شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

همزمان با بیستم جمادی الثانی سالروز میلاد  باسعادت  حضرت فاطمه (س) وروز زن مراسمی با حضور همسران و مادران شهدای همکار و نیز بانوان شاغل در شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.

در این مراسم که پیش از ظهر روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه توسط روابط عمومی شرکت با همکاری مشاور امور بانوان و خانواده برق آذربایجان ترتیب یافت ، مهندس صبوری مدیرعامل و جمعی از مسئولین این شرکت نیز حضور داشتند .

مهندس صبوری دراین مراسم طی سخنانی، ضمن تبریک ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و نیز مقارن بودن آن با میلاد ثلاله پاکش حضرت امام خمینی (ره) ، به برخی ویژگی های خانوادگی ، اجتماعی و سیاسی حضرت فاطمه (س ) اشاره و آن حضرت را الگوی ولایت مداری، دینداری و مسئولیت پذیری در قبال دین و خانواده ذکر کرد.

مدیر عامل برق آذربایجان ضمن ادای احترام به شهدای بزرگوار برق آذربایجان و با قدردانی خالصانه از حضور مادران و همسران این شهدای والامقام در مراسم ، از آنان به عنوان پیروان حضرت فاطمه یاد برد که ایشان را درابعاد مختلف زندگی الگوی خود قرار داده اند.

وی سپس وظیفه "مادر" و "زن " بودن را وظیفه بسیار مهم  و سنگین توصیف و از بانوان شاغل در شرکت که هم مسئولیت خطیر خانواده و هم مسئولیت اداری را برعهده دارند ،صمیمانه قدردانی کرده و گفت : انتظار نیز از یک زن مسلمان همین است که با رعایت شئونات و الزامات اسلامی، قانونمنداری و احساس مسئولیت  ، به عنوان الگوی عینی و بارز مطرح باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ساسانی مسئول دفتر دینی و فرهنگی صنعت آب وبرق آذربایجان شرقی نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) احکام الهی را در نفس شریفش پیاده کرد ، لزوم الگو برداری از شیوه های تربیتی ، اجتماعی و سیاسی آنحضرت را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت نقش زن در جامعه ، اظهار داشت : یک زن مسلمان با تاسی از شاخصه های حضرت فاطمه (س) معنویت ، شادابی و سلامتی را در زندگی و جایگاه همسرداری به بار می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین ساسانی رعایت حجاب و عفاف را برای هر زن مسلمان امری الزامی دانسته و تصریح کرد : انسانهایی که در مکتب اسلام زندگی می کنند با رعایت عفت و حجاب خود،  در حقیقت کرامت خود را حفظ می کنند و این امر هم برای مردان و هم برای زنان ، موضوعی صادق و ضروری است.

حاج آقا ساسانی در پایان سخنان خود همچنین با گرامیداشت میلاد حضرت امام خمینی (ره) از ایشان به عنوان فرزند قهرمان حضرت فاطمه (س) یاد برد که با حرکتی عظیم در دوران تاریک صنعتی ، انقلابی به پا کرد و روح تازه ای به اسلام بخشید.

خانم مهندس قهرمانی مشاور مدیر عامل برق آذربایجان در امور بانوان و خانواده نیز ضمن تبریک این روز خجسته ، مادر را مربی و معلمی دانست که مکتب خانواده و تربیت فرزند برعهده اوست.

وی با قدردانی از حضور مادران و همسران شهدای همکار در مراسم ، از همراهی بانوان همکار نیز در طول یکسال خدمت در محیط اداری و خانواده ، صمیمانه تشکر کرد.

مشاور مدیر عامل در امور بانوان و خانواده در بخش پایانی سخنان خود ، گزارشی از اهم اقدامات ۹ ماه گذشته توسط این امور را تشریح نمود.

برگزاری همایش زن و کرامت انسانی ، برگزاری اردوی فرهنگی- تفریحی در مناطق دیدنی شهرستان جلفا  ، برگزاری نشست صمیمی با بانوان همکار ، رسیدگی به امورات بانوان ، طرح مشکلات بانوان در جلسات مدیران و پی گیری موضوعات مطروحه ، از جمله این فعالیت ها بود.

خانم قهرمانی در پایان ، ضمن تاکید بر امکان نقش آفرینی زنان همکار در موضوع نامگذاری سال ۹۳ ، خصوصاً در ابعاد اقتصاد و فرهنگ خانواده ، اظهار داشت که امسال جهت راه اندازی جلسات مشاوره و ایجاد اتاق مشاوره برای بانوان همکار تلاش خواهد شد.

در این مراسم همچنین با هماهنگی امور بانوان و خانواده ، خانم دکتر ساعدی از اساتید دانشگاه و کارشناس ارشد روانشناسی و مشاور خانواده ، مطالب مفیدی پیرامون بنیان خانواده در اسلام ، نحوه ارتباط در محیط خانواده و همسر داری ارائه و به سئوالات حاضرین در این خصوص پاسخ گفت.

اعطای لوح تقدیر و اهدای هدیه به مادران و همسران شهدای همکار و بانوان شاغل ، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم گروه هنری "پژواک سکوت" نیز برنامه حاملان قرآن و اجرای سرود هنری را برعهده داشتند.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/02/01   تعداد بازدید 2433     https://azrec.co.ir/blog/u/21312  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض