شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با حضور مهندس هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در تبریز ، جلسه هم اندیشی و بررسی مسایل و مشکلات صنعت برق آذربایجان برگزار شد.

در این جلسه که صبح روز سه شنبه ۵ اسفند ماه ترتیب یافت ، مدیران عامل شرکت های برق منطقه ای آذربایجان ، شرکت های توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی وتبریز، شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی و جمعی از معاونین و مدیران برق آذربایجان حضور داشتند . در این جلسه مهندس صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت زینب (س) ونیز روز مهندس ، حضور آقای مهندس فلاحتیان را در جمع مدیران صنعت برق آذربایجان خوش آمد گفت و به ارائه بخشی از فعالیت های برق آذربایجان پرداخت .

مهندس صبوری در تشریح پروژه های در حال اجرای برق آذربایجان اظهار داشت: در حال حاضر ۶۳ پروژه در بخش خطوط و پست های انتقال و فوق توزیع با مجموع ۳۶۷ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده در مرحله مطالعه و اجرا هستند که تکمیل آنها عنایت ویژه وزارت نیرو را طلب می نماید.

مدیرعامل برق آذربایجان تعداد مشترکین بخش توزیع در این منطقه را قریب به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک اعلام نمود و با توجه به توسعه روز افزون صنعتی منطقه ، تامین برق در این منطقه را بسیار ضروری خواند و توسعه نیروگاههای موجود ونیز احداث واحدهای جدید نیروگاهی را راهکاری برای این مشکل عنوان نمود .

وی همچنین به تلاش این شرکت برای مدیریت مصرف و بخصوص اصلاح الگوی مصرف در بین مشترکین مختلف اشاره و تعامل با مشترکین عمده دیماندی برق آذربایجان از جمله صنایع بزرگ را مطلوب و موثر توصیف کرد.

مهندس صبوری در ادامه سخنان خود پروژه های در حال اجرا از طریق فاینانس و وام بانک توسعه اسلامی نیز را تشریح و اظهار داشت که با احداث این پروژه های عظیم طی سه سال آینده ، وضعیت صنعت برق آذربایجان در بخش انتقال خصوصاً تکمیل رینگهای خطوط ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت منطقه کامل و از اطمینان بیشتری برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل برق آذربایجان در بخش پایانی گزارش خود، به ضرورت احداث طرح های توسعه ای در بخش خط و پست برای افزایش ارتباط، تبادل و صادرات برق به چهار کشور همسایه در این منطقه نیزتاکید نمود.

در ادامه ، مهندس سرافراز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سازمانی و مشترکین و سایر تنگناهای این شرکت ، به "طرح جهادی کاهش تلفات" در این شرکت اشاره و اظهار داشت که در طول ۵ ماه اخیر ، با تلاش گسترده ، میزان تلفات انرژی در حوزه این شرکت از ۵۹/۱۳ درصد به زیر ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی مجهز نمودن کلیه مسیرهای روشنایی معابر به دستگاه سنجش انرژی ، تست کنتورها، رفع عیب بیش از ۸ هزار کنتور معیوب و نصب کنتور به کلیه پستهای زمینی را از مهمترین اقدامات شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی طی این مدت ذکر کرد.

دکترمیلانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز با اشاره به وجود ۹۰۰ هزار مشترک در حوزه این شرکت ، از افزایش سالانه ۵ درصد مصرف انرژی در این شرکت خبر داد .

وی متوسط زمان خاموشی سالانه درحوزه این شرکت را نیز با وجود محدودیتهای مختلف ، رو به کاهش دانست و گفت :این شاخص از۷۳۴دقیقه در سال ۹۱ به ۵۶۶ دقیقه در سال ۹۳ کاهش یافته است.

دکتر میلانی نیز تلفات انرژی حال حاضر در سطح شرکت متبوع خود را حدود ۹ درصد اعلام نمود که نسبت به سال ۹۲ ، ۵/۱ درصد کاهش دارد . وی توجه ویژه به امر کنتور خوانی ، مدیریت ولتاژ و نصب کنتورهای دیجیتالی را از مهمترین فعالیت های شرکت توزیع برق تبریز در موضوع کاهش تلفات اعلام نمود.

مهندس عباس نژاد معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیز ضمن تشریح  اعتبارات پروژه های انتقال برق آذربایجان در سال 93 و محدودیت های موجود در این خصوص ، به سیاست های استفاده حداکثری از امکانات موجود شرکت در اجرای این طرح ها اشاره کرد و گفت : در سال 93 ، 13 پروژه مهم مدنظر بوده است که از این تعداد ، 8 پروژه به اتمام رسیده و پیش بینی می شود 5 پروژه باقیمانده نیز تا پایان اردیبهشت 94 تکمیل وبه بهره برداری برسند.

مهندس عباس نژاد سپس به پروژه های مصوب برای اجرا ،از طریق وام بانک توسعه اسلامی (IDB) نیز اشاره و اظهار داشت : با استفاده از این وام ، تعداد ۶ پروژه مهم پست و ۲ پروژه مهم خط در سطح سه استان آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و اردبیل اجرا می گردد.

وی سهم آورده نقدی شرکت برق منطقه ای آذربایجان در این خصوص را حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و از آقای مهندس فلاحتیان درخواست کرد تا در تامین این بودجه توجه ویژه داشته باشند.

مهندس پاشایی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی از دیگر مسئولان صنعت برق آذربایجان بود که به ارائه گزارشی از واحدهای نیروگاهی منطقه پرداخت . وی برخی محدودیت ها ونیز برنامه های تعمیرات دوره ای واحدهای نیروگاهی را نیز تشریح کرد .

مهندس فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پس از استماع گزارش مدیران حاضر در جلسه ، ضمن ابراز خرسندی از حضور در تبریز و در جمع مسئولین صنعت برق آذربایجان، با توجه به ملاحظات خود ، عملکرد شرکت برق منطقه ای آذربایجان و شرکت های توزیع و تولید منطقه را  مطلوب و قابل قبول ذکر کرد و اظهار داشت:اولین هدف وبرون داد ما از فعالیت ها ، خدمت به مردم است و لذا تعامل بین بخش های مختلف صنعت برق در این هدف، بسیار مهم است .

وی لزوم توجه به مناسبات مالی بین شرکت های توزیع و برق های منطقه ای را بسیار مهم دانسته و اظهار داشت : با توجه به فضای اقتصادی ، هدف ما سامان دادن و تعامل مالی بین شرکت های توزیع و برق های منطقه ای است و این امر ، در سال آتی به جد مورد توجه قرار می گیرد تا هر بخش تعهدات خود را به نحو احسن و بر اساس برنامه تدوینی انجام دهد.

مهندس فلاحتیان در بخش دیگری از  سخنان خود ، فعالیت های انجام یافته در موضوع کاهش تلفات را خوب توصیف و در این راستا " تلفات مدیریتی" را نیز برای حاضرین امری مهم و چالش صنعت برق به شمار آورد که نباید از آن غافل شد.

وی رفع مشکل وجود"برق های غیر مجاز " را نیز مهم دانسته و سپس به موضوع آمادگی برای مدیریت انرژی برق در تابستان آینده اشاره کرد و گفت : هرچند که امسال حدود ۳۶۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده است اما با پیش بینی های انجام شده و میزان افزایش تقاضا و رشد مصرف ، باید پیک بار تابستان بسیار جدی تر از قبل مدیریت گردد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ، وام بانک توسعه اسلامی برای اجرای ۸ پروژه مهم در برق منطقه ای آذربایجان را فرصتی ارزشمند دانسته و تاکید کرد که سعی خواهند کرد در تامین سهم آورده برق منطقه ای آذربایجان به عنوان شرط برای این وام ، بصورت زمان بندی مشکلی پیش نیاید.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1393/12/09   تعداد بازدید 2584     https://azrec.co.ir/blog/u/21191  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض