شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با اجرای طرح های ذخیره عملیاتی و تعطیلات وتعمیرات تابستانی صنایع بزرگ محقق شد:

 صرفه جویی بیش از 40 مگاوات توسط برق منطقه ای آذربایجان در سال 93   

 کمیته اصلاح الگوی مصرف شرکت برق منطقه ای آذربایجان بعد ازظهر روز شنبه 20 آبان ماه تشکیل جلسه داد.

در این جلسه ابتدا خانم مهندس طباطباوکیلی مدیر دفتر مدیریت مصرف برق آذربایجان گزارشی از عملکرد این دفتر در سال ۹۳ را تشریح کرد.

وی سهمیه ابلاغ شده از سوی توانیر برای کاهش مصرف در پیک تابستان امسال برای برق منطقه ای آذربایجان را ۵۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: این تکلیف با اجرای دو طرح « تعمیرات و تعطیلات تابستانی» و « طرح ذخیره عملیاتی» توسط برق آذربایجان ونیز با انجام اصلاح الگوی مصرف از سوی مشترکین عمده برق منطقه ای آذربایجان تحقق یافت.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق آذربایجان میزان کاهش مصرف ناشی از این دو طرح و نیز اجرای راهکارهای اصلاح الگوی مصرف و سایر طرح های بهینه سازی مصرف در حوزه مشترکین عمده برق آذربایجان را جمعاً معادل ۲/۵۹ مگاوات برای صرفه جویی انرژی در طول اجرای طرح ۱۰۷۵۹ مگاوات ساعت اعلام کرده و خاطر نشان ساخت که بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو و توانیر ، برای این مقدار صرفه جویی، قریب به ۱۷ میلیارد ریال پاداش تشویقی در هزینه مصرفی مشترکین همکاری کننده منظور گردید.

وی همچنین سهمیه کاهش پیک بار برای برق منطقه ای آذربایجان در سال ۹۴ را نیز معادل ۶۵ مگاوات اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد که با اجرای به موقع طرح های تعمیرات و تعطیلات تابستانی و نیز طرح ذخیره عملیاتی ، انجام ممیزی انرژی از صنایع بزرگ منطقه و سایر طرح های بهینه سازی ، این تکلیف برای صرفه جویی، به نحو مطلوب محقق شود.

در این جلسه همچنین در خصوص برگزاری دوره های تخصصی مدیریت انرژی برای مدیران و مسئولین انرژی مشترکین عمده شرکت برق منطقه ای آذربایجان در محل مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی آذربایجان تصمیم گیری شد.

همچنین به منظور تحقق هر چه بهتر سیاست های مدیریت مصرف برق در صنایع عمده منطقه ، ضمن بررسی راههای تعامل با مدیران صنایع بزرگ منطقه ، بر آغاز برنامه ریزی و اجرای این همکاریها برای بازه زمانی سال ۹۴ ، از هم اکنون تاکید گردید.

در پایان این جلسه مقرر شد ، از مشترکین همکار در طرح های تعمیرات و تعطیلات تابستانی و طرح ذخیره عملیاتی سال ۹۳ نیز با حضور مدیرعامل شرکت قدردانی به عمل آید.

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/10/21   تعداد بازدید 1577     https://azrec.co.ir/blog/u/21205  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض