شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

 با حضور مسئولین توانیر و شرکت های برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی برای برگزاری چهارمین کنگره بین المللی اتوماسیون صنعتی برق ایران

چهارمین کنگره بین المللی اتوماسیون صنعت برق ایران به میزبانی شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیمه اول اول اسفند ماه سال جاری در محل دانشگاه تبریز برگزار می شود.

  در اولین جلسه هماهنگی بین مسئولین شرکت توانیر و شرکت برق منطقه ای آذربایجان که بیش از ظهر روز دوشنبه 17 فروردین ماه در تبریز برگزار شد ، دکتر هاشم علیپور مدیرکل دفتر فنی انتقال شرکت توانیر با اشاره به نتایج مهم کنگره های قبلی که در شهرهای مشهد ، اصفهان و شیراز برگزار شده، اظهار داشت : شاید به جرات می توان گفت که یکی از بهترین کنگره های برگزار شده در صنعت برق و حتی به اذعان دانشگاههای بزرگ همکاری کننده ، اهداف و محورهای این کنگره از ابتدای کار مشخص است ونتایج خاص و بسیار ارزنده ای دارد.

وی سپس اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه آذربایجان بدلیل همجواری با چندین کشور دارای ارتباط الکتریکی با کشورمان و نیز اهمیت صنعتی و علمی  منطقه و از جمله پتانسیل های کلانشهر تبریز ، از تصمیم شرکت توانیر مبنی بر برگزاری جامع و بین المللی کردن کنگره چهارم خبرداد و گفت : مدیریت عامل شرکت توانیر توجه خاصی به این کنگره دارند و تاکید دارند که می توانیم پتانسیل سنجی و بهره گیری از تحقیقات و توانمندیهای متخصصان صنعت برق دانشگاهیان و بخش خصوصی و حتی بین المللی ، کاربرد اتوماسیون در شبکه های انتقال ، تولید و توزیع برق را به سطوح بالای جهانی برسانیم.

دکتر علیپور انتقال و تبادل تجارب با کشورهای مشارکت کننده در کنگره چهارم را برای آینده صنعت برق کشورمان بسیار سودمند ارزیابی کرده و بر لزوم افزایش نقش بخش های تولید و توزیع برق ( علاوه بر بخش انتقال)را نیز مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه همچنین مهندس حسین صبوری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان ضمن خوش آمد گوی به دکتر علیپور و تیم اعزامی از شرکت توانیر و با تبریک سال جدید، صنعت برق را گسترده ترین شبکه خدمت رسان در کشورمان دانسته و اظهار داشت : توسعه علمی و اجرایی صنعت برق هم اکنون به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده چرا که اکنون مردم عزیز و مشترکین ما تنها به کمیت برق فکر نمی کنند بلکه کیفیت آن برای مشترکین بسیار مهم است.

وی افزود: مردم خدمات آنی را از ما انتظار دارند و پر واضح است که یکی از الزامات این خدمات مطلوب ، استفاده از فناوریها و تکنولوژیهای جدید می باشد.

مهندس صبوری ضمن قدردانی از توجه خاص آقای مهندس حائری و مجموعه مسئولین شرکت توانیر به این کنگره ، وظیفه و مسئولیت شرکت برق منطقه ای آذربایجان را با توجه به این دیدگاهها ، بسیار ژرف و سنگین پیش بینی کرد.

مدیرعامل برق آذربایجان اتوماسیون را یکی از ضروریات در شبکه عظیم صنعت برق کشورمان دانسته و با توجه به برگزاری کنگره های قبلی در استانهای بزرگی همچون خراسان ، اصفهان و فارس اظهار امیدواری کرد که در کنگره چهارم ، بتوانند با رهنمودهای شرکت توانیر وهمکاری های مسئولین اجرای کنگره های قبلی در استانهای مذکور نکات قابل بهبود و حتی نکات ضعف در شکل اجرای کنگره و نیز علوم اتوماسیون شبکه های تولید ، انتقال و فوق توزیع برق مرتفع گردد.

در ادامه جلسه آقایان مهندس عباس نژاد ، مهندس علیزاده ، مهندس اسدزاده و نیز خانم مهندس نیکورای نقطه نظرات خود را مطرح و پیرامون چگونگی برگزاری کنگره بحث وتبادل نظر کردند.

همچنین آقایان مهندسین بیاتی از شرکتی توانیر ، زراعت پیشه از شرکت برق منطقه ای فارس و حسین زاده از شرکت برق منطقه ای خراسان توضیحاتی پیرامون برگزاری کنگره های قبلی از نحوه همکاری با دانشگاههای فردوسی مشهد و شیراز، چگونگی تهیه پوستر و فراخوان ودریافت مقالات علمی ، ترکیب کمیته های مختلف ، اسکان میهمانان وداوری ، لزوم دعوت از دانشجویان نخبه در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا و... ارائه نمودند.

در بخش پایانی جلسه نیز مهندس صبوری این کنگره را یک فعالیت جمعی در صنعت برق دانسته و بهره مندی از نظرات شخصی استاندار محترم در برپایی هرچه موثرتر آن خصوص در ابعاد بین المللی بسیار کارساز توصیف کرد.

 

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1394/01/19   تعداد بازدید 1691     https://azrec.co.ir/blog/u/21181  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض