروی برق و نیز آخرین وضعیت مصرف و مدیریت پیک بار منطقه را تشریح نمود.

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات در شبکه برق منطقه ، ضرورت احداث پست های جدید و بهینه سازی تاسیسات در حوزه برق آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل برق آذربایجان همچنین برخی موارد و مشکلات در اعتبارات و هزینه های جاری شرکت را بیان داشته و پیشنهاداتی در این خصوص با هدف رفع مشکلات مشابه در کلیه شرکت های برق منطقه ای کشور مطرح نمود.

پس از سخنان مدیرعامل برق آذربایجان ،آقای قربانپور معاون منابع انسانی این شرکت گزارش جامعی از عملکرد معاونت منابع انسانی را تشریح نمود.

وضعیت پستهای سازمانی مصوب به تفکیک بخش های شغلی ، ترکیب نیروی انسانی به تفکیک نوع رابطه کار ، آمار تفکیکی کارکنان و تفکیکی نیروهای شرکتی ، آخرین وضعیت پرسنل اپراتوری و نگهبانی و نیازهای شرکت در این خصوص ، عملکرد آموزش در رده های مختلف شغلی و بخش های عمومی، تخصصی و بهبود مدیران ، بیمه درمانی ، بازنشستگی ، نظام پیشنهادات ، فرایند ارزیابی ها ،ساختار سازمانی ،رفاهی و طرح های مدیریتی و ... از جمله مواردی بود که معاون منابع انسانی شرکت به تشریح آنها پرداخت.

مهندس علی معمار معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه ای آذربایجان نیز ضمن ارائه گزارشی پیرامون فعالیت های تحقیقاتی و انفورماتیک این شرکت، برخی پروژه های تحقیقاتی و سپس چالش های موجود در این بخش را بیان کرد.

در ادامه، تنی چند از معاونین و مدیران دفاتر مستقل و مدیران بخش های نیروی انسانی ، تحقیقات و فناوری اطلاعات نقطه نظرات و سئولات خود را در زمینه منابع انسانی و مسایل مرتبط مطرح کردند.

مهندس کرم رضایی معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر ضمن قدردانی از گزارشات جامع معاونین و مدیران برق آذربایجان و پس از استماع نقطه نظرات و چالش های مطرح شده، هدف از برگزاری این نشستهای منطقه ای را شنیدن انتظارات و نیز تبیین متقابل انتظارات صنعت برق از بخش های مختلف منابع انسانی ، تحقیقات و انفورماتیک شرکتهای زیر مجموعه قلمداد نمود.

وی ارتقاء معیشت و حفظ کرامت همکاران در صنعت برق را دو هدف عمده معاونت منابع انسانی و توانیر نام برده و اظهار داشت: رفع مشکلات و نگرانی ها و دغدغه های همکاران جزو اولویت های این معاونت است.

مهندس رضایی در تبیین انتظارات عمومی توانیر و بخصوص معاونت معاونت منابع انسانی و تحقیقات این شرکت از شرکتهای زیر مجموعه ، رعایت اصل عدالت استخدامی ، رعایت حقوق شرعی و قانونی همکاران ، تلاش در جهت حذف گامهای بروز فساد و مقابله با ایجاد اینگونه گلوگاهها ، رعایت اخلاق اداری، حجاب و عفاف و ... را از جمله این انتظارات به شمار آورد.

معاون منابع انسانی شرکت توانیر در خصوص شیوه نامه های جدید تامین نیروی انسانی در صنعت برق ، رتبه بندی و یکسان سازی نحوه انتخاب مدیران ، شاخص های متناسب با مشاغل مختلف ، فرایند و ضوابط مقاطع تحصیلی پرسنلی بر اساس مشاغل ، حقوق و مزایا و ... نیز موارد مفصلی را بیان داشت.

وی همچنین توسعه زیر ساخت های مخابراتی و فن آوری اطلاعات ، ارتقاء امنیت سیستم ها و داده های صنعت برق با اجرای کامل سیستم امنیت اطلاعات را مورد تاکید قرار داده و همچنین پیرامون برنامه ها و اولویت های تحقیقاتی در صنعت برق به موارد ذیل اشاره نمود:

-  تعامل بیشتر و موثرتر با دانشگاههای منطقه در جهت بسط سیاستهای توسعه محور "ارتباط صنعت و دانشگاه"

-  افزایش تعداد قراردادهای تحقیقاتی و تسریع در مراحل عقد قراردادهای مذکور

-  در اولویت قراردادن پرداختی های تحقیقات به محققان

- شرکت در کمیته تحقیقات سایر مناطق و حضور نماینده تحقیقات و استانداردها در خریدهای مهم فنی شرکت

بخش دوم این نشست، اختصاص داشت به تشریح انتظارات معاونت منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر از بخش های مختلف مرتبط در شرکتهای زیر مجموعه که توسط دکتر مولی زاده مشاور معاون منابع انسانی توانیر و مدیران کل توانیر در حیطه وظایف خود به شرح ذیل ارائه گردید:

- آقای شیرازی مدیرکل توسعه منابع انسانی و آموزش

-  آقای قنبرزاده مدیرکل توسعه مدیریت وبهره وری

- آقای تقوایی مدیرکل تحقیقات وتوسعه فن آوری

- آقای رجبی مدیرکل فن آوری اطلاعات و ارتباطات و آمار

در پایان این نشست ، مهندس رضایی معاون منابع انسانی و تحقیقات توانیر به بیش از ۴۰سئوال مطرح شده از سوی کارکنان بخش های مختلف شرکت برق منطقه ای آذربایجان که توسط معاونت منابع انسانی این شرکت جمع بندی و تدوین شده بود و نیز به سئوالات مطروحه از سوی حاضرین در جلسه ، به همراهی مدیران کل توانیر پاسخ گفت.

 IMG 4979IMG 4982IMG 4990IMG 5014IMG 5071IMG 5078IMG 5081

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1396/05/25   تعداد بازدید 1071     https://azrec.co.ir/blog/u/20763  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض