شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

کارگاه آموزشی «راهکارهای امنیتی کاتا»

با حضور اعضای کمیته امنیت اطلاعات شرکت‌های آب و انرژی استان برگزار شد

کارگاه آموزشی «راهکارهای امنیتی کاتا (پلتفرم ضد حملات هدفمند برای شناسایی نسل جدید حملات و تهدیدات هوشمند سایبری» درشرکت برق منطقه‌ای آذربایجان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی سه ساعته که از سوی دفتر برنامه‌ریزی منابع انسانی و آموزش شرکت و به مدرسی دکتر کوروش رضوانی ترتیب یافت و راهکارهای مقابل با حملات رایانه ای مورد بررسی قرار گرفت

مدرس دوره با اشاره به این که حملات و تکنیک‌های پیشرفته‌ای که امروز توسط هکر‌ها و مجرمان سایبری شکل می‌گیرند بسیار پیشرفته و آسیب زننده هستند، اظهار داشت: متاسفانه اما بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها هنوز در گذشته‌ی خود، و این تفکر که می‌توانند در مقابل همچنین حملاتی مقاومت کنند، مانده‌اند.

وی افزود: تهدید‌های امروزی را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد.

دسته اول که ۹۰ درصد آمار تهدید‌ها را تشکیل می‌دهد، شامل بدافزارهای عمومی‌ای هستند. که بوسیله ابزار‌های مبتنی بر signature قابل پیشگیری و دفاع می‌باشند.

دسته دوم که از دسته اول پیچیده‌ترند و ۹ درصد آمار کلی را از آن خود کرده‌اند. را با استفاده از تکنیک‌های تحلیل رفتار و بهره گیری از cloud می‌توان تشخیص داد.

اما دسته سوم را به دلیل اینکه به صورت کاملاً خاص و هدف‌دار و در بعضی موارد با استفاده از Zero – Days طراحی شده‌اند، را نمی‌توان با روش‌های قبلی تشخیص داد.

وی همچنین تصریح کرد که محافظت در برابر این تهدید‌ها مستلزم استفاده از تکنولوژی‌های Threat Inteligence , Machine Learning و سندباکس‌های پیشرفته است.

در این کارگاه به منظور آشنایی با حملات دسته سوم و ابزار‌های لازم جهت پایش و شناسایی راهکار امنیتی ارائه شده ،توسط اساتید مدعو، مورد آموزش قرار گرفت.

گفتنی است این کارگاه آموزشی با حضور مدیران دفاترIT و پدافند غیر عامل کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیر عامل استان شامل شرکت‌های صنعت آب و برق، نیروگاه، پالایش نفت، گاز، پتروشیمی تبریز، منطقه ۸ عملیات انتقال گاز و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی و متخصصان در این حوزه درمحل سالن کنفرانس شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان تشکیل یافت.

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1397/05/15   تعداد بازدید 547     https://azrec.co.ir/blog/u/20621  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض