شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

جلسه هماهنگی ، برنامه ریزی و آمادگی برای " ممیزی ضوابط ابلاغی صنعت برق " روز چهارشنبه  ۲۷ فروردین ماه با حضور قائم مقام، معاونین ، مدیران و کارشناسان ذیربط شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد .

برنامه " ممیزی ضوابط ابلاغی صنعت برق " یک اقدام مهم سراسری از سوی شرکت توانیر می باشد که عملکرد کلیه شرکت های تابعه ، توزیع و مدیریت تولید در سال ۹۲در خصوص رعایت قوانین ، ضوابط و الزامات صنعت برق در شاخه های مختلف را توسط ممیزان منتخب ازشرکت توانیر و سایر شرکت های صنعت برق ( نسبت به شرکت مورد ممیزی ) براساس اسناد و مدارک ، مورد ممیزی قرار می دهد .

طبق برنامه اعلام شده از سوی توانیر ، انجام ممیزی در مجموعه شرکت برق منطقه ای آذربایجان از سوی ممیزان شرکت توانیر، طی روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه انجام می پذیرد  .

در جلسه هماهنگی شرکت برق منطقه ای آذربایجان ، ابتدا آقای شاهرخ شهردار مشاور مدیر عامل که از سوی مهندس صبوری مدیر عامل شرکت به عنوان مسئول هماهنگی ارزیابی برق منطقه ای آذربایجان تعیین شده است ، طی سخنانی ضمن با اهمیت خواندن این دوره از ممیزی ها ، اهداف آن را شفاف سازی و رویکردی جهت ارتقای سطح کیفی فعالیت ها در صنعت برق و بهسازی اقدامات و رویه های معمول به منظور حصول اطمینان از میزان و نحوه اجرای ضوابط در شرکت های زیر مجموعه توانیر عنوان و اظهار داشت : ممکن است کم و کاستی هایی در اجرای ضوابط داشته باشیم اما می توانیم با اصلاح اینگونه موارد ، عملکرد شرکت را با بخشنامه ها و دستورالعملهای ابلاغی منطبق نماییم.

وی افزود : پرواضح است در عملکردها متغیرهای بیرونی نیز دخیل هستند باید در این خصوص ، توضیحات مستند و کافی را به ممیزان مربوطه ارائه دهیم .

آقای شهردار با اعلام اینکه پیش ممیزی درون سازمانی قرار است  راساً توسط معاونین شرکت و مدیران دفاتر مستقل طی روزهای ۸-۷ اردیبهشت ماه از واحدهای مختلف شرکت انجام پذیرد ، از حاضرین در جلسه خواست تا هرگونه ابهام یا مشکلی که پیش می آید ،از طریق مراجعه به ایشان رفع گردد .

وی افزود : ممکن است برخی سئوالات بطور مشترک بین دو واحد وجود داشته باشد که تقاضا می شود در این خصوص هماهنگی های فیمابین به عمل آید تا نواقصات به حداقل رسیده و هیچ حقی از شرکت تضییع نگردد .

مسئول هماهنگی ارزیابی برق منطقه ای آذبایجان سپس ضمن پاسخ به برخی سوالات مطروحه از سوی معاونین و سایر حاضرین در جلسه ، خواست تا هرگونه سئوالات و ابهامات پیش روی را بصورت مکتوب نیز ارائه دهند تا مورد کنکاش و بررسی قرار گرفته و پاسخ لازم در زمان مقتضی ارائه شود.

در ادامه جلسه ، مهندس غلامی معاون منابع انسانی نیز ضمن بیان تفاوت های بین " ممیزی " و              " ارزیابی " ، اظهار داشت : در این دوره ، عملکرد ما براساس ضوابط و قوانین ممیزی و طبق چک لیست خواهد شد . لذا هر قدر مستندات جامع و کامل ارائه شود به همان اندازه امتیازات بالاتری احراز خواهیم کرد مهندس غلامی لزوم به نمایش گذاشتن توان واقعی شرکت در این ممیزی و نیز ارتباط تنگاتنگ بین واحدهای مختلف شرکت را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد که مطمئنا« خود ارزیابی و خود اظهاری » نیز علاوه بر ممیزی و ارزیابی های سراسری ، سلامت اداری را بدنبال دارد .

مهندس مروجی مدیر دفتر روابط عمومی نیز که به همراه آقایان محمودیان ، جمشیدی ، یوسفی و کبیر قاسمی از سوی توانیر به عنوان ممیز انتخاب شده اند و در جلسه توجیهی روش های ممیزی مذکور در سمینار آموزشی توانیر شرکت کرده بودند ، به همراه آقای یوسفی ، گزارشی از سمینار مذکور ، شیوه های ممیزی و نیز بخشی از سخنرانی های آقایان دکتر مهاجری معاون وزیر نیرو در امور منابع انسانی و مهندس حائری مدیر عامل شرکت توانیر را برای حاضرین تشریح و بازگو نمودند .

مهندس مروجی در بیان بخشی از سخنان مهندس حائری برخی دستاوردهای ممیزی مذکور از زبان ایشان را به شرح ذیل برشمرد :

-         شفاف سازی عملکرد صنعت برق در برابر بخشنامه ها و دستورالعمل ها

-         تسهیل در فعالیت ها که در اثر نظم و انظباط رخ خواهد داد

-         استفاده بهینه از منابع شرکت

-         جلوگیری از تضییع و تلفات منابع و امکانات

-         جلوگیری از فساد اداری و سوء استفاده از قدرت و امکانات

-         پاسخگویی سریع به مخاطبین و مراجعین

-         حاکمیت نظم بر سازمان

-         انتقال تجارب جدید به شرکت

-         ارتقاء سطح مدیریتی شرکت

پس از سخنرانی های مسئولین و ارائه نقطه نظرات حاضرین ، مهندس عباس نژاد قائم مقام شرکت ، طی سخنانی ضمن با اهمیت خواندن برنامه ممیزی ، و با اشاره به تاکید مهندس صبوری مدیریت محترم عامل بر واقع گرایی در ارائه عملکردها ، اظهار داشت : براین اساس ، قطعا مطلوب شرکت ارائه صادقانه و واقع بینانه  وضعیت موجود است و اگر نقاط قابل بهبود وجود داشته باشد  میتوانیم با برنامه ریزی و تعریف  پروژه های بهبود این نقاط را مرتفع نماییم و ان شاء اله همکاران محترم با انگیزه فوق العاده ای نقاط قوت شرکت را ارائه خواهند نمود. .

وی با بیان اینکه ممیزی از ضوابط و دستور العمل ها ، یک فرآیند مهمی است که نشان می دهد کارها   

از کجا شروع شده و به کجا ختم می شود ، اظهار داشت : نظر ممیز نیز این است که آیا گامهای اجرایی فرآیند ، مطابق برداشت و نظر آنها پیاده شده است یا خیر ؟.

وی افزود : ممکن است این گامها بطور مشترک مربوط به چند واحد باشد که هر واحد موظف است فرایند مربوط به حوزه خود را بیان  وبطور دقیق رویه جاری را تشریح نمایند چرا که اعمال نظر شخصی درتشریح فرایند به حاشیه سازی تبدیل می شود که مطلوب نمی باشد.

قائم مقام شرکت با بیان اینکه توضیح مناسب همکار می تواند ممیز را قانع کند ، تصریح کرد : ما می توانیم عدم انطباق کلی را با توضیح منطقی و اقناعی به انطباق جزئی تبدیل نمائیم .

مهندس عباس نژاد با بیان اینکه این ممیزی برکات زیادی برای صنعت برق خواهد داشت ، اظهار داشت : رعایت قوانین ، ضابطه مند بودن و حذف رویه های شخصی جزو الزامات یک سازمان است و این ممیزی می تواند پله اول در سیکل رعایت الزامات سازمانی ما باشد و قطعاً در پله های بعدی به یک نظام مبتنی بر  روش های سیستمی و پرهیز از سلیقه های شخصی که برای مجموعه توانیر نیز برکات دارد ، دست خواهیم یافت .

وی در بحث اجرا، عرصه عمل و پاسخگویی به ممیزان نیز بر رفتار و فعالیت صادقانه  واخلاقی تاکید ورزید که می تواند فضای ممیزی را پرتفاهم نماید .

مهندس عباس نژاد در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با همت کلیه همکاران ، شایستگی شرکت برق منطقه ای آذربایجان به نحو مناسب ارائه گردد و در این خصوص از تلاش آقای شهردار که کارها را بطور جدی به پیش می برند ، قدردانی کرد .   

       

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/02/01   تعداد بازدید 3069     https://azrec.co.ir/blog/u/21313  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض