شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

بهره برداری از طرح ارتقاء زیر ساخت مخابراتی کنتورهای بازار برق

شرکت برق منطقه ای آذربایجان در ۱۱۲ پست

طی جلسه ای آیین بهره برداری از طرح ارتقاء زیر ساخت مخابراتی کنتورهای بازار برق شرکت برق منطقه ای آذربایجان در حوزه سه شرکت توزیع نیروی برق آذرباجان غربی، اردبیل وتبریز جمعاً به تعداد ۱۱۲ پست آغاز شد.

در این جلسه که با هماهنگی معاونت مخابرات و پشتیبانی فنی شرکت مدیریت برق ایران در محل سالن جلسات شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد، مهندس عباسی معاون مخابرات و پشتیبانی فنی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، دکتر میلانی مدیرعامل، مهندس معمار معاون بهره برداری و مدیران دفاتر بازار برق، مخابرات، IT و امور دیسپاچینگ شمالغرب (برق منطقه ای آذربایجان) و نیز معاون بهره برداری و مدیران دفاتر بازار برق و دیسپاچینگ شرکتهای چهارگانه توزیع نیروی برق منطقه حضور داشتند که در آن، دستاوردها و مزایای بهره گیری از بسترهای نوین مخابراتیAPN نیز تبیین گردید.

مهندس عباسی معاون مخابرات و پشتیبانی فنی شرکت مدیریت شبکه ایران در این خصوص اظهار داشت : این طرح (پروژه نصب و راه اندازی مودم و سرویسAPN) که از ابتدای آبان ماه سال 96 در حوزه شرکت برق        منطقه ای آذربایجان (به غیر از حوزه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی) به عنوان دومین شرکت برق منطقه ای در سطح کشور بعد از برق منطقه ای مازندران آغاز شده بود، در پایان اردیبهشت ماه 97 جمعاً در 112 پست تحت پوشش مناطق اردبیل، تبریز و آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار گرفت.

مهندس عباسی همچنین مزایا و اهمیت ویژه این طرح را برای حاضرین تشریح نمود.

در ادامه ، مهندس فرج نیا معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی طرح پیشنهادی و در دست اقدام این شرکت در خصوص مانیتورینگ فیدرهای تغذیه کننده این شرکت با استفاده از M-RTU در ۱۰ پست پایلوت را ارائه نمود.

به گفته مهندس امجدی مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه ای آذربایجان با اجرای موفقیت آمیز طرح مذکور، امکان قرائت و دسترسی به ارقام کارکرد کنتورهای منصوبه بر روی فیدرهای خروجی تغذیه کننده شرکتهای توزیع و نیز خطوط و ترانس های پست های فوق توزیع که قبلاً میسر نبوده برای نخستین بار بصورت مکانیزه و از راه دور فرهم گردیده است.

وی افزود: قبل از اجرای این طرح در مناطق یاد شده ، ضریب دسترسی مکانیزه به کنتورهای بازار برق ۳۶ درصد بوده است و پس از پیاده سازی طرح این ضریب به ۱۰۰ درصد ارتقاء یافته است.

مهندس امجدی از دیگر مزایای این طرح امکان بررسی تراز انرژی ورودی- خروجی پست، تعیین دقیق ساعت به ساعت تلفات شبکه ، تفکیک تلفات شبکه انتقال از پروفیل بار مصرفی هر فیدر و انجام مدیریت بار و... برشمرد.

 

 

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1397/04/17   تعداد بازدید 489     https://azrec.co.ir/blog/u/20644  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض