شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

مدیرعامل برق آذربایجان در جمع ائمه جماعت و مدیران امور فرهنگی شرکتهای آب وبرق استان تاکید کرد:

تنها راه گریز از ابحران کمبود آب وبرق ، مصرف صحیح آن است

 نشست ائمه جماعات و مسئولین فرهنگی شرکت های صنعت آب و برق آذربایجان شرقی با حضور مدیران عامل این شرکتها برگزار شد .

در این نشست که به میزبانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان ترتیب یافت ، دکتر میلانی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان و رئیس شورای مدیران عامل صنعت آب و برق استان طی سخنانیبا بیان اهمیت برنامه ریزی مستمر برای مدیریت مصرف درطی سال اگر ما بتوانیم فقط " مصرف صحیح " را سر لوحه استفاده از آب و برق قرار دهیم، صرفه جویی به خودی خود اعمال می شود چرا که در غیر اینصورت " بد مصرفی " گریبان تک تک خانوارهای ما را خواهد گرفت و لذا تنها راه گریز از بحران کمبود آب و برق ،مصرف صحیح آنهاست .

دکتر میلانی در ادامه سخنان خود ،سه اصل مهم در مصرف صحیح آب و برق را برای مردم خاطر نشان کرده و این سه اصل را به شرح ذیل برشمرد :

- "چه میزان" : هر گاه می خواهیم یک موردی را مصرف نماییم مثل آب و برق ،باید میزان درست مصرف آن را بدانیم .

-  "چه وقت" : " زمان " در استفاده از برخی منابع از جمله آب و برق و بویژه برق بسیار مهم است لذا زمان مصرف برق در ساعات مختلف و استفاده از لوازم پر مصرف برقی در ساعات مختلف ، می تواند در رفع کمبود تولید برق و کاهش خاموشی ها و هزینه خانوارها بسیار موثر واقع گردد.

- "با چه وسیله ای" : در مصرف برق ،نوع وسیله برقی بسیار مهم است لذا باید در انتخاب لوازم برقی، هوشمندانه عمل نمائیم و با توجه به برچسب انرژی ، بر بهره مصرفی آب و برق و انرژی آن وسیله دقت نمائیم .

مدیر عامل برق منطقه ای آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزه های دینی و اقدامات مسئولین فرهنگی در تبیین الگوهای صحیح مصرف آب و برق برای مردم تصریح کرد : ما باید نکات اصلاحی و کمبود ها را در همه حال به مردم کشورمان گوشزد نمائیم تا بتوانند در مصرف آب و برق سازگار با اقلیم و منطقه اقدام کنند چرا که تاوان هر گونه بد مصرفی به خودمان باز خواهد گشت .

در این نشست همچنین حجت الاسلام و المسلمین ساسانی مسئول امور دینی و فرهنگی صنعت آب و برق استان ضمن قدردانی از حضور مدیران عامل ، ائمه جماعات و مسئولین فرهنگی در این نشست با اشاره به موضوع مهم مدیریت مصرف در آب و برق اظهار داشت : مدیران و مسئولین و کلیه دست اندرکاران باید از نظر مصرف آب و برق در جامعه تحول ایجاد نمایند که یکی از مهمترین ابعاد آن ، بحث فرهنگی و بهره گیری از آیات و احادیث توسط ائمه جماعات و مسئولین فرهنگی این بخش هاست.

وی افزود : باید شیوه و الگوی زندگی ساده ائمه معصومین را به مردم تبیین نماییم چرا که آیات قرآن نیز عوارض اسراف را به کرات برای ما مشخص و تبیین نموده است .

وی تصریح کرد : ما نباید با مصرف بیش از حد خود ، مدیون نسل بعدی باشیم و قطعاً تبعات ناشکری به خود ما باز میگردد.

حجت الاسلام و المسلمین ساسانی با تاکید بر اینکه ما اول باید کار قناعت و اصلاح را از خودمان آغاز کنیم ، اظهار داشت : ما باید با عملکرد شایسته خود ، به محیط اطرافمان تاثیر گذار باشیم و اگر در مدیریت مصرف دقیق نباشیم ، قطعاً هم خودمان و هم جامعه را دچار بحران خواهیم کرد .

وی از ائمه جماعات حاضر در این نشست خواست تا با بیان شیوا و مناسب ، موضوع قناعت را به مردم گوشزد نمایند و الگوی رفتاری و نیز رهنمودهای مقام معظم رهبری را در بطن جامعه تسری دهند .

وی در پایان سخنان خود ، به سیاست های روز منطقه و تهدیدات دشمنان علیه کشورمان و نیز در کشورهای یمن ، سوریه و ... اشاره کرد .

پرسش و پاسخ، آخرین برنامه این نشست بود که حاج آقا ساسانی به سئوالات ائمه جماعات و مسئولین فرهنگی شرکت های آب و برق پاسخ گفت .

 ائمه2

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1397/04/05   تعداد بازدید 495     https://azrec.co.ir/blog/u/20651  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض