شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

از سوی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری

در محل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در تبریز برگزار شد:

نخستین مدرسه تابستانی حقوق کودک با حضور مدیرانی از استانهای سراسر کشور

"نخستین مدرسه تابستانی حقوق کودک" که با حضور سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری به مدت سه روز در تبریز آغاز به کار کرده بود، دومین روز برگزاری خود را در محل شرکت برق منطقه ای آذربایجان ادامه داد.

در آغاز دومین روز از برگزاری "نخستین مدرسه تابستانی حقوق کودک"، دکتر افشین روشن میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان به عنوان میزبان این برنامه ، طی سخنانی ضمن با اهمیت خواندن این برنامه آموزشی کشوری و با قدردانی از دست اندرکاران اجرایی آن ، به موضوع مصرف انرژی ، آینده انرژی و اینکه تخریب محیط زیست تا چه میزان در زندگی فرزندانمان نقش منفی دارد، گفت: محیط زیست موضوعی کاملاً جهانی است و دنیای امروز ، در جهت کنترل این موضوع، مبحثی تحت عنوان " مدیریت سمت تقاضا" را دنبال می کند تا بتواند بیشترین بهره وری را در مدیریت مصرف ، از جمله مصرف انرژی برق داشته باشد.

دکتر میلانی "شدت مصرف انرژی" در کشورمان را متاسفانه ۳ تا ۴ برابر متوسط جهانی دانسته و اظهار داشت : ما در جهت عبور از این مشکل و جلوگیری از این اسراف ، باید در جهت توسعه فرهنگ مدیریت مصرف و افزایش بهره وری تلاش جدی تری داشته باشیم و ضرورت دارد که این فرهنگ سازی را از کودکانمان آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان ضمن تبیین چگونگی بهره مندی از زمان و مکان مناسب در مصرف انرژی و در جهت افزایش بهره وری ، تصریح کرد که باید به کودکانمان مدیریت زمان ، میزان ، وسیله بهره مندی و استفاده انرژی و الزامات زیست محیطی را به دقت تشریح و آموزش دهیم.

وی در پایان اظهار کرد به زعم اینجانب یکی از حقوق مرتبط با کودکان که در این مدرسه و سایر برنامه های مشابه نیاز است به آن نیز بپردازیم ، موضوع" آموزش مدیریت مصرف و استفاده بهینه و به موقع از انرژی " است.

دکتر محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کشورمان نیز به عنوان مسئول اجرایی این مدرسه در گفتگویی ، هدف از برگزاری این مدرسه تابستانی را که به همت مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه ، مدیران کل بانوان و خانواده استانداری های سراسر کشور، قضات دادسرا و دادگاههای اطفال و نوجوانان ، وکلای دادگستری و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد برگزار گردیده ،آموزش متولیان حقوق کودک دانست .

وی گفت: در این مدرسه، موضوعات مختلفی همچون بلوغ و رشد کودکان ، اصول حمایت ازکودکان در مقررات جمهوری اسلامی ایران و برنامه های بین الملل ، کارکودکان ، ازدواج زود هنگام کودکان و حمایت از آنان در      بهره گیری اقتصادی و دیگر موضوعات حقوق کودکان مطرح و مورد بحث و بررسی شده و آگاهیهای لازم به مسئولین امرداده شد.

دکتر عباسی حمایت و صیانت از حقوق کودکان را علاوه بر مسایل حقوق بشری ،جزو ملزومات توسعه یافتگی جوامع دانسته و اظهار داشت: حقوق کودک در ایران یک اصل بنیادین و برگرفته از اصول و فرهنگ ایرانی اسلامی ماست که باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ویژگی کنوانسیون جهانی حقوق کودک را کشف و شناسایی و تجمیع حقوق کودکان در یک مجموعه و ارائه آن به سایر کشورها دانسته و تصریح کرد که کرامت انسانی و احترام و رعایت حقوق کودکان، چکیده همه اصول این کنوانسیون است.

دکتر عباسی کودکان را نیازمند توجه همه جانبه دولت، خانواده ، مدرسه و سمن ها (­سازمانهای مردم نهاد) دانست و افزود : ما برای حمایت همه جانبه از کودکان تلاش می کنیم و برپایی مدرسه تابستانی حقوق کودک در تبریز نمونه ای از این هدف را دنبال می کند.

وی همچنین اظهار داشت : در این مدرسه که طی روزهای ۱۴-۱۲ شهریور برگزارشد، مباحث آموزشی در حوزه کودکان ،کودک همسری ، کودکان کار ، کودکان خیابانی ، آسیب های فضای مجازی و ... مهمترین محورهای این همایش است که توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برای دهها نفر از مسئولین شرکت کننده بصورت کارگاههای آموزشی ارائه گردید.

 

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1398/06/16   تعداد بازدید 612     https://azrec.co.ir/blog/u/20475  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض