شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

حضور مدیران و کارشناسان ذیربط شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان

در جلسات توجیهی پیاده سازی الزامات ۱۸ گانه در راستای ارتقای امنیت سایبری صنعت برق

 جلسات توجیهی پیاده سازی الزامات ۱۸ گانه در راستای ارتقای امنیت سایبری صنعت برق به صورت ویدئوکنفرانس بر بستر شبکه گسترده شرکت توانیر در کلیه شرکت‌های صنعت برق با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان مرتبط شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان برگزار شد.

در این جلسات ویدئوکنفرانسی که از سوی معاونت منابع انسانی شرکت توانیر و در سه نوبت ترتیب یافت، مدیران و مسئولین و کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در حوزه‌های «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، « بهره‌برداری و دیسپاچینگ»، « طرح و توسعه»، «پدافند غیرعامل» و «حراستIT» که در موضوع امنیت سایبری صنعت برق مرتبط و تاثیر گذار می‌باشند، حضور داشتند.

در این برنامه بزرگ ویدئوکنفرانس، برحفظ محرمانگی و یکپارچگی داده‌های تبادلی، مقاوم سازی نرم افزارهای مرتبط با سامانه‌های حیاتی و نیز بر نظارت و کنترل مستمر در انجام کلیه ارتباطات سایبری تاکید شد.

در ادامه، ضمن با اهمیت خواندن آزمایش صحت و جامعیت سرویس‌ها و سامانه‌های حیاتی و داده‌های عملیاتی آن‌ها، لزوم پشتیبان گیری منظم از سامانه‌های مورد استفاده ، مورد تاکید قرار گرفت.

اجتناب از هر گونه اتصال مستقیم و غیرمستقیم سیستم‌های صنعتی به اینترنت و نیز لزوم مدیریت دسترسی‌های غیرضروری کاربران و نظارت و بازبینی دسترسی‌ها ، از دیگر مواردی بود که در این جلسات مورد بحث قرار گرفت.

در این برنامه سراسری توانیر همچنین راه اندازی سامانه‌های رصد و پایش جهت ثبت، مانیتورینگ و کنترل کلیه سامانه‌ها امری ضروری قلمداد شده و تاکید گردید که استفاده از ابزارهای ذخیره‌سازی صرفا بنا به ضرورت و با رعایت اصول امنیتی مربوطه، انجام شود.

در این جلسات ویدئوکنفرانس همچنین پیرامون موارد ذیل نیز مطالبی ارائه گردید:

مدیریت فرآیند گذار، اجرای تداوم کسب و کار ، شناسایی نقاط شکست سامانه‌های حیاتی، لزوم دسترسی به ادمین‌های شبکه‌ها و سامانه‌ها، لزوم در دسترس بود دستورالعمل‌ها و مستندات بازیابی، لزوم قطع ارتباط سامانه‌های غیرضروری به اینترنت، محدود سازی دسترسی به شبکه‌های داخلی، لزوم در دسترس بودن فایل‌های پشتیبانی و تاکید بربازنگری کلیه مستندات در فواصل زمانی یک ساله.

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1398/10/14   تعداد بازدید 570     https://azrec.co.ir/blog/u/20407  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض