شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با حضور معاون امور اقتصادی استاندار و مدیران صنعت برق، سازمان صمت و نمایندگان صنایع استان برگزار شد:

جلسه اضطراری "کارگروه ویژه مدیریت برق صنایع" در استان آذربایجان شرقی

جلسه اضطراری "کارگروه ویژه مدیریت برق صنایع استان آذربایجان شرقی" به ریاست دکتر علی جهانگیری معاون امور اقتصادی استاندار در محل شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.

در این جلسه مدیران صنعت برق استان، سازمان صمت، شرکت شهرک های صنعتی و نمایندگان واحدهای صنعتی استان حضور داشتند، ابتدا دکتر روشن میلانی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در خصوص شرایط ویژه کمبود سوخت نیروگاهها که موجب کاهش تولید برق این نیروگاه ها می گردد، توضیحاتی ارائه داد.

وی تعداد صنایع بزرگ سیمان و فولاد در استان را ۱۲ صنعت با دیماند مصرفی ۲۶۴ مگاوات اعلام کرد و گفت: در خصوص مدیریت برق، توافقاتی با صنایع بزرگ استان انجام گرفته و برنامه های لازم به این واحدهای بزرگ صنعتی ارائه شده، با این حال، طبق اعلام شرکت توانیر در شرایط کنونی سهمیه مصرف انرژی صنایع مذکور ۵۰ درصد کاهش یافته است.

در ادامه، با حضور دکتر جهانگیری معاون اقتصادی استاندار و مهندس امین زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان و سایر حاضرین، بررسی‌های لازم پیرامون سهمیه مصرف انرژی مناطق اعلامی ابلاغی از سوی شرکت توانیر انجام و به دنبال آن، هماهنگی های لازم با نمایندگان گروههای انجمن صنفی فولاد و سیمان مبنی بر کاهش مصرف انرژی برق اتخاذ گردید.

در پایان این جلسه دکتر جهانگیری بر مدیریت اضطراری بار توسط صنایع فولاد و سیمان تا رفع مشکل کمبود تولید نیروگاه ها تاکید نمودوموضوع تامین سوخت نیروگاه های صوفیان و هریس جهت رفع مشکل تولید برق توسط این نیروگاه ها ضروری قلمداد کرد.

دکتر جهانگیری معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی در گفتگویی به تشریح تصمیمات این جلسه و بررسی‌های انجام شده پرداخت.

وی گفت: با توجه به افزایش مصرف انرژی و کمبود سوخت در تعدادی از نیروگاه‌های کشور در هفته‌های گذشته و به دلیل اینکه تامین برق به صورت سراسری و شبکه‌ای ، لذا جریان برق به صورت بی‌برنامه و اضطراری قطع شدو تلاشمان بر این است که دیگر قطعی برق نداشته باشیم و در جلسات متعدد و جلسات برگزار شده در استانداری آذربایجان شرقی مقرر شد جریان برق خانگی و اصناف قطع نشود وهمچنین جلساتی هم با حضور شرکت‌های برق، سازمان صمت و صنایع استان برگزار شد و در حال برنامه‌ریزی هستیم، از بخش خصوصی و صاحبان صنایع هم به دلیل همراهیشان قدردانی می‌کنیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: مقرر شد با جابجایی شیفت کاری و استفاده از دیزل ژنراتور در واحدهای صنعتی، در صورت اضطرار، قطعی بی‌برنامه‌ی برق را نداشته باشیم.

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1399/10/28   تعداد بازدید 612     https://azrec.co.ir/blog/u/20205  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض