شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

 

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی هریس عصر روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه با حضور مهندس چیت چیان وزیر نیرو آغاز شد.

 

در آیین کلنگ زنی این پروژه مهم که آقایان مهندس فلاح نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ، مهندس پور مهدی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ، مهندس میدانی معاون وزیر نیرو  در امور آب و آبفا ، مهندس انجم شعاع معاون امور مجلس وزیر نیرو ، مهندس حائری مدیرعامل شرکت توانیر ، مهندس صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان و دهها تن از مدیران صنعت آب و برق کشور و مدیران استانی و محلی حضور داشتند ، ابتدا مهندس صبوری مدیرعامل برق آذربایجان ضمن خیر مقدم گویی ، احداث این نیروگاه را بدلیل رشد و توسعه منطقه آذربایجان و نیاز بیش از پیش به انرژی برق بسیار موثر ، کارساز و لازم دانست .

دکتر عباس فلاح نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ویژگیها و استعدادهای ویژه منطقه ارسباران و بخصوص شهرستان هریس ، احداث نیروگاه مذکور را موجب رونق منطقه دانسته و از طرف اهالی شهرستانهای هریس و اهراز وزیر نیرو و شرکت های سرمایه گذار این پروژه، صمیمانه قدردانی کرد.

دکتر فلاح در ادامه سخنان خود ، برخی مشکلات منطقه خصوصاً در زمینه تامین آب شرب ، آب کشاورزی و صنعت برق را  برای وزیر نیرو تشریح نمود.

مهندس رفان نماینده شرکت ها و موسسات سرمایه گذار پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی هریس  نیز با ارائه گزارشی ، بخشی از مشخصات فنی ، اجرایی و تامین هزینه احداث پروژه را تشریح نمود .

وی ظرفیت فاز اول این پروژه مهم را حدود ۴۵۰ مگاوات اعلام نمود که در عرض سه سال و با هزینه پیش بینی ۳۲۰ میلیون یورو احداث خواهد شد  و۵۰۰ نفر در دوره اجرا و ۱۰۰ نفر در دوره بهره برداری فاز اول ، بصورت مستقیم مشغول بکار خواهند شد .

مهندس پور مهدی معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

وی ضمن قدردانی صمیمانه از تلاشهای مدیران آب و برق استان ، منطقه ارسباران  خصوصاً شهرستان هریس را ازجمله شهرستان های مهاجر فرست خصوصاً در سالهای اخیر اعلام کرد  ومهمترین عامل آن را عدم اجرای پروژه های زیر بنایی و بدنبال آن ، عدم استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی  و نرخ بیکاری در آن ذکر و ازآغاز عملیات اجرایی نیروگاه بزرگ هریس ابرازخوشحالی کرده  و به همین دلیل،  از وزیر نیرو و سرمایه گذاران  پروژه مذکور صمیمانه قدردانی کرد .

وی لزوم حمایت از بخش خصوصی را مورد تاکید  و از وظایف اصلی مدیریت استان قلمداد کرده و قول داد که در جهت اجرای این نیروگاه ، استانداری آذربایجان شرقی جهت رفع موانع، همواره در کنار مسئولین اجرایی خواهد بود.

مهندس چیت چیان وزیر نیرو به عنوان آخرین سخنران مراسم ، ضمن تبریک  فرارسیدن میلاد مسعود صاحب الزمان (عج ) ، ابراز امیدواری و اطمینان کرد که با احداث این نیروگاه ، صنایع جدید در منطقه ایجاد و موجب جذب سرمایه گذاری و توسعه ورونق منطقه خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای دکتر فلاح نماینده مردم اهر و هریس برای آغاز عملیات  اجرایی این نیروگاه ، احداث آن را نه تنها برای منطقه آذربایجان ، بلکه برای کل صنعت برق کشور موثر دانست.

وزیر نیرو با اشاره به برخی مشخصات نیروگاه سیکل ترکیبی هریس ، اظهار داشت که طراحی این نیروگاه بر اساس آخرین متد نیروگاهی جهان واز نوع کلاس F و مجموعه ای خواهد بود که در سه فاز احداث خواهد گردید.

مهندس چیت چیان علاوه بر اینکه طراحی نیروگاه هریس را از نوع پیشرفته ترین نیروگاه های موجود دنیا به شمار آورد اظهار داشت که بایستی برای این نیروگاه ، نیروی انسانی ماهر و متخصص بکار گرفته شوند که توانایی نگه داشتن آن را داشته باشند و قطعاً در چنین شرایطی ، سطح توانمندی علمی منطقه آذربایجان در بخش برق ، افزایش خواهد یافت.

وزیر نیرو اهالی ارسباران و هریس را مردمی با ایمان ، فعال و هنرمند توصیف کرده و اظهار داشت :  دولت نیز باید در مقابل این مردم زحمتکش و فهیم  ، بهترین عملکرد را داشته باشد.

وی توسعه صنایع در منطقه آذربایجان طی سالهای اخیر را بسیار گسترده دانست و گفت : اگر این نیروگاه بکار بیفتد بسیاری از مشکلات زیر بنایی منطقه خصوصاً در تامین مطمئن برق ، مرتفع خواهد شد .

مهندس چیت چیان در پایان سخنان خود ،بخشی از برنامه های وزارت نیرو در تامین آب شرب ، آب کشاورزی و بحث بهره برداری از آبهای زیر سطحی و نهایتاً پروژهای آب رسانی به شهرها و از جمله روستاهای استان را نیز برای حاضرین تشریح نمود.

پس از پایان سخنرانی ها ، کلنگ اجرایی پروژه توسط وزیر نیرو ، نماینده مردم اهر و هریس و    امام جمعه هریس بر زمین زده شد.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/03/22   تعداد بازدید 2201     https://azrec.co.ir/blog/u/21297  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض