شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

 مدیرعامل برق آذربایجان در جلسه کمیته عالی ایمنی این شرکت:

الزامات ایمنی باید قدرت اجرایی قوی داشته و بطور جدی پی گیری شود

سومین جلسه کمیته ایمنی شرکت برق منطقه ای آذربایجان با حضور مدیرعامل ، معاونان منابع انسانی و بهره برداری و سایر اعضای کمیته مذکور برگزار شد.

در این جلسه که روز سه شنبه ۲۹ مهر ماه در سالن جلسات این شرکت ترتیب یافت ، ابتدا مهندس غلامی معاون منابع انسانی با اشاره به خط مشی ایمنی و استراتژی شرکت در زمینه ایمنی و مسایل بهداشت شغلی و زیست محیطی ، به برخی نیازها از جمله ضرورت وجود کارشناس مسئول ایمنی در معاونت بهره برداری جهت نظارت بر ایمنی امورهای انتقال در استانهای تحت پوشش تاکید کرد.

وی همچنین دعوت از کارشناسان اداره کل کار در جلسات کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت ضروری خواند .

در این جلسه همچنین خانم مهندس ولیزادگان مسئول واحد ایمنی برق آذربایجان ، گزارشی از اقدامات انجام یافته و در حال انجام واحد ایمنی را ارائه و به برنامه زمان بندی بازرسی های ایمنی که بر اساس چک لیست های ایمنی تنظیم می گردد ، اشاره کرد.

وی افزود : در شش ماهه اول سالجاری بیش از ۴۶ مورد بازرسی انجام یافته که برای رفع کانون های خطر شناسایی شده اقدام خواهد شد.

در ادامه ، مهندس علیزاده لمعانی معاون بهره برداری برق آذربایجان نیز مهمترین بخش ایمنی را حفاظت فردی دانسته و برلزوم تامین شرایط و امکانات فردی و بهداشت روانی در مقابل احراز این شرایط توسط همکاران خصوصاً در کارگاهها تاکید کرد.

وی استقرار گروه ایمنی در امور انتقال آذربایجان شرقی را ضروری خواند و در پایان اظهار داشت که باید توجه داشته باشیم دستورالعمل هایی که نوشته می باشد باید بر قابلیت اجرایی بودن آن اطمینان داشته باشیم .

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای کمیته ، نقطه نظرات خود را پیرامون مسایل ایمنی واحدهای مختلف شرکت بیان دانستند.

مهندس صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان به عنوان آخرین سخنران جلسه ، ضمن استماع گزارش و نقطه نظرات حاضرین ، طی سخنانی به دو نوع سرمایه انسانی و تجهیزات در شرکت اشاره کرده و اظهار داشت : وظیفه هر سازمان حفظ و حراست سرمایه های در اختیار است.
مدیرعامل برق آذربایجان همچنین تصریح کرد که مسئولین ایمنی باید به شناسایی خطرات تهدید کننده تجهیزات و سرمایه انسانی و نیز ارزیابی ریسک ناشی از فعالیت ها بپردازند و عملکرد آنها نه فقط در جهت اجرای استانداردها و قوانین منظبق باشد ، بلکه بطور جدی و از روی ایمان و اعتقاد صورت پذیرد.

مهندس صبوری سپس به فرهنگ سازی و آموزش مستمر اشاره کرده و خاطر نشان ساخت که الزامات ایمنی باید باید قدرت اجرایی قوی داشته و ضوابط اجرایی دستورالعمل ها ، چک لیست ها و بازدیدها بطور جدی انجام گیرد.

مدیرعامل برق آذربایجان در پایان سخنان خود ، واحدهای بهره برداری و تعمیرات را همواره واحدهایی در معرض خطر اعلام کرده و اهمیت رعایت مصادیق ایمنی در اینگونه واحدها را دو چندان توصیف و هرگونه اغماض و چشم پوشی های دوستانه در این خصوص را مردود دانست .

وی همچنین بر تشکیل جلسات کمیته ایمنی بصورت ماهانه و درحضور مدیرعامل و معاونین تاکید کرد.

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/08/07   تعداد بازدید 2125     https://azrec.co.ir/blog/u/21246  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض