شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با تلاش شبانه روزی مشترک کارشناسان برق آذربایجان و شرکت تعمیرات

تعمیر ات اساسی ترانس دوم پست ۱۳۲ کیلوولت صوفیان با موفقیت به انجام رسید

تعمیرات اساسی ترانس دوم () پست ۱۳۲ کیلوولت صوفیان در شمالغرب کلانشهر تبریز با موفقیت انجام شد.

مهندس بابک اسدزاده معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای آذربایجان ضمن اعلام این خبر گفت: در پست های حوزه شرکت برق منطقه ای آذربایجان ترانسفورماتورهایی با برندهای مختلف استفاده شده است که یکی از این برندها ELIN می باشد که در حال حاضر ۲۹ ترانسفورماتور از این نوع ، در پست های حوزه برق آذربایجان موجود می باشد.

وی یکی از اشکالات فنی این نوع ترانسفورماتورها را نشتی روغن از محفظه دایورتر سوئیچ به تانک اصلی دانست و اظهار داشت: در چنین شرایطی ،مقدار گاز استیلین در مقایسه با هیدروژن از نتایج گاز کروماتوگرافی (GC) به شدت افزایش پیدا می کند.

معاون بهره برداری برق آذربایجان با اشاره به اینکه ترانسفورماتور پست صوفیان نیز از این نوع ترانسفورماتورها می باشد که در آن مقدار گاز استیلین در مقایسه با دیگر گازها ( خصوصاً هیدروژن) زیاد می باشدکه نشان از نفوذ روغن از محفظه دایورتر سوئیچ به داخل تانک اصلی ترانسفورماتور بوده است.

وی افزود: به همین منظور و به جهت تعمیر ترانسفورماتور مذکور، هماهنگی های لازم جهت خروج ترانسفورماتور مذکور از مدار و بازبینی از محفظه دایورتر سوئیچ در مرحله اول و کل ترانسفورماتور در مرحله دوم به عمل آمد و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده ، ترانس مذکور در تاریخ ۱۰ آذرماه از مدار خارج و پس از انجام تعمیرات و تعمیرات اساسی که با تلاش شبانه روزی همکاران دفتر فنی انتقال و شرکت تعمیرات برق آذربایجان صورت گرفت، ترانسفورماتور مذکور در تاریخ ۲۵ آذر ماه با موفقیت به مدار متصل شد.

لازم به ذکر است با توجه به وجود چند ترانسفورماتور مشابه دیگر از این نوع و با توجه به تجربیات ارزشمند به عمل آمده از تعمیرات اساسی این ترانسفورماتور، مقرر گردید در آینده نزدیک بقیه ترانسفورماتورها نیز تعمیر اساسی گردند.

مهندس اسدزاده در پایان گزارش خود، از تلاشهای دفتر فنی انتقال و شرکت تعمیرات نیروی برق آذربایجان صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1398/10/21   تعداد بازدید 605     https://azrec.co.ir/blog/u/20403  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض