شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با حضور مهندس فتاح قره باغ مدیرعامل و معاونین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و مدیران ارشد شرکت برق منطقه ای آذربایجان ، برنامه های مدیریت شبکه برق ایران و نیز فعالیت های برق آذربایجان در بخش  بهره برداری ، مدیریت شبکه ، بازار برق و پروژه های توسعه ای این شرکت تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که پیش از ظهر روز شنبه ۲۹ آذرماه ترتیب یافت، ابتدا مهندس صبوری مدیرعامل برق آذربایجان گزارشی از آخرین وضعیت آماری و طرح های توسعه ای برق آذربایجان در بخش های تولید ، انتقال و فوق توزیع را ارائه نمود.

آقایان مهندس عباس نژاد قائم مقام و معاون طرح وتوسعه ، قربان پور معاون مالی و پشتیبانی ، علیزاده معاون بهره برداری ، انصارین مدیر امور دیسپاچینگ ، خاندار مدیر دفتر انتقال ، خانم مهندس اسکندری مدیر بازار برق و نیز آقای مهندس پاشایی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی از دیگر مسئولین صنعت برق آذربایجان بودند که نقطه نظرات ، برخی مشکلات و چالش های مهم برق آذربایجان درحوزه های متبوع خود را بیان داشتند.

مهندس پاشایی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی نیز گزارشی از وضعیت تولید، خروجی های رخ داده و تعمیرات اساسی انجام شده در نیروگاههای منطقه طی سال جاری و نیز برخی مشکلات موجود در واگذاری نیروگاهها را ارائه نمود.

آقای مهندس فتاح قره باغ مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز پس از استماع نقطه نظرات مدیرعامل برق آذربایجان و گزارشات معاونین و مدیران این شرکت ، طی سخنانی ضمن اظهار خرسندی و خوشوقتی از حضور در جمع مدیران و تلاشگران برق آذربایجان ، در ابتدای سخنان خود به ارائه گزارشی از وضعیت پیک بار و میزان رشد مصرف برق نسبت به سال قبل پرداخت .

مهندس فتاح قره باغهمچنین تکمیل خط ۴۰۰ کیلوولت اتصال نیروگاه خوی به نیروگاه ارومیه و نیز افزایش ظرفیت خط انتقال اهر به تبریز را نیز بسیار ضروری خواند.

وی همچنین توسعه نیروگاههای منطقه را با توجه به توسعه صنعتی وکمبود میزان تولید فعلی منطقه ، بسیار مهم ارزیابی کرده وگفت :برق آذربایجان هم اکنون کمبود تولید برق دارد و بدلیل ایفای نقش ارتباط با کشورهای همسایه ، نباید وارد کننده برق باشد و احداث واحدهای تولید برق در منطقه ، امری حیاتی است .

وی افزود: ما باید در راستای افزایش تولید برق در منطقه آذربایجان ، به فکر توسعه شبکه انتقال نیز باشیم تا تهدیدات پیش رو رفع گردد.

وی در ادامه، عملکرد برق آذربایجان در خصوص حفاظت و کنترل شبکه را نیز در مقایسه با میانگین کشوری بسیار بالا دانسته وبرق آذربایجان را در این زمینه جزو سه شرکت برتر اعلام نمود.

بازدید از مرکز دیسپاچینگ شمالغرب از دیگر برنامه های آقای مهندس فتاح و معاونانشان بود که بعد از ظهر همان روز انجام گرفت در این بازدید توضیحات ونیز برخی مشکلات و محدودیتها به استحضار ایشان رسید.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/10/01   تعداد بازدید 2062     https://azrec.co.ir/blog/u/21208  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض