شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

وزیر نیرو در سخنانی برای همایش مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور در تبریز:

اگر اقدامات ما منجر به اعتماد سازی مردمی نباشد، اثر بخشی موثری نخواهد داشت

دکتر اردکانیان وزیر نیرو که از طریق ویدئو کنفرانس از محل وزارت نیرو برای حاضرین در همایش مدیران روابط عمومی های صنعت آب و برق کشور در تبریز سخن می گفت ضمن تاکید بر استفاده مناسب از منابع، و به ویژه منبع تجدید ناپذیر "وقت" اظهار داشت: برخورد با چالش ها و تصمیم گیری های صحیح، نیازمند "وقت" می باشد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخش روابط عمومی در وزارت نیرو به لحاظ مردمی بودن خدمات این وزارت خانه، بسیار اهمیت دارد، تاکید کرد: مدیریت توامان عرضه و تقاضا و اجرای رویکرد گفتمان در این وزارت خانه، کاری ویژه است که رکن اصلی اجرای آن بر عهده روابط عمومی ها است تا با مدیریت دانش این گفتمان و تسری آن برای مخاطبین و مشترکین این وظیفه وزارت نیرو را به انجام برسانند.

دکتر اردکانیان برای اجرای سیاستهای منسجم معطوف به مدیریت عرضه، مصرف و تقاضا پنج گفتمان و رویکرد را برای روابط عمومی های صنعت آب و برق کشور به شرح ذیل مورد تاکید قرار داد:

- کاستن از کم اعتمادی بین مردم و سازمانهای مرتبط با صنعت آب و برق

- ارتقای سواد آب و انرژی در مخاطبان و بالاخص عموم مردم

- گفتگوی ذینفعان و توجه به منافع مشترک

- تصحیح اطلاعات نادرست در اذهان مشترکین و عموم مردم، پیرامون برخی محدودیتها و امکانات

- بهره گیری از مشارکت نخبگان و سازمانهای مردم نهاد

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود فعالیت روابط عمومی ها را فعالیتی دانش محور و مبتنی بر ساخت اعتماد دانسته و اظهار داشت: اگر اقدامات ما منجر به اعتماد سازی نباشد، اثر بخشی موثری نخواهد داشت.

وی افزود: روابط عمومی باید مقوله سواد آب و انرژی را در دستور کار خود قرار دهد و متناسب با منطقه تحت خدمت خود، این کار را انجام دهد و این سواد آب و انرژی، باید از سطح مدارس تا گروههای سنی بالا تداوم یابد چراکه اقدامات مقطعی ممکن است بعضاً جوابگو نباشد.

دکتر اردکانیان با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف و تقاضا بدون مشارکت مصرف کنندگان راه بجایی نخواهد برد، اظهار داشت: پیش نیاز این ساز و کار، ابتدا تمرین از خود، و سپس ارتقاء روزانه ارتباط با مصرف کنندگان هست.

وزیر نیرو در بخش پایانی سخنان خود عرصه روابط عمومی را عرصه کاملاً تخصصی و حرفه ای دانسته و تصریح کرد: این امر نیازمند منابع انسانی متخصص، فعال و توانمند در این عرصه می باشد و مهمترین هدف ما، ایجاد امیدواری واقعی در بین مردم است و در درجه دوم، توانمند سازی خود مردم جهت غلبه بر بد مصرفی آب و برق.


 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1397/02/24   تعداد بازدید 454     https://azrec.co.ir/blog/u/20676  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض