شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

نشست خبری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان و رئیس کارگروه پدافند غیر عامل استان به مناسبت هفته پدافند غیر عامل

دکتر افشین روشن میلانی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان که ریاست کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی را نیز بر عهده دارد، روز پنجشنبه ۱۳ آبان در نشست خبری به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: مجموعه اقدامات برای پدافند غیرعامل بایستی از بدو شروع یک‌ پروژه مدنظر قرار گرفته و الزامات آن بصورت، پیوست پدافند غیرعامل در حین و بعد اجرا عملیاتی گردد.

وی با بیان اینکه در "کارگروه آب و انرژی" به علت اهمیت موضوع، تمهیدات پدافندی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: اجرای مانورهای عملیاتی و مانورهای بزرگتر در سطح یک در کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل برنامه ریزی و انجام می‌شود.

رئیس کارگروه آب و انرژی پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه "کارگروه آب و ‌انرژی" جلسات ادواری مختلفی در طول سال برگزار کرده و هماهنگی لازم با کارگروه‌های دیگر دارد، گفت: کارگروه آب و‌ انرژی آمادگی لازم را دارد تا با توجه به وسعت نیاز به مدیریت بار در مواقع لزوم، هماهنگی با سایر کارگروه‌ها را داشته باشد.

وی اضافه کرد: همه ساله از طریق وزارت نیرو رزمایش قطع برق مراکز حیاتی و حساس در کل کشور جهت شناسایی و ارزیابی آماده بکاری مولدهای برق اضطراری برگزار می‌شود و این مراکز باید آمادگی لازم را داشته باشند تا به محض قطع برق نسبت تامین برق از طریق مولدهای برق اضطراری خود اقدام نمایند.

دکتر روشن میلانی با بیان اینکه تاسیسات با قابلیت کنترل از راه دور و‌ زیرساختهای کنترل از حساس‌ترین سیستم‌هاست که مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد، یادآور شد: تلاش بر این است تا این زیرساخت‌ها ایمن‌تر شده و امکان دسترسی از بیرون محدود و کاهش یابد.

وی تاکید داشت: کارگروه آب و‌انرژی برای همه مسائل آماده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری مصرف انرژی (اعم از سوخت فسیلی و برق) یک راهکار بزرگ برای پایداری و جلوگیری از اتلاف انرژی و تداوم استمرار خدمات می‌باشد.

دکتر روشن میلانی با اشاره به خاموشی‌های تابستان سال‌جاری، گفت: در این زمینه کارگروهی متشکل از دستگاه‌ها و صنایع در استان تشکیل یافت و تمام تلاش این کارگروه بر این بود با برنامه‌ریزی صحیح مدیریت بار برق و پیامدهای ناشی از آن به دلیل عدم تراز تولید و مصرف برق کاهش یابد و توانستیم استان آذربایجان‌شرقی را به عنوان موفق‌ترین استان در هماهنگی با صنایع معرفی کنیم.

وی افزود: وزارت نیرو تسهیلاتی برای خرید انرژی خورشیدی از جمله ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر قرار داده است و در کنار آن، بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران در این بخش تعیین کرده است.

لازم به ذکر است در این نشست آقایان ابائی دبیر کارگروه انرژی و آب و آقای مهندس فائقی معاون بخش فنی شرکت پخش فراورده های نفتی گزارش جامعی از اقدامات انجام شده در این بخش ارائه نموده و به پرسشهای خبرنگاران پاسخ گفتند . 

  

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1400/08/13   تعداد بازدید 502     https://azrec.co.ir/blog/u/22537  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض