شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

به منظور شناخت تهدیدات و همچنین آشنایی با راهکارهای کاربردی مقابله و کاهش آسیب پذیری در حوزه صنعت برق، دو دوره آموزشی یک روزه ، ویژه تخصصی پدافند غیرعامل در شرکت برق منطقه ای آذربایجان از سوی دفتر برنامه ریزی منابع انسانی و آموزش با همکاری شرکت توانیر برگزار شد . 

در این دوره های آموزشی مذکور که بطور جداگانه در دو روز و طی روزهای ۲۰ و ۲۱ آبانماه در سالن جلسات برق آذربایجان ترتیب یافت ودر هر دوره، بالغ بر ۴۰ نفر از معاونین، مدیران، کارشناسان متخصص در حوزه های IT، برق الکترونیک، تولید، انتقال و حراست شرکت داشتند.

اولین دوره آموزشی روز سه شنبه ۲۰ آبانماه و با مدرسی دکتر مهدی دانایی از اساتید دانشگاه وعضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد.

وی در خصوص تهدیدات الکترونیکی شامل الکترو مغناطیسی، موشکی ، سایبری و رباتیک مواردی را برای حاضرین تشریح کرد.

دکتر دانایی همچنین در بیان شیوه های تهدید به روش گرافیتی ، این نوع تهدیدات برای نیروگاهها ، خطوط انتقال و پست های برق را بطور مفصل برای حاضرین تشریح کرد.

مدرس دوره در ادامه ، موارد ذیل را نیز تشریح نمود:

  • آشنایی با پالس های EMP
  • راهکارهای کاربردی حفاظت از تجهیزات داخلی و بیرونی در برابر حملات پالس های یاد شده
  • بحث ارتینگ با ملاحضات پدافند غیر عامل

در دوره آموزشی روز دوم نیز که با استقبال خوب معاونین ، مدیران و کارشناسان برق آذربایجان ترتیب یافت مهندس حمید علیپور مدیر کل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران مدرسی دوره را برعهده داشت.

وی ضمن بیان کلیاتی از تهدیدات سایبری ، تهدیدات خاص محیط های صنعتی و نیز حملات مهندسی اجتماعی را در سرفصل های مختلف و به طور مفصل تشریح نمود.

مهندس علیپور همچنین به سئوالات مطرح شده از سوی شرکت کنندگان پاسخ گفت .

بازدید میدانی از دیسپاچینگ شرکت برق منطقه ای آذربایجان از دیگر برنامه دوره های مذکور بوده است که در جریان این بازدید، توضیحات فنی و نقاط قابل تهدید از سوی اساتید دوره ها برای شرکت کنندگان ارائه گردید.

آقای حمید توحیدی مدیر دفتر برنامه ریزی منابع انسانی و آموزش برق آذربایجان ضمن اظهار مطلب فوق افزود: این دوره ها به در خواست مجری مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت ، با برنامه ریزی و اجرای این دفتر و با همکاری صمیمانه دبیرخانه کمیته پدافند غیر عامل توانیر به ریاست مهندس خوش خلق معاون هماهنگی توزیع توانیر و مهندس خادم دبیر کمیته و با نظارت و ارزیابی آقایان مهدی کرمیانی ومحمدرحیمی جم از کارشناسان این دبیرخانه برگزار گردیده است.

شایان ذکر است در پایان این دوره ها، بطور جداگانه و با نظارت و ارزیابی کارشناسان دبیرخانه کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر ، آزمون کتبی از شرکت کنندگان در دوره ها به عمل آمد و بر اساس نتایج ، آزمون گواهینامه مربوطه صادر خواهد شد.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/08/21   تعداد بازدید 1879     https://azrec.co.ir/blog/u/21236  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض