شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برق آذربایجان از سوی مدیرعامل تاکید شد:

اگر در شبکه برق، حادثه ای برای دومین بار اتفاق افتد، نباید آن را غیر مترقبه به شمار آورد

 

 

در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان که با حضور مهندس صبوری مدیرعامل و سایر اعضای کمیته برگزار شد ، برتدوین طرح جامع بازبینی شبکه از جهت نقاط آسیب پذیر و برسی حوادث گذشته به لحاظ پیشگیری از تکرار دوباره حوادث برق آذربایجان تاکید شد.

در این جلسه که بعداظهر روز سه شنبه ۹ دیماه ترتیب یافت ، همچنین نامه فوری معاونت هماهنگی امور عمرانی و جانشین رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مبنی بر میزان آمادگی دستگاههای اجرایی در برابر زلزله های احتمالی و چگونگی برآورد خسارت به تاسیسات تامین اضطراری خدمات دستگاهها ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه جلسه ، مهندس زواری دبیر کمیته بحران و پدافند غیرعامل برق آذربایجان سایرموارد دستورجلسه را مطرح و با اشاره به اقدامات وتصمیمات انجام یافته در جلسات و مانورهای قبلی برگزار شده ، نکاتی را در خصوص اهمیت و چگونگی طرح های مدیریت بحران بیان داشت.

گزارشی از وضعیت دیزل ژنراتورهای اظطراری در تاسیسات حساس و مهم شرکت ، بررسی وضعیت شبکه موجود از دید پدافند غیرعامل و برنامه ریزی جهت انجام مانور سایبری در دیسپاچینگ منطقه از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان جلسه مهندس صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان و رییس کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت ، ضمن استقبال و ابراز خرسندی از برخی پیشنهادات مطرح شده ، با اشاره به اینکه بهترین گزینه در مدیریت بحران، پیشگیری و به نوعی استقبال از حادثه با طرح سناریوی منطقی و اثر بخش است ، اظهار داشت : ما باید با در نظر گرفتن سیکل " قبل ، حین و بعد از وقوع حادثه" ، به موضوع " قبل از حادثه" بیشتر توجه نماییم . چون هر لحظه برای این امر اختیار داریم اما بحران و حوادث غیر مترقبه ، هر آن امکان وقوع دارد.

وی در عین حال توجه همکاران خود را به این نکته نیز معطوف داشت که اگر در یک حادثه تجربه داشته باشیم قطعاً نباید حادثه مشابه بعدی را غیر مترقبه به شمار آوریم.

مهندس صبوری انرژی برق را از مهمترین بخش های زیربنایی جامعه دانسته سپس ضمن بر شمردن اهمیت طرح های پیشگیرانه ، به بحث مقاوم سازی در پروژه ها خصوصاً در برابر زلزله اشاره و لزوم اجرایی نمودن طرح ها و تدوین برنامه اجرایی، چگونگی حفظ شبکه در صورت خروج پست ها از شبکه و تامین برق مشترکین ، خصوصاً مشترکین حساس ، در موضوع زلزله و سایر بحران ها را مورد تاکید قرار داد .

وی در این راستا اولویت بندی فعالیت های شرکت از دید بحران را نیز بسیار مهم و کارساز دانسته و گفت : علاوه بر اینکه ما باید از تکرار مجدد اتفاقات و آسیب ها به شکل اولیه جلوگیری نمائیم ، ترتیب اولویت ها در مدیریت شبکه و حفاظت از تاسیسات موجود و اجرای پروژه ها نیزامری حیاتی است.

در ادامه این جلسه ، برنامه ریزی برای انجام مانورسایبری در دیسپاچینگ منطقه مورد بحث قرار گرفته و الزامات امنیت شبکه در برابر برخی موارد، از جمله حملات سایبری بررسی گردید.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/10/10   تعداد بازدید 1647     https://azrec.co.ir/blog/u/21207  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض