شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

توسط شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان صورت گرفت:

اقدامات اصلاحی برای کاهش مصرف برق در ۱۳ پست منطقه و صرفه‌جویی ۱۴/۹ در صدی مصرف نسبت به مدت مشابه

بدنبال اقدامات اصلاحی برای کاهش مصرف برق تعدادی از پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، قریب به ۱۵ درصد در مصرف برق این پست‌ها صرفه‌جویی شده است.

دکتر افشین روشن میلانی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان ضمن اعلام این مطلب و با تأکید براینکه اقدامات اصلاحی و مدیریت مصرف برق در واحدهای اداری و ساختمان‌های دولتی نیز با هدف فرهنگ‌سازی و تسرّی آن به سایر بخش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، در تشریح اقدامات اصلاحی برای کاهش مصرف برق در ۱۳ پست انتقال و فوق توزیع این شرکت اظهار داشت: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان علاوه بر نصب کنتور در موتورخانه ساختمان ستادی جهت کنترل مصارف انرژی و تعویض لامپ‌های مهتابی معمولی و کم مصرف با لامپ‌های LED به تعداد ۲۱۷۰ مورد در سال ۹۶، در ۱۳ پست فوق توزیع و انتقال نیز اقدام به تعویض پنجره‌ها به دوجداره، تعویض درب‌ها به UPVC و تبدیل لامپ‌ها به نوعLED نموده است که میزان مصرف برق در این پست‌ها در سه ماهه سوم سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، حدود ۱۴/۹ درصد کاهش داشته است.

دکتر میلانی تصریح کرد که در سه ماهه مذکور مجموع میزان مصرف برق در ۱۳ پست ۷۳۵/۶ مگاوات ساعت بوده که نسبت به سه ماه مشابه سال قبل ازآن، که ۸۶۰/۱۳ مگاوات ساعت بوده، حدود ۱۲۴/۲۳مگاوات یعنی معادل ۱۴/۹ درصد صرفه‌جویی شده است.

وی رقم ریالی صرفه جویی ناشی از این اقدام در سه ماهه سوم سال ۹۶ را بالغ بر ۲۸۶ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: با این صرفه‌جویی، می‌توان گفت که هزینه یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریالی انجام شده، با ادامه این روند، در زمانی کمتر از ۱۷ ماه قابل بازگشت خواهد بود.

شایان ذکر است اقدامات اصلاحی انجام شده در پست‌های ذیل بوده است:

ماشین سازی ـ امامیه ـ بناب ـ ملکان ـ فولاد شاهین ـ سهند ـ سراب غربی ـ اهر ـ تیمکه داش ـ والی ـ سعید آباد ـ هشترود و قره آغاج.

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1397/03/13   تعداد بازدید 525     https://azrec.co.ir/blog/u/20659  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض