شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

 

طی پنج سال آینده ۱۲۰ پروژه در بخش انتقال و فوق توزیع منطقه با ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه احداث می گردد

طی پنج سال آینده بیش از ۱۲۰ پروژه در بخش انتقال و فوق توزیع توسط شرکت برق منطقه ای آذربایجان با مجموع ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده اجرا می شود.

مهندس حسین صبوری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان که بمناسبت آغاز هفته دولت با صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی سخن می گفت ، ضمن اعلام این مطلب افزود: در کنار این پروژه ها، احداث ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق نیروگاهی نیز مد نظر است که ۶۰ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام می گیرد.

مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان با بیان اینکه شرکت برق منطقه ای آذربایجان مسئولیت تامین برق استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و اردبیل را بر عهده دارد تصریح کرد: حوزه جغرافیایی این منطقه با بیش از ۳ میلیون و یکصد هزار مشترک ، بیش از ۱۱ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است .

مهندس صبوری خدمات برق را به عنوان  یکی از فراگیرترین خدمت در کشور توصیف کرده و آن را از مهمترین زیر ساخت های توسعه صنایع کشور دانست و قدرت منصوبه فعلی تولید برق در منطقه را حدود ۴۰۰۰ مگاوات و نیز پیک مصرف منطقه را نیز به ۳۰۰۰ مگاوات اعلام نمود.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به ویژگی های استان آذربایجان شرقی و اهمیت این استان از نظر تراکم جمعیت و وجود واحدهای عظیم صنعتی و تولیدی در این استان ، به پروژه های مهم تولید برق در این استان از جمله نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی هریس و برنامه های توسعه نیروگاههای تبریز و سهند بناب اشاره نمود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان به سیاست های وزارت نیرو . توانیر در استفاده از انرژیهای نو اشاره کرد و گفت : در حال حاضر دولت استفاده از انرژیهای خورشیدی و بادی و نیز احداث واحدهای مقیاس کوچک و پراکنده را به جد در دستور کار خود قرار داده و حمایت ویژه ای از این برنامه ها دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از نیروگاههای کشور از سوخت فسیلی تولید برق          می کند لذا دولت به سمت انرژی پاک رفته که هم هزینه تولید کمتری داشته و هم راندمان خوبی دارند.

مهندس صبوری اظهار داشت که هم اکنون تنها در استان آذربایجان شرقی قریب به ۳۰۰ مگاوات احداث نیروگاه بادی آماده قرارداد است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان از آغاز یک پروژه عظیم انتقال و فوق توزیع برق در کلانشهر تبریز در سال ۹۳ خبر داد و گفت: این پروژه بسیار مهم صنعت برق ، طی ۵ سال آینده اجرا خواهد شد و اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: تبریز به عنوان یک کلانشهر اقتصادی، خدماتی و گردشگری است و با توجه به جایگاه بسیار مهم تاریخی ، سیاسی ، گردشگری و حتی حمل ونقل آن نیاز است تا زیر ساخت های توسعه این شهر نیز فراهم شود.

مهندس صبوری در بخش پایانی سخنان خود ، با تاکید بر مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین اظهار داشت که مدیریت مصرف برق ، به معنای حذف رفاه خانواده نیست  بلکه درست مصرف کردن است چرا که باید در هزینه های تولید برق صرفه جویی شود تا برق مطمئن و بدون خاموشی ( خصوصاً در تابستان ) برای مردم بزرگوار کشور تامین گردد.

وی در پایان سخنان خود با تبریک مجدد هفته دولت ، از کلیه خادمین صنعت برق ، خصوصاً همکاران تلاشگر در صنعت برق آذربایجان قدردانی کرد .

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/06/08   تعداد بازدید 2461     https://azrec.co.ir/blog/u/21272  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض