شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با حضور شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد:

نخستین مانور کشوری اعمال محدودیت در مصارف ساختمانهای اداری زیر مجموعه وزارت نیرو

با هدف الگوسازی در ایجاد فرهنگ بهینه مصرف و آمادگی برای مدیریت سهمیه انرژی برای کلیه ساختمانهای دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور، در گام نخست، ماه مانور تمرینی تعیین سهمیه انرژی و اعمال محدودیت در مصارف برق و انرژی ساختمان های اداری مربوط به شرکت های آب و برق برگزار شد.

این مانور به عنوان گام اول که به طور همزمان با سراسر کشور از ساعت یازده پیش از ظهر (ساعات اوج مصرف برق در بازه زمانی پیک روز) برگزار شد، به نوعی اقدام عملی و الگوسازی برای اجرای مرحله اصلی مانور در تاریخ ۱۵ اردیبهشت در سراسر کشور است که با مشارکت کلیه دستگاه‌های اداری در سطح کشور به منظور مدیریت پیک بار تابستان سال جاری برگزار خواهد شد .

ساختمان های اداری مربوط به مجموعه شرکت های صنعت آب و برق حوزه وزارت نیرو در سطح استان؛ در این مانور مقدماتی مصارف برقی خود را کاهش دادند و در اکثر این ساختمان‌ها با به کارگیری مولدهای "خودتامین"، از ساعت ۱۱ صبح تا پایان وقت اداری به کار خود ادامه دادند.

کاهش بارشها و همچنین گرمای زودرس موجب شد تا وزارت نیرو در گام نخست نسبت به کاهش بارمصارف برقی شرکتهای زیر مجموعه اقدام نمایند تا ضمن معرفی الگو و نمونه در کاهش مصرف ،این امر به کلیه سازمان ها و ادارات کشور نیز تسری پیدا کند.

لازم به ذکر است روند رشد بار سرمایشی در کشور معمولاً از اردیبهشت ماه آغاز و تا مرداد ماه هر سال به اوج خود می‌رسد، لذا ضرورت هرچه بیشتر مدیریت و محدودیت مصرف و تامین سهمیه انرژی بر مبنای الگوی مصرف، بخصوص بار سرمایشی که بخش عمده پیک مصرف در ایام گرم سال را به خود اختصاص می‌دهد، اهمیت پیدا می‌کند.

سنجش و ارتقاء آمادگی شرکت‌های برق ، سنجش آماده به کار بودن تجهیزات و برنامه‌ریزی جهت رفع نقایص احتمالی ، افزایش مهارت های فردی و جمعی و تبادل دانش و تجربیات در شرکت های صنعت برق ،ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی از جمله اهداف مهم برگزاری این مانور بوده است.

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1400/02/08   تعداد بازدید 818     https://azrec.co.ir/blog/u/20158  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض