شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

نشست سراسری ارتباط ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو با مدیران عامل شرکتهای برق منطقه ای و توزیع نیروی برق استانهای سراسرکشوربا موضوع"مدیریت مصرف برق"

نشست سراسری ارتباط ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو با مدیران عامل شرکتهای برق منطقه ای و توزیع نیروی برق استانهای کشوربا موضوع"مدیریت مصرف برق" با حضور مدیران ارشد توانیر برگزار شد.

در این نشست که روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه با حضور وزیر نیرو در محل شرکت توانیر ترتیب یافت، وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام " رونق تولید" گفت: این شعار و هدف اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب، با ماموریت صنعت برق ارتباط مستقیم دارد و ما باید در این خصوص کاملاً عملیاتی ، دقیق تر و جدی تر وارد عمل شویم و تمامی جوارح اداری کشور باید با این هدف و ماموریت اقدام کنند.

دکتر اردکانیان با اشاره به برنامه ریزی دقیق مدیریت و اصلاح الگوی مصرف برق در تابستان پیش رو ، اظهار داشت: ما امسال به هر حال با یک رشد مصرف نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم شد و با توجه به محتمل بودن گرمی هوا و تغییر اقلیم ، ما امسال با دوره گرمایی طولانی و افزایش دما مواجه خواهیم شد لذا باید ضمن رفع انتظارات بوجود آمده نسبت به بارش بهاری امسال برای افزایش تولید نیروگاههای برقابی ، شرایط را خوب ارزیابی نمائیم.

وی تاکید کرد: تردید نداشته باشیم که برای گذر از پیک بار تابستان امسال در بخش برق، با یک عرصه چالشی چند وجهی مواجه خواهیم شد و نباید منابع انرژی را با هرتوجیهی در موارد غیر ضرور هدر دهیم.

وزیر نیرو که بصورت ویدئو کنفرانس به بیش از ۸۰ مدیر ارشد صنعت برق کشور سخن می گفت، در ادامه سخنان خود تصریح کرد : باید بپذیریم که صنعت برق یکی از شاخص های اصلی علم است و ساختار و ساز و کار وزارت نیرو در شرایط کنونی بر پایه " مدیریت عرضه" می باشد و یکی از اثربخش ترین اقدامات در مدیریت عرضه و مصرف ، این است که این اقدام را همواره ابتدا از خودمان (دستگاههای دولتی) شروع نمائیم و برنامه را با حضور پردامنه در موضوع افکار عمومی و سیاست های رسانه ای در جامعه تداوم بخشیم.

دکتر اردکانیان با تاکید براینکه باید"بدمصرفی" را اصلاح کرد ، گفت: وزارت نیرو در این خصوص نقش بسیار مهمی دارد و باید بدانیم که تابستان امسال زیر ذره بین هستیم و باید پاسدار نگاه مثبت مردم ودولت باشیم بر همین اساس همانگونه که سال گذشته اظهار رضایت و قدردانی ریاست محترم جمهوری در مدیریت بخش برق را داشتیم ، امسال نیز باید به لحاظ ساختاری و رسانه ای مدیریت مصرف را اصلاح کنیم.

در این نشست ویدئو کنفرانسی سراسری مدیران صنعت برق کشور ، مهندس همایون حائری معاون وزیر نیرو در برق و انرژی نیز طی سخنانی ضمن اشاره به تصویب روز ۱۹ خرداد ماه به عنوان روز "مدیریت مصرف" از سوی هیات دولت ، این نشست را ، فعالیتی در جهت همکاری ، همگرایی و هم افزایی میان شرکتهای صنعت برق کشور دانسته و گفت: ضرورت دارد در جهت اجرای برنامه های مدیریت مصرف ، با اقدامات تاکتیکی ، بتوانیم شیوه مدیریت مصرف و رفتار مصرفی را در جامعه مصرف کننده تغییر دهیم.

وی سپس ویژگی های دوبازه زمانی کم مصرفی و پرمصرفی بترتیب آخر مهرماه تا اول فروردین و نیز اول خرداد تا پایان مرداد ماه را بر شمرده وساختار مدیریت مدنظر وزارت نیرو و توانیر دراین بازه ها را تشریح کرد.

وی افزود: ما می توانیم با یک مدیریت مصرف دقیق و منسجم ،حدود ۴۱۰۰ مگاوات برق را در تابستان امسال از سیستم های سرمایشی که ۲۴۰۰۰ مگاوات بر میزان بار الکتریکی کشور در این فصل تحمیل می کند ، کاهش دهیم ، موفقیت ارزشمندی خواهد بود چرا که فقط برای احداث۵۶۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی ، به حدود ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم.

وی در این خصوص تصریح کرد که عملکرد شرکت های صنعت برق بصورت روزانه رصد و پایش لحظه ای می شود.

مهندس حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان سخنان خود در حضور وزیر نیرو از انتخاب دکتر مصطفی رجبی مشهدی به عنوان سخنگوی صنعت برق کشور خبر داد.

مهندس محمد حسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این برنامه ویدئو کنفرانسی با تاکید بر اینکه تمرکز بر مدیریت مصرف ، اولویت اصلی صنعت برق است که در این خصوص صنعت برق برنامه های مختلفی را تدوین کرده است.

وی افزود: تجربه نشان داده است که هرگاه بر یک مسئله اصلی تمرکز کرده ایم موفق شدیم و در این خصوص " طرح ملی کاهش تلفات" نمونه بسیار موفقی است که صنعت برق توانست یک مشکل را به فرصت تبدیل کند.

وی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد که امسال تابستان گرمی را پیش رو داریم و بر اساس بررسی ها، هریک درجه افزایش دما ، بیش از ۱۳۰۰ مگاوات مصرف برق کشور را افزایش می دهد.

مهندس متولی زاده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مدیریت مصرف برق تابستان امسال اظهار داشت که عمده برنامه های وزارت نیرو و صنعت برق ، " تشویق محور" خواهد بود و باید تمرکز ما روی موارد موضوعات اثر بخش بوده و تعرفه ها را به شکل مناسب اجرا نمائیم و اطلاع رسانی را کاملاً جدی بگیریم.

مدیرعامل شرکت توانیر بر لزوم مشارکت مسئولین استانی و بویژه جلب نظر استانداران در مدیریت پیک بار تابستان ، رعایت سقف کاهش پیک بارتابستان سال جاری ، رعایت سقف سهمیه کاهش پیک بار، ضرورت تمرکز جدی در ساختار بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای مختلف تاکید کرد.

در بخش دوم این نشست ، پس از سخنان وزیر نیرو ، مدیران عامل تعدادی از شرکتهای برق منطقه ای و توزیع نیروی برق، برنامه های مدون خود برای مدیریت پیک بار تابستان پیش رو را تشریح کردند و با حضور مهندس حائری و مهندس متولی زاده هماهنگی ها و دستورات لازم ارائه گردید.

آقایان دکتر میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان، مهندس فرج نیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ، مهندس حسن بگلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ، مهندس محمدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل و مهندس کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با حضور در محل شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیز در این نشست ویدئو کنفرانس حضور داشتند. 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1398/03/19   تعداد بازدید 969     https://azrec.co.ir/blog/u/20505  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض