شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

به منظور ضرورت استقرار سیستم مدیریت دانش در شرکت و ارائه آموزش های لازم برای آشنایی مدیران شرکت، سمینار آموزشی "مدیریت دانش" در شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.

این سمینار روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه بر اساس مصوبه کمیسیون تحول اداری و از سوی دفتر برنامه ریزی منابع انسانی و آموزش به مدرسی خانم دکتر خوانساری از شرکت توانیر با حضور کلیه معاونین، مشاورین و مدیران شرکتبه مدت سه ساعت در سالن جلسات ترتیب یافت.

مدرس این دوره هدف از برگزاری سمینار را چگونگی استقرار سیستم مدیریت دانش در سازمان دانست و ضمن تعریف مدیریت دانش به همراه بحثهای آکادمیک، در خصوص اجرایی نمودن این سیستم توضیحاتی را ارائه داد.

دکتر خوانساری نقش دانش را در استقرار سیستم مدیریت دانش ضروری دانست و گفت: ما باید ابتدا تیپولوژی سازمان را شناسایی کرده و بر اساس ماموریت گرا، توسعه گرا و یا منفعت گرایی بودن سازمان، نسبت به اجرای مدیریت دانش اقدام کنیم.

تشریح پارادایم های عصر کشاورزی (تهیه مواد غذایی)، عصر صنعتی (تهیه کالا)، عصر اطلاعات (دسترسی سریع به اطلاعات) و عصر دانش (تسریع و دستیابی به دانش) از دیگر مباحث این دوره بود.

مدرس سمینار مدیریت دانش، همچنین توضیحاتی در مورد مدل های دیدگاه سازمان های بزرگ و سازمان بهره وری ارائه و به تاکید وزارت نیرو در استفاده از مدل سازمان بهره وری آسیایی اشاره کرد.

تشریح انواع مدل های مدیریت دانش از جمله مدل APO و فرآیند شناسایی، خلق، ذخیره، اشتراک، کاربرد و تشخیص و بکارگیری که منجر به بهره وری، کیفیت و سود آفرینی می شود از جمله موارد مهم سمینار مدیریت دانش بود.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/09/15   تعداد بازدید 1800     https://azrec.co.ir/blog/u/21220  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض