شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با حضورقائم مقام دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزار شد:

نهمین جلسه شورای هماهنگی حقوقی منطقه ۳ کشوری وزارت نیرو

نهمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی منطقه ۳ کشور (شمالغرب) وزارت نیرو به ریاست محمودیان مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه ای آذربایجان ، که از تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۹۷ با هدف هماهنگی بین شرکتهای زیر مجموعه وزارت نیرو و همچنین تعامل با سایر دستگاههای کشور و تشکیل جلسات مشترک به منظور بحث و تبادل نظر و ایجاد وحدت رویه در امور اجرای و خدمات رسانی مطلوب به آحاد مردم و ایجاد امید در آنها با حکم دکتر انجم شعاع ، معاون حقوقی ، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو شروع به کار نموده است. با حضور دکتر فیض الهی قائم مقام دادگستری استان آذربایجان شرقی، تنی چند از مدیران عامل و معاونین شرکتهای صنعت آب و برق استان و کلیه مدیران دفاتر حقوقی شرکت های صنعت آب و برق استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان و اردبیل به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق تبریز برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مهندس کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز و مهندس غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی و قربانپور قائم مقام شرکت برق منطقه ای آذربایجان ضمن تشریح عملکرد شرکت های متبوع خود ، مجموعه دادگستری را حامی صنعت حساس و مردمی آب و برق برشمرده و ضمن قدردانی از دستگاه قضایی در حمایت از برنامه های این صنعت حساس در گذر از پیک مصرف آب و برق در فصل تابستان ، ابراز امیدواری کردند که این حمایت ها که در راستای ارائه خدمات مطمئن به مردم است ، در مقابله با افراد سودجو ، انشعابات غیر مجاز و سرقت تجهیزات آب و برق و ... همواره با جدیت تدوام داشته باشند.

مسئولین مذکور همچنین برخی موارد حقوقی در بخش های آب ، آب وفاضلاب ،توزیع و انتقال انرژی برق، حریم خطوط و شبکه و نیز لزوم هماهنگی بین سایر دستگاهها را که نیاز به توجه ویژه دادگستری دارد را به سمع و نظر قائم مقام دادگستری رساندند.

در ادامه این نشست ، دکتر فیض الهی قائم مقام دادگستری آذربایجان شرقی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران و مسئولین حقوقی شرکت های آب و برق شمالغرب کشور، ضمن تاکید بر اهمیت آب و انرژی برق ، مواردی را بیان داشته و سپس به تشریح برخی قوانین قضایی در این حوزه پرداخت.

قائم مقام دادگستری آذربایجان شرقی همچنین در ادامه این نشست ، به سئوالات مطروحه از سوی مدیران دفاتر حقوقی حاضر در جلسه ، به تفصیل پاسخ گفت.

در بخش دوم این نشست ، اعضای شورای حقوقی منطقه ۳کشوری وزارت نیرو به ریاست مدیر دفتر حقوقی شرکت برق منطقه ای آذربایجان و رئیس این شورا تشکیل جلسه دادند.

در این جلسه ضمن مرور تصمیمات و اقدامات جلسات قبلی شورا ، به ارائه نظریات و راهکارهای حقوقی و کارشناسی در خصوص تداخل املاک شرکتها با حرایم دستگاههای دولتی که در زمان تبدیل اسناد مالکیت به تک برگی و مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک حادث می گردد، پرداختند.

در ادامه ، مدیران دفاتر حقوقی شرکت های آب وبرق شمالغرب کشور(منطقه ۳) ، پیرامون موارد ذیل به بحث و تبادل نظر پرداختند:

-ارائه نظریات کارشناسی در خصوص رویه شرکت ها در عمل به قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی دارای سابقه ثبتی.

- ارائه نظریات و راهکارهای حقوقی و کارشناسی در خصوص مسائل و مشکلات شرکتها در زمان الزام به مراجعه به شهرداریها در خصوص آن دسته از اراضی که با گسترش محدوده شهری داخل در محدوده قانونی شهرها واقع گردیده اند و لاجرم در زمان تبدیل اسناد مالکیت یا اقدام برابر ماده 9 قانون جامع حد نگار در زمان تثبیت موقعیت نقشه تفکیکی اسناد با ادعاهای شهرداریها از بابت عدم اخذ پروانه و یا پایانکار و... مواجه       می گردند.

- بخشنامه هیئت وزیران به دستگاههای اجرایی در خصوص آیین نامه حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان دستگاههای اجرایی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی آسیب دیده.

- بررسی پرونده های چالش برانگیز در صنعت آب و برق منطقه.

 

 

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1398/09/03   تعداد بازدید 602     https://azrec.co.ir/blog/u/20440  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض