شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

به منظور اجرای طرح تعطیلات تابستانی صنایع بزرگ منطقه جهت مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال نشستی با موضوع « مدیریت پیک بار تابستان سال ۹۳» در شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.

در این نشست که در سالن کنفرانس برق آذربایجان ترتیب یافت ، آقایان ، مهندس عباس نژاد قائم مقام شرکت ، مهندس احمد یزدی مدیر دفتر مدیریت مصرف  شرکت توانیر و نمایندگان مشترکین صنعتی منطقه به همراه جمعی از مسئولین شرکت برق  منطقه ای آذربایجان حضور داشتند.

ابتدا مهندس عباس نژاد ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در نشست با روز صنعت برق ایران را گرامی داشته و اظهار امیدواری کرد که روزی فرارسد تا از برق به عنوان کالای تجاری در کشور یاد شود.

وی سپس با اشاره به طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی و نقش آن در مدیریت مصرف برق کشور اظهار داشت : در سالهای اخیر طرح تعطیلات و تعطیلات تابستانی ، طرح جدیدی نیز با عنوان         « ذخیره عملیاتی صنایع»  به عنوان مکمل طرح مذکور ، از طرف وزارت نیرو ابلاغ خواهد گردید.

مهندس عباس نژاد در تشریح مقدماتی طرح « ذخیره عملیاتی صنایع» اظهار داشت : فلسفه وجودی این طرح بدین معنی است که در ایامی از ماههای گرم سال ( حدود ۳۰۰ ساعت) شبکه برق کشور حداکثر پیک بار را تحمل می نماید لذا  بایستی تمهیداتی بکار برد  تا شبکه با سلامت و اطمینان کامل از این شدت انرژی  برق و بحران عبور نماید و این امر امکان پذیر نمی باشد مگر با همکاری صنایع تا تعادلی میان تولید و مصرف ایجاد گردد در غیر اینصورت صنعت برق می بایست برای تامین ۴۰۰۰ مگاوات  مصرف اضافی اقدام به تاسیس نیروگاههای متعددی نماید که  متضمن سرمایه گذاری عظیمی است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در پایان سخنان خود بر لزوم سنجش شاخص کیفیت خدمات برق تاکید کرده و ضمن موثر خواندن ارتباط تنگاتنگ و تعامل بین واحدهای صنعت با شرکت های برق ، اظهار امیدواری کرد که چنین نشست هایی مختص سالی یک بار نباشد

در ادامه این نشست، مهندس احمد یزدی مدیر دفتر مدیریت مصرف  شرکت توانیر که در این جلسه شرکت کرده بود طی سخنانی بر لزوم تامین برق مطمئن و پایدار در ایام اوج بار تاکید کرده و با یادآوری این که بدون برق ، هیچ فعالیتی قابلیت  انجام نمی یابد صنعت برق را زیر ساخت همه فعالیت ها از جمله فعالیت های صنعتی عنوان نمود.

مهندس احمد یزدی از مدیریت مصرف و  اصلاح الگوی مصرف به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی یاد کرده و در خصوص  طرح « ذخیره عملیاتی صنایع» نیز توضیاتی ارایه و اظهار داشت که پس از نهایی شدن و شفاف سازی ، جزئیات طرح به شرکت های برق ابلاغ خواهد شد تا بلافاصله به مشترکین صنعتی تحت حوزه انعکاس یابد.

در این نشست همچنین نمایندگان صنعتی در خصوص مشکلات بهره برداری ، کیفیت توان و افت ولتاژ مسائلی را بیان و سئوالاتی را مطرح نمودند که از سوی مهندس علیلو معاون بهره برداری و خانم مهندس طباطباوکیلی مدیر دفتر مدیریت مصرف برق منطقه ای آذربایجان پاسخ های لازم داده شد.

 در پایان مقرر شد تیم کارشناسی برق آذربایجان با ترکیبی از واحدهای مختلف شرکت بازدید های دوره ای انجام دهند و نسبت به رفع مشکلات و کیفیت بهتر مصرف برق اقدام نمایند.

مفهوم ذخیره عملیاتی:

خانم مهندس طباطبا وکیلی در این خصوص اظهار داشت : استفاده از روش ذخیره عملیاتی در بیشتر کشورهای جهان رایج است ، روش ذخیره عملیاتی به عنوان نیروگاههای مجازی در زمان نیاز به مدیریت بار استفاده می شود به این ترتیب مشترکین در هنگامی که پیک بار رو به افزایش است مصرف خود را به درخواست دیسپاچینگ کاهش می دهند و مانع از افزایش شدید بار در  ساعت های محدود می شوند.

وی افزود: دیسپاچینگ با توجه به نیاز مصرف شبکه ، سالانه حداکثر ۱۰۰ یا ۲۰۰ ساعت از مشترک درخواست کاهش بار می نمایند.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/03/11   تعداد بازدید 3127     https://azrec.co.ir/blog/u/21305  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض