شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با حضور مدیران عامل صنعت برق استان انجام گرفت:

دیدار معاون هماهنگی توزیع توانیر با استاندار آذربایجان شرقی

مهندس غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با همراهی مدیران صنعت برق استان، با دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی دیدار و پیرامون مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۰ و سایر برنامه‌های صنعت برق در این استان گفت و گو کرد.

در این دیدار که ظهر روز دوشنبه ۲۳ فروردین ماه در محل استانداری آذربایجان شرقی ترتیب یافت، ابتدا مهندس رخشانی مهر با اشاره به مدیریت پیک بار در تابستان سال های ۹۸ و ۹۹ ، برخی برنامه های مهم صنعت برق کشور برای مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

وی در ادامه با توجه به ظرفیت بالای تولید نامی انرژی برق در نیروگاه های کشور در اکثر ماه‌های سال، ساخت نیروگاه بزرگ جدید را برای تامین انرژی برای زمان محدود پیک بار را مقرون به صرفه ندانسته و اظهار داشت: در شرایط فعلی، ساخت نیروگاه‌های بزرگ جزو الزامات صنعت برق کشورمان به شمار نمی آید.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در عین حال، با اشاره به افزایش مصارف صنعتی در کشور و به ویژه در استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در حال حاضر ما شاهد ۱۰.۸ درصدی مصرف برق صنایع هستیم و قطعاً برای تامین مطمئن انرژی برق صنایع، "مدیریت جابجایی بار" با تعمیم فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در کشور امری موثر و اجتناب ناپذیر است تا کمبودهای پیش بینی شده برای صنایع نیز جبران شود و در کنار آن، تفاهم نامه های مدیریت بار میان ادارات برق و واحدهای بزرگ صنعتی به نحو مقتضی هدایت گردد.

در این جلسه، دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های شرکت توانیر و شرکت‌های برق استان در جهت عبور موفق از مشکلات پیک بار تابستان و محدودیت‌های تولید برق در زمستان سال گذشته، استفاده درست و موثر از منابع موجود به ویژه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع برق را امری مهم و کارساز ارزیابی کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، افزایش مصرف برق در استان به ویژه در بخش صنایع را نشان‌دهنده رشد صنعتی آذربایجان شرقی قلمداد کرد و گفت: بایستی الگوی مصرف برق را به گونه‌ای تعدیل کرد تا مصرف در حد مطلوب مدیریت شود و از طرفی با بالا بردن بهره وری و راندمان نیروگاه‌های منطقه، ظرفیت لازم برای صنایع را فراهم کنیم.

دکتر پورمحمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به محدودیت‌های بسیار زیاد در تولید و تامین انرژی برق در استان آذربایجان شرقی بر لزوم ایجاد نیروگاههای جدید در این استان، تکمیل و راه‌اندازی هر چه سریعتر فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی هریس، بازتوانی نوسازی و توسعه نیروگاه تبریز و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در تولید و تامین انرژی های تجدید پذیر تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال توجه به هوشمندسازی، کنترل مصارف و رصد رشد بی‌رویه مصرف برق در برخی واحدها را نیز بسیار مهم دانست.

دکتر پورمحمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وضعیت خوب صادرات غیر نفتی استان آذربایجان شرقی در سطح کشور، اظهار داشت : جذب سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌های مطلوب را طلب می‌کند و بایستی شرکت توانیر توجه ویژه‌ای به مدیریت انرژی برق در استان آذربایجان شرقی داشته باشد تا صنایع و سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت در استان، در مضیقه نباشند.

مهندس رخشانی مهر معاون توزیع شرکت توانیر نیز مجدداً اظهار داشت که با توجه به ابلاغ سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، بر اساس اقدامات انجام یافته، برخی چالش­ها در تأمین مطمئن برق این شهرک‌ها در سال جدید مرتفع خواهد شد.

وی همچنین به اقدامات جدی و در دست پیگیری شرکت توانیر پیرامون سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: در حوزه نیرو نیز خوشبختانه کارهای خوبی در صنعت آب و برق استان در قالب پویش سراسری وزارت نیرو صورت گرفته و می گیرد. مهندس رخشانی مهر در پایان این دیدار، به پیامدهای نامطلوب استخراج رمز ارز غیر مجاز نیز اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای فعالیت مجاز در این خصوص از سوی دولت و صنعت برق اندیشیده شده است.

 

 

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1400/01/23   تعداد بازدید 575     https://azrec.co.ir/blog/u/20166  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض