شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

به میزبانی شرکت برق منطقه ای آذربایجان با حضور بهره برداران دیسپاچینگ منطقه ای و شرکتهای توزیع و نیروگاه های شمال غرب کشور برگزار شد:

دومین مرحله رزمایش تمرینی - آمادگی برای مرور دستورالعمل شماره ۶ بهره برداری ویژه دیسپاچینگ

 دومین مرحله رزمایش تمرینی- آمادگی مدیریت شرایط اضطراری - بحران صنعت برق آذربایجان (ویژه دیسپاچینگ) با حضور و میزبانی شرکت برق منطقه ای آذربایجان و شرکت‌های توزیع نیروی برق چهارگانه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به صورت مجازی برگزار شد.

این مرحله از مانور که به صورت تمرینی و دور میزی ترتیب یافت، بر اساس دستورالعمل شماره ۶ ثابت بهره برداری با هدف چگونگی اقدام و اجرای روشهای عملیات در صورت قطع ارتباط مکالماتی در امور حساس دیسپاچینگ و بهره برداری انجام گرفت.

مهندس مجید امجدی مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه ای آذربایجان (شمالغرب) که مدیریت اجرایی این مانور تمرینی - آمادگی را برعهده داشت، ضمن اعلام این مطلب، اظهار داشت: این رزمایش تمرینی - آمادگی دور میزی، جهت مرور مفاد دستورالعمل شماره ۶ بهره‌برداری (ویژه دیسپاچینگ) برگزار شد.

وی هدف از آن را حفظ آمادگی بهره برداران شبکه، بهره برداران نیروگاههای منطقه و نیز اپراتورها و دست‌اندرکاران مراکز کنترل شرکت‌های توزیع، مرکز کنترل منطقه و مراکز کنترل فوق توزیع استانی اعلام کرد.

مهندس امجدی با اشاره به اینکه در این رزمایش سه ساعته که با مشارکت موثر امور های انتقال نیروی برق هر سه استان تحت پوشش، شرکت‌های توزیع نیروی برق منطقه( هر چهار شرکت توزیع)، شرکت های مدیریت تولید برق منطقه شمالغرب، مراکز کنترل دیسپاچینگ منطقه و دیسپاچینگ فوق توزیع استانی، مجریان پدافند غیر عامل، گروه تله متری و مخابرات و ... برگزار گردید، میزان آمادگی گروه‌های مختلف مطابق با سناریوهای تدوینی دستورالعمل شماره ۶ ثابت بهره‌برداری به صورت دورمیزی تمرین شده و مورد ارزیابی و بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد که در این رزمایش، همچنین نقاط قوت و ضعف زیرساخت‌های فنی و دستورالعملی و ... ، فرصت ها و تهدیدات احتمالی نیز شناسایی و پیشنهادات اصلاحی و پیشگیرانه از سوی شرکت کنندگان مطرح گردید.

وی در پایان گفتگوی خود از کلیه شرکت کنندگان در این رزمایش صمیمانه قدردانی کرد.

شایان ذکر است در این رزمایش تمرینی- آمادگی جمعا تعداد ۶ سناریو برای آمادگی بهره‌برداران نیروگاه‌ها ، دیسپاچینگ ملی و منطقه ای، شرکت های توزیع، دیسپاچسنگ های فوق توزیع و پست های انتقال و فوق توزیع، مطرح و مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

 

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1399/12/17   تعداد بازدید 514     https://azrec.co.ir/blog/u/20187  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض