شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

جلسه افتتاحیه ارزیابی مدیریتی معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای آذربایجان


در راستای اجرای وظایف حوزه ممیزی کیفیت توسط دفتر مدیریت و استراتژیک ، فرآیند انجام ارزیابی مدیریتی معاونت بهره برداری در چهار محور اهداف کلان شرکت، پوشش وظایف سازمانی ، تعاملات داخلی واحدها و رعایت اصول نظام آراستگی با برگزاری جلسه افتتاحیه آغاز و پس از استماع نظرات مدعوین و همکاران،  فرآیند ارزیابی آغاز شد.
تشریح اهداف مسیر تعالی و استراتژی ها به مدیران واحدهای شرکت، تعیین اقدامات و وظایف واحدها در راستای اهداف شرکت، ایجاد گفتمان مدیریتی در واحدها ، مرور میزان رعایت اصول نظام آراستگی ، بررسی مشترک شرح وظایف واحدها از جمله موارد مورد بحث در این جلسه بود.
در ابتدا، مدیر دفتر استراتژیک به تبیین موضوع ارزیابی شامل دو مرحله خودارزیابی (سامانه تسما) و ارزیابی حضوری در ۴ محور اهداف کلان شرکت،پوشش وظایف سازمانی ، تعاملات داخلی واحدها و رعایت اصول نظام آراستگی پرداخته و سپس مهندس رستمی معاون منابع انسانی با اشاره به حدیث حضرت علی (ع) که : مرد آن است که بداند از کجاست، در کجاست و بسوی کجاست" به اهمیت این نوع ارزیابی که با رویکرد بهبود وضع موجود است پرداخت.
در ادامه دکتر میلانی مدیر عامل شرکت با مبارک و میمون خواندن این حرکت، به جاری شدن فرآیند استقرار مسیر تعالی ۱۴۰۵ در ارکان شرکت اشاره کرده و خواستار پیگیری اصلاح و بهبود روشهای موجود و پایبندی به اهداف تعیین شده در شاخص ها شده و به استفاده از نتایج اخیر ارزیابی فنی معاونت بهره برداری تاکید نمود. سپس دکتر بهلولی مشاور تحول اداری شرکت با اشاره به توان و انرژی مضاعف مورد نیاز برای این نوع ارزیابی ها و جسارت ویژه شرکت در راه اندازی این ارزیابی به ارتباط دادن نتایج ارزیابی به روندهای کاری و تصمیم گیری های شرکت تاکید کرده و اخذ نظرات همکاران ارزیابی شونده در بهبود شاخصها و رعایت اصل انعطاف پذیری در استراتژی ها ضروری بر شمرد.
دکتر فتح زاده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجانشرقی نیز که بعنوان میهمان ویژه این در جلسه حضور داشت با معرفی کتابهای مدیریتی "جابجایی در قدرت" و " شوک آینده" (الوین تافلر) و رویکرد نوین سازمانهای پیشرو در خود مدیریتی، به معرفی سازمانهای موش خرمایی که تمام رده های کارشناسی و مدیریتی در آن سازمانها بدنبال ارتقاء دانش مدیریت هستند پرداخت و با اشاره به محدودیت رویکرد ایستا در برنامه ریزی استراتژیک به تلاش و جدیت سازمانهای موفق در راستای تدوین شاخص های ناپدار و حرکت به سمت پویایی متناسب با تغییرات محیطی فارغ از  کیفیت مدیریت فرآیندها تاکید کرد. حرکت در مسیر نتیجه گرایی و ایجاد "نگاه متفاوت، فکر متفاوت و عملکرد متفاوت" در کنار ارتقاء بهره وری و با ابزار شاخصهای ناپایدار در سازمانهای ایرانی از جمله موضوع ارائه شده دکتر بهلولی بود.
مراسم افتتاحیه ارزیابی با حضور دکتر میلانی مدیر عامل شرکت، دکتر فتح زاده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجانشرقی، دکتر بهلولی مشاور تحول اداری شرکت، معاون و مدیران معاونت بهره برداری، مدیر و کارکنان دفتر مدیریت استراتژیک و بهره وری و حسابرس داخلی برگزار شد.

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1400/10/18   تعداد بازدید 483     https://azrec.co.ir/blog/u/22498  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض