شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

همزمان با دهه مبارکه فجرپروژه " توسعه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت مهربان" طی مراسمی از سوی شرکت برق منطقه ای آذربایجان به بهره برداری رسید.

 

 

در این مراسم که بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه در محل این پست برگزار شد ، خانم بهمنی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی ، آقای گرشاسبی فرماندار شهرستان سراب ، جمعی از مسئولین محلی و بخش مهربان ، مهندس صبوری مدیرعامل وتنی چند از مسئولین برق آذربایجان حضور داشتند. ابتدا مهندس صبوری مدیر عامل برق آذربایجان طی سخنانی ضمن تشریح خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش انرژی برق، اظهار داشت: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و قریب به ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی کشورمان از نعمت برق مطلوب برخوردار هستند و می توان اذعان داشت که صنعت برق، یکی از گسترده ترین خدمات در جامعه است که علاوه بر بهره مندی تمامی مردم ، موجب گردش چرخهای صنعت و توسعه تمامی بخش ها می شود.

مهندس صبوری سپس به خود کفایی کشورمان در تامین تجهیزات تولید ، انتقال و توزیع برق اشاره کرد و تصریح کرد که هم اکنون کشور ما در ارائه خدمات فنی – مهندسی و تبادل وصادرات برق ، جزو کشورهای برجسته منطقه و جهان است .

وی با اشاره به اهمیت جغرافیایی برق منطقه ای آذربایجان گفت : مسئولیت کار تبادل ، ترانزیت و صادرات انرژی برق توسط این شرکت که یک مسئولیت سیاسی – فنی است و حدود ۱۰۰۰ مگاوات از حجم صادرات و تبادلات برون مرزی کشورمان در بخش برق از طریق این شرکت صورت می گیرد که قریب به نیمی از صادرات و تبادل برق کشور را شامل می شود.

مدیرعامل برق آذربایجان در ادامه به تعداد پروژه های برق آذربایجان در سطح سه استان آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و اردبیل اشاره کرد و گفت : این شرکت تعداد ۲۱۵ پروژه مصوب با مجموع ۴۲۰۰ میلیارد تومان دارد که بخش مهمی از آن در مرحله اجرا قرار دارد .

مدیر عامل برق آذربایجان سپس ضمن تشکر از پی گیری های خانم بهمنی نماینده محترم مردم سراب ، به پروژه های در حال اجرا در شهرستان سراب نیز اشاره کرد و گفت : تنها برای اجرای پست ۲۳۰ کیلوولت نفلین سینیت سراب و خطوط ارتباطی آن بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و هم اکنون خطوط مربوطه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا ست که پیش بینی می شود این خط اواسط سال ۹۴ تکمیل شود.

پس از سخنان مهندس صبوری ، خانم بهمنی نماینده مردم شریف سراب در مجلس شورای اسلامی ، طی سخنانی ضمن تشکر صمیمانه از آقای مهندس صبوری و همکاران ایشان در اجرای پروژه های مهم صنعت برق، از توجه ویژه آقای مهندس حائری مدیر عامل شرکت توانیر به این پروژه ها ، خصوصاً در حوزه شهرستان سراب ، اعتبارات در نظر گرفته شده صنعت برق در شهرستان سراب را بسیار خوب توصیف کرده و اظهار داشت که با اجرای این پروژه ضمن افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه ، زمینه برای جذب سرمایه گذاریها نیز به نحو مطلوبی فراهم می شود.

وی همچنین افزود : می توان یقین داشت که در طول سه سال آتی علاوه بر بخش توزیع، بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان توسط شرکت برق منطقه ای آذربایجان در شهرستان سراب سرمایه گذاری خواهد شد.

نماینده مردم سراب در مجلس اسلامی پایان سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از احداث توربین بادی در این شهرستان ، به ویژگی های شهرستان سراب از نظر دارا بودن پتانسیل انرژی باد نیز اشاره کرد و در پایان ، بر لزوم تداوم پروژه های بهینه سازی شبکه های برق روستایی در این شهرستان نیز تاکید کرد.

در پایان این مراسم با حضور مسئولین حاضر ، با کلید زنی پروژه ، کار بهره برداری از پروژه توسعه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت مهربان آغازشد.

به گفته مهندس صبوری عملیات اجرایی این پروژه کمتر از ۴ ماه طول کشیده است . وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را بیش از ۹۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزایش امکان مانور در شبکه ۶۳ کیلوولت منطقه ، افزایش قابلیت اطمینان برق تحویلی به شرکت توزیع آذربایجان شرقی در پستهای هریس ، مهربان واهر و نیز کاهش خاموشی های مشترکین در مواقع حوادث وتعمیرات دوره ای را از اهداف مهم این پروژه ذکر کرد.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/11/20   تعداد بازدید 1640     https://azrec.co.ir/blog/u/21194  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض